Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Jeg for min del kommer nok til å sitte med en god del aksjer over data men vil være mer komfortabel med å gå enda tyngre inn på gode data selv om den f. eks skulle sprette 50 % opp. Jeg tror ikke data i seg selv medfører større gap opp, men en eventuell avtale kan sikkert føre til galematias-utvikling.

Må også ta med i betraktningen at U ikke har steget noe særlig fra bunnen i forhold til mange andre. Derfor kan det være mye å gå på oppover før dataene kommer.

1 Like

Nå er vi i en stille tid, så enkelte tullinger sitter nå med aksjer i “maks” risiko
De har forskjellige grunner til det, men jeg kan tenke meg følgende grunner til at noen velger å sitte med ultimo nå mens det helst ikke skal skje noe.

  1. Fordi haussemenigheten kommer til å gå på kjøpern i varierende grad før readout.
  2. De som ser på det som polygon, og kjøper pga lengere tid før readout kommer, gir dem litt mindre risiko.
  3. de som venter på at Fidelity er ferdig å selge, kommer til å kjøpe i vakuumet etter dem.
  4. Sjansen for en lucky strike før forventet, ved cash offer før readout / deal.
  5. Teknisk analyse gir ikke signaler, aksjen er død, med veldig lav volatilitet og volum, så står U på det tekniske vippepunktet., Himmel eller helvete, og når det da får momentum, så kommer selvforsterkende momentum nedover eller oppover.

Oppsiden blir mye pratet om, og prisen er å få en halvering eller tilogmed kvartering over natten i trynet. (oppsiden må da sees som min tilsvarende)

1 Like

Oj…det var voldsomt til å med for en hausetråd.

1 Like

image

Kan godt fjerne “historisk”, men å legge til grunn at det blir en verdifull avtale på gode r2p-data er ikke videre voldsomt. Det er selskapets strategi og man må anta at ett eller flere av CPI-selskapene ønsker å ta UV1 videre.

1 Like

Fjern hva du vil… reagerte bare på at du med 99% sikkerhet ytrer at det vil følge med en avtale. Har selv en fin post i ulti, men er fortsatt edruelig forventningsfull.

2 Likes

Fjernes «historisk» endrer jeg til 99,9. Å ta UV1 videre iht. rasjonalet forutsetter kapital og ressurser som kun pharma besitter. POC på vaksinering forstår en hausenisse som meg ikke annet enn at er interessant nok til astedkomme avtale.

Alle må huske å presisere hva deres argumenter bygger på slags antakelser. Hva man kan spekulere i endres radikalt ut i fra hva man legger til grunn.

Det som er rimelig udiskuterbart er:

  • Sjekkpunkthemmermarkedet er på >300 milliarder norske kroner i året.
  • En stor del av selskapene innen immunonkologien satser på å finne legemidler man kan kombinere med sjekkpunkthemmere
  • En stor del av de mestselgende sjekkpunkthemmerne er på vei ut av patent innen få år, og en av måtene de kan opprettholde salget på er å kombinere med nye produkter.
  • Ingen har til nå funnet noe som i en randomisert studie viser klinisk nytte ( > ca 20% forbedring)
  • Å få sterke, randomiserte data som viser at ditt legemiddel “øker effekten” av sjekkpunkthemmere vil være enormt verdifullt både for selskapet som utvikler det og en eventuell innlisensiør.

Ut i fra disse sannhetene kan man ta stilling til spørsmålet “Vil UV1 være attraktiv for en eier av en sjekkpunkthemmer ved en god avlesning?”, men man må være observant på nyansene og de forskjellige scenarioene.

Jeg gleder meg veldig til fortsettelsen. Det er ikke uvanlig at big pharma beveger seg raskt hvis forhåndsdefinerte triggere slår til og due diligence er gjort i forkant. Vi vet bare at Ultimovacs har hentet inn Carlos de Sousa og Ton Berkien i ledelsen + Aitana Peire og Haakon Stenrød i styret - alle personer med viktig kompetanse på området.

Noe mer enn de hintene vil vi aldri få fra selskapet, men at de har en unik asset og mulighet er vanskelig å komme unna.

7 Likes

De har en unik asset hvis INITIUM lykkes. Per dags dato er den vel som alle de andre 10-talls forskjellige kandidaten som utvikles som kombinasjonsbehandling med sjekkpunkthemmere.

2 Likes

UV1 er patentert, så den er rimelig unik :man_shrugging::grin:

2 Likes

Interessant å lese tråden. :slight_smile:

Neste generasjon sjekkpunkthemmere diskuteres sjelden - er det ikke en «trussel» mot alle forsøkene på kombinasjonsbehandlinger?

Om UV1 fungerer med dagens CPI bør vel mye tilsi at UV1 fungerer med next gen CPI også - når den tid eventuelt kommer

1 Like

Tenker mer på hvor BP skulle ønske å legge inn støtet. Det er fokus på å finne flere signalveier som kan blokkeres for å ytterligere forsterke effekten av CPI.

UV1 vil fortsatt kunne være gassen og CPI, også next gen, vil slå av bremsene, right?

Et annet spm:
Vet man i hvilke friske celler man finner telomerase? Vil det være et hinder for å gi UV1 profylaktisk?

Stamceller.

Er flere potensielle «nye» checkpoint hemmere under utvikling (TIM3, LAG3, OX40 etc) hvor noen nå også har hatt skuffende readouts (Roches TIGIT). CTLA-4 og PD(L)-1 har vært revolusjonerende, men tror det vil ta litt tid før man finner like gode CPI med en akseptabel bivirkningsprofil.

Hvis UV-1 virker så burde det i teorien kunne kombineres med andre signalvei-hemmere også.

5 Likes

Var en tur til Stjørdal i går kveld. Der kom det en Aston Martin med regnr. ULTIMO i bra fart gjennom en rundkjøring på E6, på tur nordover!!!

10 Likes

Må være @Fornybar, @polygon eller @h3nk1 da

1 Like

Nei, den eneste som har tjent på Ultimovacs det siste halvåret er Chistian Åbyholm, så det er nok ham :rage:

Edit: Nei, det ER faktisk en som har ganske mange aksjer i Ultimovacs, så det ER det som er referansen hans.

3 Likes

Ikke SÅ lenge siden jeg sjekket om det var ledig, da alt var så gildt i fjor høst etter ny registreringsmulighet i lunge og emisjonen på kurs 125, så det var da som rakkern.

Et spørsmål jeg undres over er hvor man kan sitte over avlesning, om ikke man kan gjøre det i dette selskapet. Transformativt potensial for kreftbehandling, gode signaler (fra studier og rekruttering) og et etter hvert godt beskrevet vitenskapelig rasjonale.

5 Likes