Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Redd disse kursmålene har lite å si.

Nei sier du det - de fleste bioteks handles langt under bear-case for tiden.

Vi er i et bear marked. Og da er selskaper med inntekter langt fram i tid det første folk kvitter seg med. Rart at ikke ABG og DNB korrigerer for dette, Men det kommer kanskje etter hvert.

Fair value i selskapsanalyser av FoU-selskaper bestemmes ikke av markedssentimentet til en hver tid. Men av estimerte inntekter og sannsynlighet for markedstilgang. I dette tilfellet økte nettopp førstnevnte kraftig med patentet for UV1 + CPI frem til minst 2037 og samtlige dataslipp etter notering har økt sannsynligheten for sistnevnte.

4 Likes

Huhei hvor det går.
Faller på større omsetning og tar pauser fra fallet ved å ligge flatt / svakt oppover på liten omsetning.

Skal vel ned til 60 kr igjen før de fantastiske resultatene og den første store avtalen er i boks.

Du hopper fra tråd til tråd med dine lite informative innlegg :thinking:

3 Likes

Alle analyser har ikke oppsidebias, de regner ut forventet verdi om et år gitt at antakelsene i analysen blir oppfylt til punkt og prikke. Problemet er at det sjeldent skjer, så de fleste analyser med kursmål blir lite relevante etter kort tid. Emisjoner osv. vanner også ut kursmålene, da de egentlig regner ut Mcap i analysene, ikke prisen på enkeltaksjer.

Det har de jo allerede gjort ved å bruke en diskonteringsrente på 13% Synes du den burde være mer?

1 Like

Redeye har ikke agenda med senere å skru opp kursmål - deres agenda nå er utelukkende å “skru” kursen ned slik at deres svensker / klienter kan komme inn billig.

All den tid Ultimovacs også er klienter hos Redeye, så høres det ut som en elendig forretningsmodell. Eller kanskje klarer de kunststykket å holde to parter med motstridende ønsker fornøyde? I så fall godt gjort :smiley: Dekning kan jo sees som positivt uavhengig av kursmål, hvis man legger til grunn at investorer leser innholdet og ikke bare ser på kursmålet

2 Likes

Hentet seg fint inn :muscle:

4 Likes

Midelfart Capital har økt med over 45k på siste aksjonærliste. Nå er det å håpe at flere storfisker følger etter.

6 Likes
4 Likes

u question

8 Likes

De er helt eksemplariske med sin bruk av twitter, utrolig bra

1 Like

Keytruda tar over mer og mer av markedet. $BMY trenger noe for å booste salget.

1 Like

Trenger ikke dra på ASCO med abstract, kan dra hit i stedet:

Spøk til side, om jeg forstod styreleder rett på en nylig Radium, så skal både CMO og Aamdal på ASCO og minst én av dem hadde visstnok en svært full avtalebok. Aamdal har vel vært fast inventar på konferansen i mange år allerede.

1 Like

Etter mange år med forventning til såkalte milestones så har jeg etterhvert mindre forventning til at milestones skal slå ut i kursøkninger. Når det gjelder initium vet alle at det fort kan bli ett års ventetid. Så hvor stor milestone er det egentlig? Hva tror dere? Er det garantert 10-20% opp er det bare å gå all inn fordi man vet at de fullfører innen kort tid…

Greia med INITIUM er at den leser av på 70 events. Om UV1 gir ingen / liten effekt får man avlesning en gang i perioden sensommer - høst. Dersom man begynner å nærme seg nyttår, så betyr dette av UV1 gir effekt og at data begynner å bli gode. Jo lenger tid det går før avlesning, jo bedre blir de.

Slik jeg ser det burde kursen se oppover på enrollment complete uavhengig av risikoen for en dårlig avlesning innen relativt kort tid. RedEye mener det er så mye som 70 prosent sannsynlighet for gode data gitt signalene fra selskapets fase 1 studier, og særlig pembrostudiet (N = 30). Og så forstår alle hva som skjer om ikke INITUM har lest av og vi begynner å handle julepresanger. Da vil kuren gå voldsomt. Og den vil gå mer og mer jo lenger tid det går.

Om ikke jeg tenker helt feil, noe jeg ikke tror jeg gjør.

Det tror jeg åpner opp for gode kjøpsmuligheter fram mot nyåret. De fleste investorer har ikke den innsikten tror jeg. Så etter jul er det bare å laste opp til ripa… etter regnestykket skal de vel være ferdig om noen få dager.