Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Hentet seg fint inn :muscle:

4 Likes

Midelfart Capital har økt med over 45k på siste aksjonærliste. Nå er det å håpe at flere storfisker følger etter.

6 Likes
4 Likes

u question

8 Likes

De er helt eksemplariske med sin bruk av twitter, utrolig bra

1 Like

Keytruda tar over mer og mer av markedet. $BMY trenger noe for å booste salget.

1 Like

Trenger ikke dra på ASCO med abstract, kan dra hit i stedet:

Spøk til side, om jeg forstod styreleder rett på en nylig Radium, så skal både CMO og Aamdal på ASCO og minst én av dem hadde visstnok en svært full avtalebok. Aamdal har vel vært fast inventar på konferansen i mange år allerede.

1 Like

Etter mange år med forventning til såkalte milestones så har jeg etterhvert mindre forventning til at milestones skal slå ut i kursøkninger. Når det gjelder initium vet alle at det fort kan bli ett års ventetid. Så hvor stor milestone er det egentlig? Hva tror dere? Er det garantert 10-20% opp er det bare å gå all inn fordi man vet at de fullfører innen kort tid…

Greia med INITIUM er at den leser av på 70 events. Om UV1 gir ingen / liten effekt får man avlesning en gang i perioden sensommer - høst. Dersom man begynner å nærme seg nyttår, så betyr dette av UV1 gir effekt og at data begynner å bli gode. Jo lenger tid det går før avlesning, jo bedre blir de.

Slik jeg ser det burde kursen se oppover på enrollment complete uavhengig av risikoen for en dårlig avlesning innen relativt kort tid. RedEye mener det er så mye som 70 prosent sannsynlighet for gode data gitt signalene fra selskapets fase 1 studier, og særlig pembrostudiet (N = 30). Og så forstår alle hva som skjer om ikke INITUM har lest av og vi begynner å handle julepresanger. Da vil kuren gå voldsomt. Og den vil gå mer og mer jo lenger tid det går.

Om ikke jeg tenker helt feil, noe jeg ikke tror jeg gjør.

Det tror jeg åpner opp for gode kjøpsmuligheter fram mot nyåret. De fleste investorer har ikke den innsikten tror jeg. Så etter jul er det bare å laste opp til ripa… etter regnestykket skal de vel være ferdig om noen få dager.

Tror du kommer sent i køen om du venter for lenge. Float er lav, og før den tid får man blant annet oppdaterte pembrodata og mer data og informasjon om (fremtiden til) TET-programmet. Sistnevnte anser jeg som den største verdidriveren i H2.

4 Likes

Tingen er at alle tenker den tanken, og da blir man tvunget til å posisjonere seg tidligere og tidligere for UV1 uten risikoreduksjon er burde tilsi en kurs på mange hundre kroner aksjen. :slight_smile:

What he said.

Den optimale strategien er å være litt clever. Man må allokere en sum man tåler å tape men som samtidig kan bli verdt veldig mye penger. Og den summen man allokerer burde stå i stil til hva man tror om rasjonalet og hva tidlige data viser om sannsynligheten for gode data i INITIUM. Så burde man sitte heeeeeeelt i ro.

2 Likes

Lette etter noe annet jeg skrev for lenge siden i tråden og fant denne:

Det setter kursen i dag i på kr. 77,- litt i perspektiv. Fem år og MASSIV økning av sannsynligheten for at UV1 faktisk blir en universell terapeutisk kreftvaksine verdsettes altså til kr. 27,- per aksje i forhold til det Stein Erik Hagen betalte helt tilbake i 2017. Og for å komme evt. muggne kommentarer i forkjøpet: Ting har faktisk gått nesten helt etter planen helt siden 2017 - og det er det ikke mange andre bioteks som kan skilte med!

30 Likes

Jeg har funnet en måte å hedge Ultimovacsposisjonen på, som jeg ville dele med dere.

Norda ASA har eneste kjente shortposisjon i Ultimovacs, og vil følgelig tjene noen hundre tusen om det går dårlig med Ultimovacs. Det viser seg at de er listet på NOTC-listen, og her kan vi alle bli medeiere hvis vi vil. Det negative er jo at aksjen vil bli særdeles lite verdt når kursmålet på 24 000 oppnås.

5 Likes

Prisene i biotech har vell aldri helt representert potensiell verdi\risk veldig bra. I visse har det vært helt vanvidd (tidlige NANO-kurser) og ULTI i andre enden. Når det tynges i makro, så er sjelden klinisk-fase biotech safe haven for de fleste, og dette året tviler jeg bjørnen vil gå i hi med det første.

Husk å send inn spørsmål til ir@ultimovacs.com om dere har noen spørsmål ifm Q1. Ingen spørsmål er for dumme. Kanskje ønsker du at de skal rangere de andre biotekene på Oslo Børs? Lurer du på hvor sannsynlig en avtale med lav up front vs en avtale med høy up front er på en skala fra 1-15? Har noen av de prøvd litt UV1?

Ellers så synes jeg investeringstesen for å kjøpe på disse nivåene er god. Det er flere readouts av langtidssdata innen noen måneder, og før det (sannsynligvis) en artikkel om pembrostudien - også med oppdaterte langtidsdata.

Ellers så vil de forhåpentligvis snart melde om at siste pasient er inne i INITIUM, og på Q1 får vi oversikt over de andre studiene, inkludert de tre første i TENDU kohort 3. Sikkerhetsgodkjenning for siste kohort i TENDU er enda en stor derisk for plattformen, selv om 400ug også kan være en relevant dose å benytte videre.

Det blir garantert spennende å være aksjonær videre i år.

10 Likes

Det er noen som åpenbart har trua - tannlegen øker igjen i dag med 18000 til totalt 225.000 aksjer.

2 Likes

Han har økt med 125k jevnt og trutt de siste månedene. Én aktør har altså utviklet røyksans, det synes jeg er for lite og skuffende - særlig gitt den brede deltakelsen i emisjonen i fjor høst på 80 prosent (!) høyere kurser. Midelfart har så vidt begynt å posisjonere seg. Men her burde flere ha meldt seg på for lengst.

1 Like

Hva har skjedd i immunterapien den siste tiden?

  • En ny sjekkpunkthemmer har vist gode data i kombinasjon med PD1-hemmer. Tidlig sammenliknbare med ipi og nivo, men mindre toksisitet.
  • En generell immunstimulator (BEMPEG) har feilet ph3 og programmet blitt lagt ned.

Hvorfor er dette viktig for Ultimovacs?
Fordi Ultimovacs utvikler en generell immunstimulator. Til forskjell fra BEMPEG, som var et stoff som skulle påvirke immunforsvaret til å produsere mer T-celler ut i fra antigener kreftcellene allerede inneholdt, inneholder UV1 en oppskrift for T-cellene som gjør at de kan kan gjenkjenne deler av telomerase - et universalt antigen som alle nesten alle krefttyper må ha påskrudd for å kunne være kreft.

Ved å se på langtidsoverlevere fra tidlige studier fant de ut at de pasientene som gjorde det aller best hadde produsert t-celler mot nettopp disse antigenene som UV1 inneholder. De ser tilogmed at noen pasienter allerede SELV har laget disse t-cellene, og de ser at disse pasientene gjør det bedre enn andre pasienter i studier. Det forteller meg at det er en god sjanse for at UV1 faktisk induserer en spesifikk og riktig t-cellerespons som i kombinasjon med sjekkpunkthemmere som åpner opp tumor har en mye bedre sjanse enn BEMPEG til å gi effekt.

Ok - hva nå?
Vel, hvorfor betalte BMS 30 milliarder NOK for å eie halvparten av BEMPEG sammen med Nektar? Fordi markedet er så LATTERLIG stort, og hvis du kommer opp med et medikament som du kan selge sammen med sjekkpunkthemmerne og øke overlevelsen, så vil nettopp din cocktail bli den foretrukne.

Er det noen grunn til å tro at ikke samtlige store selskap med en sjekkpunkthemmer vil følge disse readoutene av UV1 med stor nysgjerrighet? Hva skjer om UV1 virkelig slår til i randomisert setting? Skal de plukke opp telefonen og risikere å stå sist i køen av folk som vil snakke med selskapet?

Nei, de telefonene har nok vært en stund og de vil sannsynligvis tilta i frekvens utover ettersom selskapet melder at de har alle pasientene og bare venter på avlesning.

Det er vanlig i bransjen å gjøre due diligence på assets mens studier pågår, for å kunne være klar til å agere raskt dersom readout er innenfor rangen man har satt. Gir det mening å tro at samtlige aktører venter med det til etter readout? I doubt it. Kan det føre til at noen blir trigget til å bevege seg dersom andre studier med spesifikke stimulatorer leser av positivt i mellomtiden? Ikke umulig.

Vi så på BEMPEG-dealen hva verdien av en fungerende immunstimulator kan være.

Er det logisk at vi som småaksjonærer planter ræva inne i aksjen og klamrer oss fast fremover? Ja, jeg mener det. Jeg sitter med sizen jeg er komfortabel med og kanskje jeg får oppleve et eventyr det neste året.

14 Likes

Pharma har nå det som må kunne kalles uendelig penger (estimert til over 1000 mrd. USD, om jeg husker rett) på bok til M&A og bygging av fremtidig pipeline.

CPI-patentene er i solnedgangen sammen med de desidert største onkologiske inntektskildene. Ingen av CPI-navnene ønsker å havne bakpå i kappløpet om å forlenge levetiden gjennom kombinasjonsbehandling.

Alternativkostnaden ved å ikke være veldig tidlig- eller først ute gjenspeiler den enorme verdien av CPI-markedet.

Nektar fikk avtalen på tilsvarende data som UV1 har i dag. Jeg sier ikke at det kommer en tilsvarende eller bedre avtale i morgen (eller om styret i det hele tatt ville vært interessert), men jeg sier at avtalen ved gode r2p-avlesninger blir veldig verdifull.

8 Likes