Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Standard å ta gevinst “aaaaltfor” tidlig, men det behøver ikke være et så dårlig alternativ. Det verste er når man har masse gevinst men ender med å selge ut i tap :stuck_out_tongue:

3 Likes

Når jeg mente det var en historisk god kjøpsanledning i Ultimovacs på 100 kroner, så kan dere tenke dere hva jeg mener om kurser på 70-tallet. Det er akkurat som aksjegudene skal gi TI en ny mulighet til å handle aksjer som er tilsvarende like billige som 40 kroner våren 2020.

Selskapet rekrutterer i full hastighet, er finansiert over avlesningene, har levert flere gode data, nye regulatoriske designasjoner (2x Fast-Track og ODD) og registreringsmulighet i NSCLC siden kursen var mer enn dobbelt så høy.

1 Like

Også hentet de penger på 125kr, noe som virker latterlig bra timet når man ser kursen rundt 70-75 nå.

Ja, en liten emisjon som sikret de en randomisert fase 2-studie i verdens aller største indikasjon sammen med verdens mest brukte legemiddel, noe som i hvertfall burde gi en generisk LOA på 10% på indikasjonen. I UV1’s tilfelle, med det solide rasjonalet, med solide fase 1-resultater samt annen (uavhengig) forskning som peker mot at UV1 kan ha god langtidseffekt i lungekreft ---- Burde det minst kunne bli satt LOA på 20% i indikasjonen.

Det vil si at jeg tipper - uten at jeg gidder å regne på det - at aksjen nå blir tradet rundt halvparten av den teoretiske verdien av denne ene indikasjonen… Og de FORTSETTER altså sannsynligvis å starte studier som er potensielle registreringsløp (fase 3) med tiden - for å gjøre legemiddelet attraktivt for salg.

Det ekstreme blir jo da at alle resultater som beveger sannsynligheten for at UV1 har effekt eller vil lykkes beveger regnestykkene i de andre indikasjonene, og dermed rNPV for Ultimovacs.

Ved gode resultater har muligens to randomiserte studier lest av om litt over 12 måneder, og de to studiene vil flytte nåla på alle de andre indikasjonene.

Jeg kommer ikke unna å se et gigapotensiale her, spesielt fra en verdi på rett rundt 2,5mrd NOK, og så langt peker alt mot at UV1 kan ha effekt sammen med sjekkpunkthemmere.

6 Likes

5 Likes

Hehe.

Når datteren min på 2,5 år spør meg “Pappa, regnestykkene mine tilsier at denne aksjen er helt underpriset” så pleier jeg å svare “dersom aksjene alltid skulle vært priset helt optimalt ville vi aldri fått anledning til å finne de helt ekstremt gode kjøpsmulighetene, jenta mi.”

3 Likes

Kan du av hensyn til de av oss som var med på denne, slutte å gni det inn?!

:sweat_smile:

5 Likes

Så søtt, hender det at hun rasler litt med ranglen inni den samtalen der bare for å irritere deg litt?

2 Likes

@Fornybar sin lille jente har sikkert rangle laget av sølvmynter :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jeg kan vente med å gni det inn til kursen er 375kr.

1 Like

Håper for guds skyld du holder henne unna biotek, med tanke på hennes mentale helse!

3 Likes

Et gammelt jungelordtak sier noe sånn som at “en småaksjonær bør aldri, gjentar aldri, delta i en biotek-emisjon. Du får den alltid billigere i etterkant”.

Intet ordtak uten unntak. Men har det egentlig vært noen emisjon i våre bioteks i nyere tid som ikke har gitt bedre kjøpsmuligheter for den som venter?

I Ulti må man jo bare ta bølgen for ledelsens framsynthet med emisjonen på 125, og der genierklæringen kommer nærmere for hver dag som går.

1 Like

I nettopp Ultimovacs gjorde de en emisjon på 37,5 som aldri gav en bedre mulighet, så det utsagnet er dessverre feil :slightly_smiling_face:

Det måtte et historisk biotekkrakk og pandemiskremsel for å ta aksjen under emisjon denne gang.

Tror ikke aksjen hadde kommet seg unna dette fallet uansett hva de hadde gjort.

Edit: de la vel til et par milliarder i verdi med den studien i lungekreft, som gav et berettiget håp om at kursen ikke skulle tanke under denne gang heller :man_shrugging:

Obs obs, ikke glem styremedlem Åbyholm fra Vaccibody og exit-kompisen hans sin short gjennom FuckKreftForskning AS.

3 Likes

Får håpe det.

1 Like

5 Likes

For alle som ikke vet hvor episk bilen til Sausen er:

3 Likes

image

image

Jaggu ser vi ikke konturene av en ny stor inntreden i det svenske markedet, denne gang vil også Redeye inkluderes med å starte dekning. I mine øyne noe av det lureste Ultimovacs gjør for å synliggjøre selskapet foran 2022/23.

Mens sannheten er…

1 Like

Er det der Nano sitt roadshow?