Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Teknisk gjelder ikke når det er 3 stk som handler aksjen… Når kjøpere dukker opp igjen er det strake veien til 48…

1 Like

Har lagt til en ordre på 41,70 men ikke så viktig at den går inn. Kan være greit med litt lommerusk skulle PW/RS melde seg.

1 Like

Nesten en måned siden siste innlegg her. Hvorfor er ULTIMO så mye mindre interessant enn PCIB?

Vi er en del som akkumulerer i det stille på disse nivåene, klare til de begynner å slippe godmeldinger igjen. :slightly_smiling_face:

Agnående hvorfor det er så dødt rundt aksjen, så er min antakelse at det er fordi selskapet er relativt nytt på børs, og at investeringstesene for småsparerne enda ikke har kommet til ende i de andre selskapene. Med tiden vil nok interessen komme. Med to - snart tre studier pågående og lovnader om at de jobber aktivt med flere studier/partnerskap, så antar i hvert fall jeg at flere vil få øynene opp for selskapet i tiden som kommer.

5 Likes

Tror det er mange flere som har interesse for Ultimo enn det siste måneds dagsomsetning indikerer, men så lenge vi har hollenderne i nakken vil flere enn meg avvente nedsalget fra den kanten.
I tillegg holdes kursen nede pga manglende nyheter fra PCIB.

Det må være din personlige strategi du snakker om nå :slight_smile:

Går det 25 dager til neste innlegg på denne tråden regner jeg med at strategien min er riktig. Er forøvrig for gammel og prøvet på børsen til å spekulere over andres investeringsstratergier.

Ja, vi trenger virkelig en dag med høy omsetning nå (som jo fordrer en nyhet) for at Nyenburgh skal bli ferdige med hva det enn er de vil. Men det er altså ikke mer enn 128K de eier nå. Hadde man hatt en litt mer naturlig omsetning, så hadde dette antallet naturligvis hatt nada å si.

Misforstå meg riktig. Jeg har ikke ett vondt ord å si om hollenderne siden de gav meg en inngang under 30 på den største investeringen min. Stoler derfor fortsatt på at de er av de kortsiktige investorene.

Det er vel på tide å så smått begynne å informere om hva som skjer i Ultimovacs utover høsten.

  • SEPTEMBER 2020 Safetyavlesning og 1 års OS på de 20 første pasientene i kombinasjonsstudien med Keytruda i førstelinje metastatic malignant melanoma.
    image

@Boykie Det er såklart i hovedsak en safetystudie og lav N (20), men man kan kanskje se indikasjoner på effekt likevel hvis man finner en noenlunde relevant studie å sammenlikne med. Har du sett noe relevant for pembrolizumab i front line advanced melanoma?

  • TREDJE KVARTAL Lansering av big pharma partner på den tredje randomiserte kontrollerte fase 2-studien. Her vet vi ikke partner, compound eller indikasjon. Edit: Etter å ha lest junipresentasjonen til Ultimovacs er jeg helt i det blå på hva dette er, så det blir veldig spennende!

  • Andre halvdel 2020 Nye partnere og studier - Selskapet sier selv at dette er noe de jobber med og jeg forventer overraskelser på området. Jeg tror ikke de har makset ressursbruk på antall partnerstudier enda.

  • Andre halvdel 2020 TET går over i klinisk fase 1. Dette er adjuvansteknologien de betalte 50 millioner til svenske Immuneed for i 2018. Antar at det startes en fase 1-studie i friske frivillige, men akkurat det kan jeg for lite om til å være sikker på.

Min investeringstese bygger seg på at

  • selskapet har en solid eierstruktur uten store omskiftninger. Relativ free float er veldig lav, noe som gjør at bevegelsene blir STORE når de først kommer.
  • de har en solid cash runway til alle sine prosjekter og ingen behov for penger på mange år
  • det enda er mulig å komme seg inn med små poster til en pris nært forrige emisjon før klinisk dataslipp eller presentasjon av ny studie
  • jeg antar volum og interesse vil vokse ettersom det nærmer seg interessante triggere, som vi har sett tidligere i Ultimovacs
14 Likes

Følger med men er litt opptatt andre plasser, har en liten lyttepost men håper den holder 40 nivået til slutten av august, så kan en se på litt lasting på dette nivået før september.

1 Like

En terapautisk universal-vaksine mot “all type” kreft med mange BP samarbeider og mange studier og foreløbige sterke oppmuntrende resultater for ytelse , hvorfor nesten ingen omtale eller interresse (volum).

Kanskje like godt?
Skal lite til for å skyve denne oppover vil jeg tro?
En av Snoeffelens favoritter (dersom jeg har oppfattet signalene riktig)
Finansiering er en ikke sak. Se bare på den siste emisjonen.
Pengesterke eiere og lite aksjer for salg.

Alt stemmer men interressen er ikke tilstede , hvorfor?

https://newsweb.oslobors.no/message/507967

1 Like

Ser eg har fått 3 aksjer i dag, det blir dyr kurtasje :joy:

5 Likes

Increase your bid ;). See 5k on sale at 43…

Eg har det ikke så travelt Morgo;)

1 Like

Kanskje fordi mange vegrer seg mot å investere i selskaper som har så lang vei igjen før de er på markedet? I disse tider er kanskje ikke så langsiktige investeringer fristende?

2 Likes

I all hovedsak safety som du sier, men studien vil jo kunne gi et lite frampeik om mulig effekt slik som UV1 + Ipi har gjort. Slik jeg ser det vil et effektsignal styrke rasjonalet for studien deres med UV1 + Ipi + Nivo.

Nå skal man alltid være svært forsiktig med å sammenligne små ukontrollerte studier med eldre store RCTer, men Keynote-006 burde være en grei benchmark. Det er en RCT der de sammenlignet Pembro mot Ipi. I denne studien var pasientene immunterapi-naiv, men tidligere behandling med kjemo eller MEK/BRAK-hemmere var tillatt. Så inklusjonskriteriene er nokså lik studien Ultimovacs der man også tillater tidligere behandling med MEK- eller BRAF-hemmere.


https://www.thelancet.com/journals/lanonc/article/PIIS1470-2045(19)30388-2/fulltext

3 Likes

Interessant argument. Jeg er ikke overbevist om at de er særlig langt bak noen av de andre utviklingsselskapene foruten NANO. De guider avlesning av primært endepunkt i 2022 - og vil da kunne være klar for å starte filing en eller annen gang i 2023 hvis data tilsier det. Utelukker på ingen måte at de får accelerated approval pathway innvilget mens studiene går som kan fremskynde ting med noen måneder.

Anyways - investeringscaset Ultimovacs er ikke at de skal få godkjenning til neste år, men at de har en solid eierstruktur som ikke selger en eneste aksje samtidig som selskapet VOKSER i takt med nystartede studier og samarbeid.

Det føles egentlig som om høyere kurs vil tvinge seg fram, synes jeg.

Ja, det var den jeg også fant. Kall det gjerne kvalitetssikring :smiley:

På den andre siden så ser jeg at de i seneste selskapspresentasjon spesifiserer at det er snakk om noe annet enn pembrolizumab, nivolumab eller ipililumab. Det samme gjør de med indikasjonen -det virker ikke å være NSCLC.

Da tenker jeg en anti PD-L1, siden MO’et deres i hovedsak er å prøve ut UV1 i kombinasjon med CPIs. Ser jo for meg en klinisk forskningsorganisasjon kunne være interessert i å se på det.
Har du noen tanker? Eventuelt en indikasjon hvor det kunne vært et sterkt rasjonale bak en slik studie?

1 Like

Vil tippe det er en annen PD-L1-hemmer ja. Eksempelvis libtayo fra regeneron, Tecentriq fra Roche eller imfinzi fra AZ. Hvis jeg måtte velge en hadde det vært Tecentriq siden den allerede er godkjent for flere andre indikajsoner enn de som UV1 testes mot i dag. Eksempelvis SCLC og primær leverkreft. Men det kan alltids være en av de andre PD-L1-hemmerene. Evt. en helt annen klasse med immunterapi. Tiden vil vise.

1 Like