Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Bra å få inn noen utenlandske investorer…

9 Likes

Det seneste året er bioteknologisektoren på Oslo Børs ned rundt 50,0 prosent, og 17,0 prosent bare i år. Holom forteller at biotek-selskapene har blitt hardt straffet av bevegelser i makroøkonomien, da de fleste selskapene har usikre inntekter fem i tid og lett preges av rentehevinger.

– Ser du på bunnen i mars 2020 ble medisin- og bioteknologiselskaper handlet med en pris mot inntjening pr. aksje på 14. I dag handles de samme selskapene med en pris mot inntjening pr. aksje på 13. Derfor tror jeg det kun er et spørsmål om tid før vi får en ordentlig rekyl i biotek-sektoren, sier Holom.

3 Likes

I Ulti virker det i alle fall som om noen skal ut for enhver pris.

Det er noen amerikanske kontoer som har stått for nedsalget etter Q4, med all sannsynlighet grunnet makrouroen/ukraina. Den største kjøpte seg ironisk nok inn på kurstoppene på 150+ i oktober.

Han tror på rekyl i biotek-sektoren basert på inntjening pr aksje for biotekselskaper? :sweat_smile:

2 Likes

Tenkte på det samme😀 Haussing

Det er vel en analytikker som mener at biotek er hot nå for tiden. Så dersom detter er biotek i god driv så kan man jo tenke seg kursutvikling når biotek ikke lenger er hot :sweat_smile:

1 Like

Ja, dessverre har mange gått fem på og tapt enorme summer på disse norske biotekselskapene. Haussingen har vært endeløs, godt drevet frem av radforsk.
Godt vi har PHO. Og jeg håper Ultimovacs kan være et unntak blant forskningsselskapene

2 Likes

Jeg har kjøpt noen nano og ulti til dstra på 1,5 år. De skal hun få i 18 års gave. Akkurat nå føler jeg det er ganske bra risk reward i både ultimo nanov og nykode. Setter man inn for eks 100 000 og 1 av de går inn til godkjent produkt går du greit i pluss vil jeg anta. Nano og ultimo kan godt gå 10x. Nykode er allerede ganske høy. Men man får ihvertfall 3x på ett godkjent produkt hos nykode.

Nano har evt godkjent produkt på markedet innen to år. Ultimo kanskje 2,5 år. Det føles lenge men om man er langsiktig så tror jeg de går inn.

1 Like

Flott at du har noen å skylde på @Bingo123 :slightly_smiling_face:

1 Like

Skylder ikke på noen, man er 110% ansvarlig for hva man gjør selv. Men makan til haussing som det er i radium har jeg aldri vært borti
Det må være lov å kritisere det

1 Like

Du må jo også ta med at de er klare på at det er binært og høy risiko, og at de er klare på at ingen må investere mer enn de har råd til å tape.

Hvis ikke blir det ikke en særlig fair vurdering, synes jeg.

At det er en positivt vinklet podcast er jeg enig i, men jeg har enda ikke opplevd at f.eks ikke har tatt med kritiske spørsmål fra oss lyttere, så det er jo bare å sende inn det du lurer på :slightly_smiling_face:

3 Likes

Alle meglerhus som dekker aksjen har kursmål over eller rundt 200kr.
Ultimo har ikke gjort noe annet en å levere.
Ultimo er langt fremme og har test resultater helt i verdenstoppen.
Det er ikke haussing men fakta.
Personlig tror jeg på kursen langt over 500kr om de lykkes noe jeg tror de gjør.

5 Likes

500 kr pr aksje Basert på hva?

Om INITIUM leser av gode resultater H1 23 vil markedet prise inn høy sannsynlighet for en svært verdifull avtale for UV1. Om det blir kurser på 300 eller 500+ er lite vits å spekulere i. Men det er ikke til å komme utenom at det vil bli (sensasjonelt) stor og fortjent oppmerksomhet ved gode data.

Før den tid får man endelige sikkerhet- og responsdata på TET-plattformen H2 22. Ikke usannsynlig med en avtale etter hvert her heller.

Algeta sin utvikling. Den gule teksten er når de får en BP. (de fikk ca 5.5 milliarder)
Når får ultimo sin?

Alternativt, ved gode resultater og hvis big pharma ikke biter på kroken (kan ikke skjønne hvorfor hvis en universell kreftvaksine beviser proof of concept og gir gode data) så kjører vi fase 3 selv, bygger en salgsorganisasjon i USA alene OG SÅ doser vi på med RCT’er i alle indikasjoner for å vise effekt.

Aamdal og Gaudernack og resten av organisasjonen har allerede nok kontakter rundt om kring til å sikre raskt opptak av UV1 blant behandlere.

Resultatene fra RCTene vil gjøre at vaksinen kommer til å bli brukt off label i en stor del av fremtidig kreftbehandling og pengene vil renne inn i selskapet.
Da kjører Ultimovacs på med bekreftende fase 3’er og så går vi for universell godkjenning som baseline terapi ved kreft som uttrykker telomerase.

Selskapet er velkommen til å ta kontakt om de lurer på hvilke andre geniale planer og ideer jeg har.

2 Likes

Det blir litt off-topic å gå i detalj her om Algeta, men de “fikk” ikke 800 MUSD up-front men 63 MUSD + avtale om kostnadsdeling. Så kom milepælene etter hvert som totalt ble de 800 MUSD. Husker jeg riktig hentet de også penger i 2012 på rundt 145,- etter at kursen hadde vært oppe i over 200,-, så up-fronten de fikk fra Bayer var ikke nok til å utvikle selskapet alene.
Ingen tvil om at det ble en suksess, men det var en ganske heftig reise som aksjonær, og det er derfor viktig at dagens biotek aksjonærer får med seg hele bildet.

9 Likes

Litt innsidekjøp på disse kursene hadde gjort seg nå…

De sousa må på banen. Nye 1000 aksjer hadde sendt signal til markedet