Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Har tatt meg den friheten å gule ut det jeg finner litt relevant

Her er det snakk om bare 20 pasienter så the law of small numbers er gjeldende, men jeg håper på resultater som er noenlunde like eller ser bedre ut enn disse tallene. Jeg er usikker på om 6 month PFS er en avlesning de har gjort.

Det er vanskelig å si noe overbevisende etter så få pasienter, og safety er det viktigste, men hvem vet; kanskje De Sousa favner sterkere interesse hos utlandet hvis de slår til med indikasjoner på god forbedring i 1yr OS i 1L melanom.

Jeg tenker det kan være verdt å være på innsiden. Enda er det kun noen få som har fått med seg at det snart kommer data.

edit:
Må bemerke at dataene over er avlest etter en median follow up tid på 7.9 måneder og 1års OS er estimert ut i fra det. Uten reelle 12mnds data å støtte seg på så blir dette det beste vi har.

Men så fant jeg det da. Dataene virker å være in line med det jeg har gulet ut over her, så lar det stå.

Edit:
Hva sier gutta boysen til dette? (Daglige lister tilgjengelig som insider - det har omsider begynt å røre seg litt på Ultimovacs-listen)

1 Like

Er ikke en av gutta boys, men det sier vel bare at hollenderne synes at Ultimo er for lavt priset. Det er vi flere som mener, men i motsetning til de er min investeringshorisont noe lengre.

Ja, når de som har dominert den veldig magre selgersiden gjennom sommeren snur seg rundt å kjøper litt i stedet, så tenker jeg at risikoen på nedsiden med ett er veldig redusert. Og at alle de jeg har inntrykk av sitter på gjerdet og venter på å gå inn i aksjen, burde hoppe ned med en gang.

4 Likes

Jeg skal ikke si hva andre skal gjøre, men det kan være noe i det du sier. Ny studie med ny big pharma og safety/1 års OS er like rundt hjørnet. Overraskelser på oppsiden kan komme når som helst. Er det ett selskap hvor jeg holder det for ekstra sannsynlig så er det vel Ultimovacs.

Man ser også av handelsloggen at med èn gang noen vil ha et anseelig antall aksjer så må de godt opp i pris.

3 Likes

ja, eller pirke - pirke - pirke :wink:

1 Like

2 Likes

Kommer vel snart nyss om hvem partner er og hva indikasjonen er :slight_smile:

1 Like

Ja, det kan vi forhåpentligvis forvente oss i Q3. Umulig å si når, så klart, og vi er jo ikke halvveis enda.

Hvis det kommer før melanomadata tror jeg det kan bidra fint i positiv retning.

Av en eller annen grunn har jeg ikke fått med meg disse utsagnene før nå


Fra seneste CEOs Corner


Fra selskapspresentasjonen i juni.

Mine tanker: fremoverlent og modige utsagn, men så har de også vist at de leverer alt de sier.

Den neste tiden og de neste årene kan bli veldig artige for aksjonærer i dette selskapet. Min tolkning er at de sier rett ut at de søker/vil søke etter ett strategisk partnerskap med ett big pharma for å få prøvd teknologien så bredt som mulig så raskt som mulig.

Skjulte Spekulasjoner

(Man kan jo spekulere litt rundt om disse studiepartnerskapene med BMS og Ukjent spiller inn på noen måte her?

Kan det tenkes at Merck blir ivrige etter å se mer av UV1 etter data på 20/30 pasienter med advanced melanoma kommer neste måned?

Er Ukjent Merck, eller kan det være Roche som Boykie nevnte? Vil Ultimovacs være involvert med TRE big pharmas om bare noen dager/uker?

Tiden vil vise, men en ting kan vi nok være sikre på. Det kommer til å komme mange gode nyheter fra Ultimovacs i tiden som kommer: og det er ingen som selger aksjer )

9 Likes

stor spread på aksjene, men liten omsetting. Tyder på dette kan bli moro på litt sikt :wink:

1 Like

9 Likes

Siger jevnt inn med aksjer på kontoen min, føler eg driver med ran på høylys dag etter å ha lest mye på ultimo. Starter å bli klar for en pen q oppdatering nå :see_no_evil:

6 Likes

Today it was 2 aksjer :joy: I guess the good thing here is that whenever anyone actually wants to buy decent clips, you have to pay up.

1 Like

ja, men det er ikke fra topp 50 volumet kommer nå om dagen. Så blir det da mindre og mindre løse aksjer , og kommer q med nyheter som blir godt likt :wink:

1 Like

Så lenge omsetningen er så lav er det likegyldig hvem som selger.

6 Likes

@Fornybar, du la en liten referanse til NANO og hvordan Ultimo og andre kan sammenlignes i forhold til markedsgodkjennelse.

Du nevner topline-data i 2022 og filing i 2023.

Her er ferskeste melding fra Nano på dette:

With the timely adoption of our protocol amendments and enrolment initiatives, we are confident that we can announce the three-month top-line data from PARADIGME in 2H 2021, paving the way for a planned regulatory filing with Betalutin®."

Spennende høst i flere bioteks om dagen, viktig med godt med egg i kurven :hatching_chick::wink:

1 Like

Jeg skriver også da foruten Nano så vet ikke helt hvor du vil vil hen. Nano er et selskap med en horrendous track record, gigantisk pengebehov og store sjanser for ytterligere forsinkelser, så hvis man skal sammenlikne selskapene mer direkte så ville jeg plassert mesteparten av eggene i en mer stabil kurv. :slightly_smiling_face:

Videre sammenlikninger kan sikkert tas i biotektråden.

Referansen var rettet mot det som ble oppgitt som forventet tidslinje. Nå guides toplinedata H2 2021, jeg tenkte det kunne være av generell interesse for flere å vite at det er foran det som ble gitt som referanse.

Spekulativt kan mange sikkert tenke seg å ta noen lodd i selskaper som er nært filing, det er som du sier ikke så mange av de p.t.

1 Like

Vi har nå noen ytterligere gloser å basere spekulasjonene om det ikke-offentliggjorte studiet:

“– Dette gjør at vi får testet UV1 i kombinasjon med ulike typer legemidler, og til ulike krefttyper, sier de Sousa.”

Avtalen går ut på at farmasiselskapet og Ultimovacs skal kombinere sine respektive kreftbehandlinger i en fase II-studie. Ultimovacs leverer altså sin UV1-vaksine, hvor denne skal brukes sammen med farmasiselskapets eksisterende kreftbehandlinger.

– Grunnen til at den er hemmelig er fordi at selv om vi er enig om alt, så kan vi ikke si navnene før alt er signert og offisielt. Det er kun en formalitet. Det jeg kan sier, at denne er annerledes enn de to andre fase II-studiene, sier de Sousa.