Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Kursmål pre emisjon og korona var altså 66,-. Helt nøyaktig, så tilsvarer et kursmål på kr. 65,- nå, et kursmål på kr. 68,85 pre emisjon. Som altså betyr at DNB verdsetter summen av at ting har gått fremover helt etter planen det siste halve året, den nye ukjente studien samt det faktum at de når er finansiert ytterligere et halvt år, til 91 millioner, og kr. 2,85 per år. aksje. Og det er helt latterlig.

flere måter å komme fram til det samme svaret, men dette er vel den enkleste:

tilsvarende_kursmål_pre_emisjon = ((aksjer_post_emisjon x nytt_kursmål) - emisjonsbeløp) / aksjer_pre_emisjon

2 Likes

Slik eg leser det så er det kun den to studiene som er startet som er med, sansynligvis så har de og brukt lav Verdi for det er tidlig i studiet.

Det positive er da at der er høyere oppside og vi kan forvente oppdatering utover høsten.

1 Like

Jeg krangler ikke på at kursmålet feil/rett, jeg bare mener det bli oppdatert snart. Dnb har uansett for vane å legge seg på nivåer de anser som realistiske innen kort tid.

Hvis Ultimovacs går til 70 ila de neste ukene (som jeg ikke ser på som veldig usannsynlig) så vil de nok tørre å øke kursmålet kraftig.

Den teorien er noe av grunnen til at jeg ikke verdsetter kursmål fra meglerhus veldig høyt i utgangspunktet.

1 Like

Oppfattet deg ikke som kranglete :blush:

Jeg tror også husene er redde for å lage kursmål som er langt unna markedspris. Om ting går feil vei da, så blir kundene enda mer skuffet.

1 Like

Ang. DnB og hva de har lagt til grunn for analysen og kursmålet. De skriver bl.a. :

“We assume a LOA of 15% for UV1 in metastatic melanoma, 5% in nonsmall cell lung cancer (NSCLC) and 10% in mesothelioma”.

2 Likes

Interessant at de har NSCLC i beregningen siden selskapet ikke har kommunisert den tredje studien enda og NSCLC enda kun er en avsluttet fase 1 studie…

1 Like

Ja, det virker rett og slett som om det er noe de ikke har forstått da. Og jeg synes altså uansett at denne måten å regne på ikke gir mening med Ultimovacs. Får man en approval i melanoma og mesothelioma, så er det overveiende sannsynlig at man etterpå bare kan kjøre på i et utall andre indikasjoner (inkludert naturligvis NSCLC). Og verdien av disse to indikasjonene alene blir da helt irrelevante for å verdsette selskapet.

Det første man kan gjøre er å gå igjennom denne listen:

OG SÅ er det ikke mindre enn det runde tallet 1000 aktive studier som inkluderer nivolumab på clinicaltrials, i virkelig et utall andre indikasjoner, så her blir det i så fall nok å ta tak i.

Og dette er altså FØR man har startet med Merck sin PD-1 hemmer.

2 Likes

Personlig benytter jeg rnpv som en måte å regne på, og så tenker jeg på disse momemtene du nevner som noe som gir en enda kraftigere oppside.

Det står klart for meg at oppsiden er enorm. Men det er veldig vanskelig å vite når det vil gå opp for resten.

1 Like

Helt enig at man må tenke seg en sannsynlighet for at UV1 blir en godkjent medisin. Men blir UV1 godkjent medisin i en indikasjon, så stiger sannsynligheten drastisk for at den blir godkjent i en hel drøss med indikasjoner, og kan gå rett på pivotale studier i veldig mange av disse. Derfor blir denne måten å regne en ‘sum of the parts’ som DNB gjør feil. Synes jeg.

Eller sagt på en annen måte: En total unrisked NPV er et helt koko tall, og man må ha en veldig lav LOA (mye lavere enn noen av DNB sine) for å ikke tenke at dagens prising av av selskapet er en veldig billig sjanse for å bli veldig rik.

3 Likes

Jeg er helt enig i det. Det beste man kan få til er jo å se på faktorer som

  • de leverer på guiding konsekvent
  • teknikken valideres av flere big pharma og KOLs
  • eierne virker solide og langsiktige, noe som gjør at prisen MÅ opp når interessen i markedet stiger
  • UV2/TET er straks i klinikk det og, og plutselig beveger selskapet seg inn mot infeksiøse sykdommer og/eller profylaktisk behandling av kreft.

og så tenke at så lenge selskapet leverer så kan det gå så høyt det bare vil når interessen virkelig våkner. Og her kan jo “golden ticket” events i form av nye studier/partnere med cash komme når som helst.

5 Likes

Jeg har inntrykk av at det er veldig mange aksjonærer i PCIB som har en plan om å gå inn i Ultimo. Og i så måte er dagens oppdatering fra PCIB veldig relevant for Ultimo. Nå vet man nemlig om UV1 blir medisin et halvt år før FimaCHEM :smirk:

4 Likes

Ja, men om ultimo stiger og pcib ligger flatt så går eg andre vegen. Vi får se Ann utviklingen når neste studie markedsføres.

Man skal vel være forsiktig med å konkludere så langt fram i tid siden vi enda er midt i en pandemi =) MEN - Det lover i hvert fall kortsiktig godt for Ultimovacs synes jeg - med nye studier og dataavlesning innen de neste månedene.

Samtidig har de uttalte mål om å skaffe flere partnere, større investorer, og flere publikasjoner (mer publisitet og dermed mer volum) i 2H. Og akkurat det med partnere … Vi vet jo nå at Big Pharma er ganske så interessert i UV1.

Ser vi helt bort i fra muligheten for et stort partnerskap på UV2? Strategisk hadde det vært genialt å kunne få med BP og kliniske forskningsorganisasjoner på en profylaktisk studie.

Er en av de, men på 41,70 ble planen reversert med 1800stk.

Dagen kom ettertrykkelig i dag, men på feile premisser. Trodde jeg på mellomlang sikt skulle selge meg ned i Pcib, nå ble det omvendt uten å røre Ultimo.

1 Like

Her er litt av det jeg tenker på om dagen. Vil kursen gjøre det samme pånytt igjen? Stay tuned.

2 Likes

tok ut 48, får være makan til dropp. selv om en burde støttet mer i pcib.

3 Likes

Synes du var heldig med den. Tenker da mer på antallet enn prisen. Ikke så lett å få tak i så mange uten at kursen synker i etterkant.

ja, her må en være frempå når der er volum, kortsiktig utvikling får vi ikke bry oss om.

Spread’n er heftig her foreløpig i dag :joy:
image

Trøkket endrer seg nok den nærmeste måneden når avlesningene begynner å dukke opp :slight_smile: