På bakgrunn av kursutviklingen eller fundamentale årsaker som tyder på at fallet er irreversibelt?
Tror også uttalelser som at «Russland er i ferd med å starte den største krigen i Europa siden 1945» også trekker børsen en del ned.
Så nå skal sentimentet ned hver dag inntil noe er avklart og hvis det blir krig så blir det mye verre enn noe av det vi har sett hittil. Pluss inflasjon og ikke noe støtte fra FED. Ser lyst ut nå ja😡
- Storaksjonær selger ?
- Småfolket selger?
- Short øker?
0 stemmegivere
Fasit i morgen?
Nekter å tro topp 50 selger. Tror det kan være svenskene som dumper. De er jo kjent for å falle av mot slutten ;).
Dersom det er FTF som med utlån besørger det vi er vitne til etter Q4, så er tiden inne for at navngitte aktører får anledning til å diskutere praksisen og konsekvensene i det offentlig ordskiftet. Nok er i så fall nok.
Kan det være en stor konkurrent som rører på seg innenfor noe av det ULTI har gående?
Litt ala PCIB at det er stor fare for at noe må skrinlegges.
Nei.
Noen tanker selv, eller bare spekulasjoner?
Da vil dette være noe som viser enda høyere respons en det ultimo gjør og det vil jo si 90%.
Man må huske at kreft pasienter kan også ha allment dårlig tilstand som vil si at du vil aldri kunne få reelle resultat. Noen vil jo dø uansett om de får respons av medisin de blir gitt så 100% er umulig med mindre det er små studier.
Det ultimo har levert er jo fantastiske tall og om noen andre hadde kommet lengere med enda bedre ville dette vært kjent
Ingen tanker. Ikke satt meg inn i ULTI, men registrert en voldsom kollaps i kursen den siste tida. Pleier å være en årsak som at noen vet noe da. Spør bare for å sjekke investerbarheten i et comeback. Om det var sykt billig på 125 så er det bare å pantsette barna på 75?
Sjefen vet i såfall ingenting:
Chief Executive Officer recently bought kr94k worth of stock
On the 17th of February, Carlos de Sousa bought around 1k shares on-market at roughly kr93.66 per share. In the last 3 months, they made an even bigger purchase worth kr228k. Carlos has been a buyer over the last 12 months, purchasing a net total of kr520k worth in shares.
Makrobildet som rår nå vell? Kutt i selskaper med risk, som er avhengig av kapital og sender pengene til “safe-havens”. Jeg tok en fallende kniv forrige uke på 84, men nå sparer jeg resten av kruttet. Øker markedsfrykten vil det blir mer bunnfiske på biotech “as a whole”, da mange vil bort fra alle selskaper som ikke har noen form for omsetning.
Det er ingen studier som står i fare for å bli avbrutt fordi standard of care forandrer seg mens Ultimovacs er i rekrutteringsfase, meg bekjent. Det er også noe selskapet legger veldig stor vekt på når de designer studier.
I tillegg så er ikke hovedformålet til Ultimovacs å registrere UV1 direkte i alle indikasjonene de kjører studier i, men å samle nok bevis til at de kan selge UV1 (eller utlisensiere) til en stor aktør som ønsker å ta utviklingen videre for å utvikle UV1 til en basisbehandling foran all immunterapi innen kreft. Om Ultimovacs har løst “problemet” med peptidvaksiner og klarer å bevise at UV1 er en vaksine som gir effekt sammen med sjekkpunkthemmere har de på grunn av det universelle rasjonalet kommet med en gigantisk sensasjon innen kreftbehandling og det er ingen tvil om at de vil få solgt produktet, imo.
For min del så er det begrenset hvor farlig det er at andre selskaper utvikler sine medikamenter samtidig, fordi det er rasjonale for å legge til UV1 i en fase 3 (som de eller kjøper uansett skal gjøre) med nesten alle andre typer immunterapi.
Så - jeg tror ikke dette fallet har noe fundamental grunn, jeg tror ikke det er på grunn av at de presiserte guidingen til 1H23 i stedet for å holde den på 2H22, og jeg tror ikke det er på grunn av “noen vet noe” (som jeg finner komplett idiotisk å bare slenge ut).
Slik jeg tolker det jeg har lest (og jeg har lest og hørt alt) så er det store sjanser for tre-fire veldig verdifulle value inflection points i 1H22, med timeline fra NÅ og utover mot ASCO.
- ny bekreftelse av sikkert dosenivå i TENDU og alle pasienter innrullert
- en stor randomisert klinikerdreven fase 2-studie i et tidligere forløp av kreft (tenk adjuvant /neo-adjuvant behandling før/etter operasjon i kombinasjon med sjekkpunkthemmer)
- vitenskapelig artikkel på PEMBRO-studien med dypdykk i pasientresponser - noe som kan tillegge stor vekt til pembrostudien og øke troen på at INITIUM og NIPU vil gi effekt.
- ASCO-oppdatering på PEMBRO-studien - her oppdateres OS (det viktigste parameteret) og ORR for langtidsforandringer - dette begnner å nærme seg langtidsoppfølging og om OS holder seg høy er det KUN et kvalitetstegn.
Ærbødigst,
Jeg kan ikke se hvordan macro eller krig skal forandre ultimo caset. De vil jo jobbe på som vanlig uavhengig av kurs og hva som skjer i Ukraina. Kursen kan jo selvklart falle men caset er jo det samme.
En liten tanke. Slik jeg har forstått det er både INITIUM og NIPU eventdrevet, som vil si at når studiene når et viss antall eventer(pasientene progrederer) så sier databasen pling, og data kan leses ut.
I INITIUM skjer dette ved 70 eventer, mens det i NIPU skjer etter 69 eventer.
INITIUM har så langt 120 pasienter innrullert, mens NIPU har 66. Men ettersom Mesotheliom (NIPU) er en mer alvorlig kreftsykdom der pasienter progrederer og dessverre dør fortere enn i Melanom (INITIUM), er det vel også en sannsynlighet for at NIPU blir den første studien som selskapet leser av data på? Eller er jeg på ville veier her?
Hvis noen tolket mitt innlegg i helgen til at det er rasjonelt å vente til januar/februar 2023 med å eie aksjen, så har de misforstått. Sannsynligheten for godkjenning (LOA) vil alt annet likt være konstant fram til dette tidspunktet, og så stige ganske raskt, noe som vil øke «fair market value» veldig mye, veldig fort. Dersom man vil vente til dette tidspunktet fordi man vil redusere risikoen, så kan man selvfølgelig gjøre det, men da må man også være forberedt på å betale tilsvarene mye mer for aksjen. Det er den samme logikken som i mange andre bioteknologiselskaper, der man kan vente til etter en positiv avlesning med å kjøpe.
Men så er det altså en kort periode i Ultimovacs, der altså LOA er den samme som nå, men der sannsynligheten for at den evt. negative avlesningen faktisk kommer. Men når «alle» vet at om man kommer igjennom denne perioden uten avlesning, så vil altså prisen øke fort og brutalt - hvor rasjonelt er det da å ikke bare sitte stille gjennom denne perioden? Jeg kommer i alle fall til å gjøre det.
Å selge seg ut nå er i alle fall ikke rasjonelt, da vi vet det kommer flere nyheter frem til denne perioden, som vi har meget god grunn til å håpe på er postitive (som jeg nå ser @Fornybar har oppsummert eminent over her). Sannsynligheten for negative overraskelser i denne perioden er tilnærmet null.
Case =/= kurs. Har man tro på caset, tross markedsuroen, så vil det jo være muligheter for bunnfisk som nevnt. Derfor jeg holder meg unna alt av kjøp for nå, men holder godt øyne med biotech kandidatene.