Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Algohandlen idag herjet som vanlig med kursen. Etter børsen stengte i dag var det 100 aksjer til salgs på 107 kr. Det er ikke fundamentale forhold som gjenspeiler seg i aksjekursene lenger, det var bedre før i tiden da vi hadde BØRSPOSTER

1 Like

Sara Mangsbo i svensk podcast:

7 Likes

“I det här företaget… i det här företaget…” Har denne podden virkelig en policy om at selskapsnavn helst ikke skal nevnes?! Teit …og veldig svensk.

Men ellers en interessant podcast. Særlig det hun sier om hvordan CPIene har vært et paradigmeskifte som har fornyet troen på kreftvaksiner, og i særdeleshet kreftvaksinen til “det här företaget” som en kombinasjonsbehandling med CPIer og andre måter “att bli av med supressorceller”. Og viktigheten av sikkerhet - som jo UV1 (og nå også TET) har bevist som veldig, veldig god.

2 Likes

Hun sier på slutten at hennes svenske selskap er kjøpt av Ultimovacs og heter nå Ultimovacs AB og er datterselskap. Der ligger vel rettighetene til TET vil jeg tro. Sara er med i Ultimovacs teamet

2 Likes

Her er en alternativ link for de som ikke bruker Apple podcasts.

2 Likes

Ja de ser faktisk ikke lov til å reklamere i Sverige for selskapene. Var vel Einarsson som tok dette opp i forbindelse med en avis artikkel om uv1.

2 Likes

Anne worsoe ir i ultimovacs deler denne på Twitter idag.

3 Likes

Av listene vet vi nå at brannsalget / kursfallet i all hovedsak skyldes et knippe amerikanske kontoer som har solgt grunnet mildt sagt urolige makroforhold. Av siste liste ser man blant annet at Sissener sitt fond tok i mot det aller meste. En perfekt storm av pandemi, historisk sektorkrakk, børskorreksjon og nå krig på kontinentet har gjort det mulig å få tak i volum under 100-90-80 kroner. Det er trolig en forbigående mulighet.

8 Likes

Siden jeg oppsummerte caset i fjor har det vært et par utviklinger. For det første har de presisert avlesning av INITIUM mer nøye inn i 1H23. De har meldt godkjent sikkerhet i 2. dosenivå i TENDU og gått videre til 3. dosenivå, OG de har hintet videre om hva som kan komme som en sjette randomisert studie.

Kursen har STUPT videre ned og ligger nå på 70-tallet midt immellom rentefrykt, shortsalg, inflasjon og krigsfrykt. Jeg kommer ikke unna at det føles som om TI fikk en ny sjanse til å hamstre aksjer i et selskap som kan bli veldig spennende den dagen sentimentet snur, for caset har sementert seg som enda bedre og mer visible siden kursen var > 120.

10 Likes

Er det ikke snakk om 1H23?

1 Like

Jo, profeten har dysleksi. Q1 23 er mest sannsynlig. Og jo lenger tid det går jo bedre data vet man at det er…

3 Likes

Åpenbart. Takk for at du catchet det.

1 Like

https://www.onkologiisverige.se/wp-content/uploads/2022/03/Superentreprenören.pdf

10 Likes

100…

3 Likes

Hva trodde du? Det er et stort felt med mange forskjellige kombinasjoner. Vaksiner og andre immunstimulatorer, nye sjekkpunkthemmere og f.eks PARP-hemmere er vel bare noen av gruppene. Vaccibody sin fase 1/2-studie i livmorhalskreft og bemcentinib i kombinasjon med Keytruda er to andre norske studier som søker å være en del av svaret.

For Ultimovacs sin del så er det kjempegode nyheter dersom det valideres fra noen andre at tillegg av relevante t-celler øker effekten kombinert med sjekkpunkthemmere. Nettopp fordi det øker sannsynligheten for at UV1 kan gjøre det samme, OG rasjonalet og sikkerheten (hittil) for UV1 er ideelt for å bli en del av nesten all kreftbehandling.

5 Likes

I dagnes Radium om Nordic Nanovector, så snakker de selvfølgelig om det at Paradigme ikke klarte å rekruttere en eneste pasient på siste rapport, og i den forbindelse sier Einarsson om Ultimovacs:

“Det viser litt av utfordringen - man må virkelig jobbe opp mot disse key opinion leaders, disse klinikerne, for å få de til å bli sultne på å ville inkludere pasienter i studien. Og jeg kan jo også si der at i Ultimovacs, så har vi jo vært så heldige da at vi har hatt små, men tidligere fase I-studier som stadig har kommet med nye data, og så fort disse dataene har vært klare, så har våre folk vært på ryggen på alle sites og alle klinikere for å fortelle dem at nå har vi enda mere data som peker i den riktige retningen, som gjør at de da sier ‘Wow!’, da blir de enda mer motivert for å inkludere pasienter”.

Engasjerte klinikere er ikke bare bra for progresjon i studiene, det er også et sterkt signal om at de personene som er aller best kvalifiserte til å mene noe om sannsynligheten for at UV1 faktisk virker, tror at den er høy!

21 Likes

Alt ser så lyst ut for Ultimovacs at jeg lurer på hvordan 80% av aksjene i hele denne nedadgående trenden har stort sett holdt seg blant de 50 største. Det er altså shorten til Norda og retails med til dels små poster som har senket kursen med nesten 60% på rimelig kort tid. Hvorfor forsvarer ikke noen av top 50 verdien som ble bygd opp. Og hvorfor selger de ikke?
De må ha sett at det er et stort rasjonale for at dette blir medisin, noe jeg også ser selv om jeg har langt igjen til jeg blir synlig på top 50.

2 Likes

Fordi de er “in it for the end game”. De driter rett og slett i hva 40k omsatte aksjer priser selskapet til akkurat i dag.

7 Likes

Fordi de er fullt investert.

2 Likes

I’m back :partying_face:

Trodde jeg misset toget da jeg tok gevinst.
Godt å være tilbake.

1 Like