Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det virker som om det folk har i minne her er avlesninger fra fase I i de andre selskapene. Dette er noe helt annet!

3 Likes

Personlig finner jeg ikke noe som skal ha så gunstig risk-reward som Ulti nå. Readouten som venter er forventet å deriske hele caset. Kursen i dag er svært lav (norsk biorabatt).

Forventer at kurene vil sige oppover jo nærmere vi kommer. Hvor høyt den går etter positive data kommer an på dataene, akkurat som hvor høyt den går etter en avtale kommer an på avtalens innhold.

9 Likes

Oppsiden om selskapet lykkes er udiskutabel. Skjønner godt fokus på avlesning, men før det får man også resultater fra 3års overlevelse i den største kohorten i UV1-10, mer info om TET og første pasient i lungvacc, i tillegg kan Ultimo komme med noe krydder. Emisjonen var på 125kr. Personlig tror jeg vi ser kurser 150-200kr i år (uten avlesning).

3 Likes

Alt som skrives om U, har jeg lest om all annen norsk biotek. Så det må i mine øyne bevises først. Så lar jeg dere ta risken og få en bedre reward om det fønker.

4 Likes

Med andre ord: du aksepterer ikke datarisiko og investerer ikke i klinisk-fase biotek uten landede milliardavtaler. Vi som er aksjonærer i dag velger å være eksponert før scenarioet eventuelt inntreffer. Det spiller ingen rolle hva som har skjedd med andre selskaper. Om man fikk en krone for hver gang «ja men NANO / PCIB / Targo» ville man ikke trengt å være på børs i det hele tatt.

1 Like

Forsiktig, jeg vil så gjerne være enig med deg her, men du undervurderer hvor irrasjonelt markedet kan være.

Trenger ikke landet noen avtale, men jeg vil ha positive data i en sen fase. Bekreftede.

1 Like

Jeg tror nok all publisiteten - som vil være global - vil sette fullstendig fyr på aksjen. 1400 svensker kjøpte i fjor på to artikler i svenske aviser (ASCO-data / fase 1). Verdens første kreftvaksine. Det blir galematias.

3 Likes

Vanskelig å finne bedre. Helt insane hva du får for marketcappen i U. Jeg vet av en som jeg vurderer som veldig god, men ikke i nærheten av ulti (nesten samme Mcap ser jeg) med litt bredde på pipen, kun fase 1 data og noko preklinisk (litt nykode og targo i ett) . hvor gilead investerte bra på ca 10x dagens pris i 2020 for en indikasjon på preklinisk. Dog større risk/mindre data, litt kort runway og kjøpte til under kasse. Muligens for spicy for de fleste sånne case. Krydder over dammen. (bare så sprøtt å finne gode case som er under cash og 1/5dels pris av peers)

3 Likes

Jeg vil så gjerne at du og Poly har rett.

Men så kommer jeg på det - Vi snakker om Oslo Fisk- og Brennstoffhandel. Jeg tenker Geiran kommer til å gå glipp av en god del prosenter, men at U skal prises riktig på åpning ved positive data? Not so much.

2 Likes

Ultimovacs er ute av hendene til OSE og Ola Dunk fra åpning den dagen, akkurat dét er jeg sikker på. Spennende blir det i alle fall :slight_smile:

2 Likes

For sent. Har allerede veddet med zappa på chatten nå. Dog ikke om mitt hedonistiske forslag, men kr. 1000,- til valgfritt veldedig formål.

1 Like

Har vansker med å se at kurs skal gå >100% i høst før readout? Jeg syns aldri forventningsrally i biotek spiller seg ut slik som man tror.

Hvordan tror dere kursen beveger seg ved ulike utfall?

Eksempelvis:

  • Negativ - ingen forskjell mellom armene.
  • Moderat positivt - flere events i kontrollarmen med trend mot statistisk signifikans men p >0,05
  • Mest positive - statistisk signifikant utfall mellom armene.

Selv etter en stor positiv bevegelse ved en positiv avlesning kan R/R være bedre etter avlesning enn før siden datarisikoen vil være minsket betydelig. Man kan argumentere at man må tåle datarisiko for å investere i biotek, men det er forskjell i datarisiko. Og ultimovacs som skal gå fra singel arm studier til en RCT på en helt nye MOA innen immunterapi er skyhøy på datarisikoskalaen

5 Likes

Flott veddemål uansett. Si det sånn. Jeg har tenkt å øke på hvis ose er idiot ut på nyåret. takket være utregningen din vet jeg ganske godt hvor idiot det vil være snakk om og hvilken risiko reduksjon jeg får

Det kommer jo helt an på sentiment og hva som meldes av nyheter - kjente og ukjente. Vi så jo hvor fort og langt opp det gikk i fjor i det øyeblikket det kom inn noen nettokjøpere (lav float).

Slik jeg ser det er kursen tilbake på emisjonskurs 125 på null komma niks, dersom større aktører mener det er på tide å rotere til life-science igjen.

Ved negativ avlesning snakker man minst 60 prosent ned, som følge av samme logikk som gjør positive data så verdifulle: LOA overføres til «alle» andre indikasjoner.

3 Likes

Jeg tenker på avlesning av initium. Hvor store utslag forventer dere ved positiv readout? Dete må jo ha et slags estimat siden dere velger å sitte over?

Enig opp mot 200 før nyttår - min magefølelse tilsier at kursen begynner så smått å stige denne uken frem mot Q2 i neste uke og at 100 passeres i løpet av august måned. :birthday::clinking_glasses::blush:

1 Like

En ting er å spå kursen på åpning etter en positiv avlesning. Om det er 100 eller 300 % opp spiller ingen rolle for min del, da jeg anser det som 99 prosent sikkert at det følger en historisk verdifull avtale kort tid etterpå.

Interessant å høre hvordan andre tenker rundt det, men jeg tror det er noenlunde sammenfallende.

1 Like

Hvorfor ikke kjøpe etter readout da i påvente av avtalen? Da får man oppsiden med avtalen og slipper datarisikoen som potensielt kan gi -50-80%

1 Like

Det er jo en vurdering som er sammensatt av dagens kursnivå og kjent newsflow + spekulativ sådan. Om kursen går for eksempel 150 % i løpet av høsten, må man jo vurdere om man mener risiko/reward fortsatt er attraktiv nok til å sitte like tungt vektet.

1 Like