Du er vel en av de som kan mest om Ultimo her inne på forumet og skriver veldig mye nyttig. Kursmål og dagsform er jo mer vanskelig å vite men alt handler jo om de lykkes eller ikke. All data tilsier jo at ting går bra og det er jo etter dataen som blir gitt som vi må investere etter.
Det har ikke kommet noen negative signaler fra selskapet etter toppen på rundt 170kr.
Jeg har snitt rundt 40kr men nå vurderer jeg å selge med tap i andre aksjer for å laste opp i Ultimo.
Psykologien endrer seg raskt og denne blir nå trukket ned mot skjebnen til de andre bioteks
Ultimovacs er fullfinansiert og rekrutterer masse pasienter, det eneste som påvirker skjebnen til Ultimovacs er de faktiske studieresultatene.
Skal man sitte å nistirre på aksjekursen hver dag så bør man investere i selskaper som faktisk tjener penger.
Jeg tror kanskje ULTI blir rammet litt AV skjebnen til de andre, og det er en stor forskjell. Faktisk så stor at jeg konkluderer med at for min del er dette et tidsrom hvor jeg øker. Det underbygger jeg med at de fortsetter å levere og jeg tror på hva de produserer.
Underveis i utviklingen vil det gå opp og ned, både pga verdenshendelser, men også av at det er litt tid til triggere, eller at sentimentet er surt eller godt. Det er normalt og noe man må forholde seg til. Det er vanskelig å holde hodet kaldt i de situasjonene, for det er jo enda usikkerhet knyttet til det binære utfallet av INITIUM…
Det JEG konkluderer med i mine resonnementer og som kun gjelder akkurat NÅ er at jeg tror på en ny runde med positivitet inn mot ASCO og jeg velger derfor å øke fremfor å selge på de røde dagene.
Totalt irrasjonelt. Jeg vil gjerne være tungt inne når det begynner slå inn alle disse milpælene.
Dette fremstår som nesten komisk.
Helt enig. Problemet mitt er at resten av likviditeten min røyk på fallet i går. Det at aksjen er 10% billigere i dag gjør at jeg vurderer å gjøre noe jeg aldri, av prinsipp, har gjort før - benytte leverage. Som det skrives over her er det nesten komisk at kursen hamres så hardt på noe “alle” visste ville komme (utsettelse av read-out til 23H1) og en fantastisk innrullering som “ingen” visste ville komme.
Øynene mine er godt plantet på INITIUM altså, misforstå meg rett. Kursen mellom nå og da er tross alt støy, men å kunne akkumulere på nivåene vi ser nå og kanskje enda billigere i tiden som kommer må jeg anse som en reell mulighet og posisjonere meg for. Ja det er høy risiko - til en viss grad binært - men Gud bedre det kan smelle om dataene går veien - noe all dataen vi sitter på nå og rasjonalet tilsier det er en god sjanse for. Den som lever får se.
Når det kommer til leverage så er det min mening at det er smartere å gjøre i opptrend enn i nedtrend. Det legger til for mye risiko. Derfor har jeg spart og spart og spart og kjøper heller små poster enn å smekke inn alt.
Hvor mye betaler du i minstekurtasje der du handler ?
Viktig å være forsiktig med leverage. Belånte Ultimovacs høsten 2020, og har gjort det på dette seneste fallet. Rett og slett fordi aksjen relativt sett aldri har vært billigere og mer derisket. Leverage på irrasjonelle og kunstig skapte bevegelser er en mulighet dersom man har risikoappetitten til det. Ikke en anbefaling, selvfølgelig. Man har et negativt sentiment og lite likviditet i sektoren.
39 fete kroner
Nordnet @Bingo123, men mer kan jeg ikke røpe før @pdx kommer og kaller meg profesjonell.
Never, ever going to buy Norwegian bio stocks listed on OB with leverage.
Innside kjøp er ingen garanti, finnes mange eksempler på at innsiderne også tar feil av markedet på både kort og lang sikt.
Hvis man ser tilbake på mange av de store kursfallene f eks i mars 2020 er det jo de som er belånte som blir tvunget til å selge på bunn. Bruker man bare EK så mister man aldri kontrollen og kan selv velge sin exit i stedet for at det er bankens/meglerhusets misligholdsteam som bare trer inn og gjør salget for folk.
Hvis ting går som det skal med selskapet, så spiller det ingen rolle om aksjen i dag er 80 eller 160 kroner (forutsatt at de ikke henter penger på disse kursene - seff)
Hvilken link valgte du?
- theroger
- h3nk1
- Fornybar
- Fant det selv
- Annen kilde
0 stemmegivere
(antall i linkene i postene over benyttes for å sjekke ærligheten til debattantene)
Ny link:
Edit:
På spørsmål om hva selskapet gjør for å øke investorinteresse og eierskap utover landets grenser, så kunne CEO blant annet bekrefte at det kommer dekning fra RedEye. De vil også øke antall non-deal roadshows i Europa og USA med LifeSci Advisors.
Da er vi heldige som har deg her da.
Hva leser du kommer til å skje de neste dagene?
At man kan forutse aksjekurs bør ingen påstå, men jeg synes også at tekniske nivåer i Ultimovacs har tegnet seg ganske pent, spesielt etter dobbeltoppen på 170ish. Føler jeg har redelig grunnlag for å hevde det med bakgrunn i mine innlegg i teknisktråden.
Ble diskutert her om denne tråden er haussete. Er nok andre tråder jeg tenker mer på i den retning, men kan jo idag være til ettertanke at jeg her allerede i november ble beskyldt for trolling da jeg skrev at jeg ikke ville bli overrasket om vi havnet ned igjen til 90ish for en periode…
Det var et nytt ord for meg. Så jeg måtte google det. Det betyr rett og slett giring eller lånefinansiering. Så det er leverage det heter nå?
Kanskje ikke så rart jeg ikke visste det, for jeg har ikke lånefinansiert eller giret siden før finanskrisa. Ble da helt kurert for denslags. Det tok lang tid å “komme til hektene” igjen.