Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Kjøper litt jeg også. Det har vært argumentert ganske knallhardt for at akkurat U ikke kunne få hardt fall som de andre pga masse helt eksepsjonelle saker, men nå ser vi at den har rast 2/3 fra topp så U blir ikke spart, men får samme skjebne som de andre bioteks.

En liten kommentar til akkurat denne Redeye-analysen.

Normalt tenkesett til analyser fra Redeye er at de “styres” og ender opp som et resultat av samtaler med teamene i selskapene som bestiller dekning på sitt selskap.
Min første tanke når jeg leste dette er at man kan forvente suksess i INITIUM, men at usikkerheten rundt de andre fase 2-studiene er somewhat more uncertain…

Jeg innbiller meg at markedet har dratt en tolkning om at selskapet, gjennom denne analysen, sender ut signaler om at man skal ha lavere forventninger her enn til INITIUM. Noen flere som har tenkt at dette ligger bak nedgangen siste ukene?

Redeye sliter jo generelt med et stempel om at de produserer ikke noe “objektivt”, de er tross alt betalt og engasjert for å gjøre en jobb på vegne av oppdragsgiver. I dette tilfellet Ultimovacs.

2 Likes

Jeg mener jo at dette er regnet inn fra starten av, for det er egentlig ganske åpenbart at H&N og ovariekreft sannsynligvis er mye vanskeligere å få suksess i enn melanom. Det finnes ikke tidligere data fra indikasjonene, og det er veldig vanskelige kreftsorter å behandle.

På den andre siden kan jeg ikke forstå at dette gjelder lungekreft, med det fantastiske rasjonalet som er for den indikasjonen, så her tenker jeg i såfall Redeye og markedet bommer.

Finnes det analyser av Ultimovacs som ikke er betalt av selskapet?

Oh yes :wink:

image

Nei, det tror jeg ikke finnes av NOEN selskaper. Enten er de betalt direkte av selskapet, eller så blir de betalt gjennom at husene får være tilretteleggere i emisjoner.

Alle analyser har nok ett visst oppsidebias.

Hva skjer med kursen ass! :smiley:

Ser at den svenske tvillingen til Ultimovacs også synker tilsvarende, så svaret er jo egentlig bare makro :stuck_out_tongue:

Det siste der SKAL egentlig ikke skje da…

2 Likes

Blir vel en nedtur dette også ser det ut som. Lavt 60 tall i sikte.

Hjelper ikke å kjøre investor days i Toten…

ABG og DNB, med kursmål på hhv. 170 og 200.

3 Likes

Redd disse kursmålene har lite å si.

Nei sier du det - de fleste bioteks handles langt under bear-case for tiden.

Vi er i et bear marked. Og da er selskaper med inntekter langt fram i tid det første folk kvitter seg med. Rart at ikke ABG og DNB korrigerer for dette, Men det kommer kanskje etter hvert.

Fair value i selskapsanalyser av FoU-selskaper bestemmes ikke av markedssentimentet til en hver tid. Men av estimerte inntekter og sannsynlighet for markedstilgang. I dette tilfellet økte nettopp førstnevnte kraftig med patentet for UV1 + CPI frem til minst 2037 og samtlige dataslipp etter notering har økt sannsynligheten for sistnevnte.

4 Likes

Huhei hvor det går.
Faller på større omsetning og tar pauser fra fallet ved å ligge flatt / svakt oppover på liten omsetning.

Skal vel ned til 60 kr igjen før de fantastiske resultatene og den første store avtalen er i boks.

Du hopper fra tråd til tråd med dine lite informative innlegg :thinking:

3 Likes

Alle analyser har ikke oppsidebias, de regner ut forventet verdi om et år gitt at antakelsene i analysen blir oppfylt til punkt og prikke. Problemet er at det sjeldent skjer, så de fleste analyser med kursmål blir lite relevante etter kort tid. Emisjoner osv. vanner også ut kursmålene, da de egentlig regner ut Mcap i analysene, ikke prisen på enkeltaksjer.

Det har de jo allerede gjort ved å bruke en diskonteringsrente på 13% Synes du den burde være mer?

1 Like

Redeye har ikke agenda med senere å skru opp kursmål - deres agenda nå er utelukkende å “skru” kursen ned slik at deres svensker / klienter kan komme inn billig.

All den tid Ultimovacs også er klienter hos Redeye, så høres det ut som en elendig forretningsmodell. Eller kanskje klarer de kunststykket å holde to parter med motstridende ønsker fornøyde? I så fall godt gjort :smiley: Dekning kan jo sees som positivt uavhengig av kursmål, hvis man legger til grunn at investorer leser innholdet og ikke bare ser på kursmålet

2 Likes