Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Polygon. Takk for forklaringen.

U er ikke til salgs

1 Like

Hva skjer med kursen? forstår ingenting

Sette pengene i sikrere selskap. Skjer over hele fjøla nå.

1 Like

Utrolig kursutvikling. I skrivende stund 85,10, nøyaktig det halve av intradag topp 1.oktober.

Nå bør selv de passive storeierne vurdere å beskytte dette selskapets fortjente opptrend. At «markedet» agerer slik det gjør nå hører ingen steds hjemme. Om ikke selskap som leverer premieres relativt til peers blir verdipapirer litt meningsløst.

5 Likes

Må nesten vurdere å knuse sparegrisen i dag.

Bra Q4, innsider kjøp fra sjefen og kursen faller 13% på 2 dager.
Her må det være mange små aksjonærer som ryker på stopploss.
Jeg er long og er så sikker som man kan bli på skyhøye kurser men det gjør vondt å se på porteføljen for tiden.
Kanskje lov å håpe på nye innsidekjøp i dag? Tipper sjansen er stor for nye 1000 aksjer kjøpt av Sausa

1 Like

Selvom hovedindeksen foreløpig holder stand, har vi sett en flukt fra denne sektoren den seneste tiden. Kan kjøpsviljen komme tilbake på kort sikt? Vi er på vei ut av pandemien. Lite sannsynlig med noen storkrig i øst. Skulle tro det ville bedre stemningen? Men det ser svakt ut foreløpig.

Dette er en øvelse i ydmykhet, hadde ikke sett for meg en sånn kollaps.

5 Likes

Slettes ikke overaskende med fall til 85-nivået som følge av teknisk dobbeltopp ved kr 106 samt motstanden ved SMA 50.
Aksjekursen til Ulti agerer egentlig ganske godt med hensyn til tekniske signaler og er ikke så vanskelig å lese i forkant.

1 Like

Hehe. Ihvertfall ikke vanskelig å si hva fasit er i etterkant :laughing:

7 Likes

Syns den holder seg godt jeg , tross alt

Ja når den først falt gjennom det viktigste siste støttenivået så er det ikke så bombe, jeg hadde bare trodd støtten skulle holde

3 Likes

Hvor burde man se etter å øke nå, sett fra et teknisk perspektiv?

Omtrent nå et et helt ok sted å begynne å kjøpe, blodet flyter i gatene. :slight_smile:

3 Likes

Ligner vel på en mulig bunn/støtte rundt 75?

Hvor mange flere runder med lærdom trenger vi?

En illustrerende øvelse i hvor mye skade en enkelt aktør kan gjør med et relativt lite antall aksjer i perioder hvor sentimentet er dårlig og likviditeten har tatt ferie.

Vanskelig å beskrive bullscenario mens man har tapt 20% på to dager, men personlig så kikker jeg et par måneder frem og ser at det da er veldig kort tid til langtidsdata på pembrostudien, enrollment complete i INITIUM. I tillegg så er det ingen umulighet at rNPV-regnestykket kan bygges på i løpet av 1H med enda flere big pharma-kollaboratører og store studier.

Jeg kjøper på de rødeste dagene og TROR jeg ender opp med et godt snitt på økningen foran dataslipp utover året, men jeg kan ikke garantere noe for andre =)

3 Likes

Særlig når det er innad i samme krets. Norsk biotek virker noe amatøraktig.