Hvor mye betaler du i minstekurtasje der du handler ?
Viktig å være forsiktig med leverage. Belånte Ultimovacs høsten 2020, og har gjort det på dette seneste fallet. Rett og slett fordi aksjen relativt sett aldri har vært billigere og mer derisket. Leverage på irrasjonelle og kunstig skapte bevegelser er en mulighet dersom man har risikoappetitten til det. Ikke en anbefaling, selvfølgelig. Man har et negativt sentiment og lite likviditet i sektoren.
39 fete kroner
Nordnet @Bingo123, men mer kan jeg ikke røpe før @pdx kommer og kaller meg profesjonell.
Never, ever going to buy Norwegian bio stocks listed on OB with leverage.
Innside kjøp er ingen garanti, finnes mange eksempler på at innsiderne også tar feil av markedet på både kort og lang sikt.
Hvis man ser tilbake på mange av de store kursfallene f eks i mars 2020 er det jo de som er belånte som blir tvunget til å selge på bunn. Bruker man bare EK så mister man aldri kontrollen og kan selv velge sin exit i stedet for at det er bankens/meglerhusets misligholdsteam som bare trer inn og gjør salget for folk.
Hvis ting går som det skal med selskapet, så spiller det ingen rolle om aksjen i dag er 80 eller 160 kroner (forutsatt at de ikke henter penger på disse kursene - seff)
Hvilken link valgte du?
- theroger
- h3nk1
- Fornybar
- Fant det selv
- Annen kilde
0 stemmegivere
(antall i linkene i postene over benyttes for å sjekke ærligheten til debattantene)
Ny link:
Edit:
På spørsmål om hva selskapet gjør for å øke investorinteresse og eierskap utover landets grenser, så kunne CEO blant annet bekrefte at det kommer dekning fra RedEye. De vil også øke antall non-deal roadshows i Europa og USA med LifeSci Advisors.
Da er vi heldige som har deg her da.
Hva leser du kommer til å skje de neste dagene?
At man kan forutse aksjekurs bør ingen påstå, men jeg synes også at tekniske nivåer i Ultimovacs har tegnet seg ganske pent, spesielt etter dobbeltoppen på 170ish. Føler jeg har redelig grunnlag for å hevde det med bakgrunn i mine innlegg i teknisktråden.
Ble diskutert her om denne tråden er haussete. Er nok andre tråder jeg tenker mer på i den retning, men kan jo idag være til ettertanke at jeg her allerede i november ble beskyldt for trolling da jeg skrev at jeg ikke ville bli overrasket om vi havnet ned igjen til 90ish for en periode…
Det var et nytt ord for meg. Så jeg måtte google det. Det betyr rett og slett giring eller lånefinansiering. Så det er leverage det heter nå?
Kanskje ikke så rart jeg ikke visste det, for jeg har ikke lånefinansiert eller giret siden før finanskrisa. Ble da helt kurert for denslags. Det tok lang tid å “komme til hektene” igjen.
Dette er ikke ment som kritikk eller sinnapost, men rett og slett et hjertesukk:
Det er tungt nok fra før uten å måtte høre at «tekniske» signaler er bekreftet når sektoren siden november har gått på et historisk krakk og likviditeten har flyktet alle andre steder. På toppen av dette har man en shortinteresse som har et tilnærmet uforstyrret lerret å tegne kurs på.
Å gjøre en «teknisk» retrospektiv kausalitetsøvelse oppleves derfor ikke spesielt givende på dager som dette og kan gjerne forbeholdes TA-tråden.
Også imponerende at TA forutså Russland/Ukraina og medfølgende negativ makro påvirkning på kursen
Det er jo dette TA er så god på. Nostramus har ikke sjans mot et slikt verktøy.
Du har helt rett i det, og jeg har vel bare lest så mye på fintwit i det siste at jeg ikke tenkte over ordleggingen
Hva er problemet?
B har ikke tenkt å selge før i 2023/24. Hva betyr kursen 18 feb i 2022???
Og når kommer det en avtale med BP? Tror dere ikke U er på radaren til BP?
Stoler 100% på at Gjelsten og Hagen drar dette i land ved riktig timing.
Bare la smågutta leke børs.
Stay hard Boys :grinning:
Såvidt jeg kan se har Gjelsten lykkes med alle prosjektene sine hittil. Satser på at U føyer seg inn i rekken😀