Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Snakk om å løfte seg selv opp til legendestatus på Tekinvestor :smiley:

Tror en del sliter med selvtilliten etter store tap i de andre biotekaksjene og sliter med å tro at man virkelig kan være blant de ytterst få som blir skikkelig rike på farma aksjer. Vet at feks Nano aldri har hatt samme standing som det U har nå og sikkert ikke kan sammenlignes av mange grunner, men jammen var det full fyr i teltet da Nano hypen og forventningene sto på som verst da den lå på la oss si rundt 80-100 kr
Men krysser fingrene for at Ultimovacs får det til, og satser på det også!

2 Likes

NANO og PCIB er kanskje ledig

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Dette har de hatt flere gode gjennomganger av, men jeg klarte ikke finne det nå på morgenen. De har fulgt opp alle pasientene mtp på sikkerhetssignaler i friske celler og ikke funnet noen signaler på at t-cellene angriper friske celler. I tillegg sier vel teorien at stamceller er “beskyttet” mot angrep fra t-celler ved å ha et mikromiljø som ikke slipper de til og f.eks ved at de ikke uttrykker telomerase på overflaten av cellen selv om genet er skrudd på.

Det blir spennende å se hvordan veien blir mot å få vaksiner inn tidligere i behandlingsforløpet, og om vi noengang kommer oss helt til vaksine som forebygging av visse former for kreft. De studiene kommer til å bli lange og krevende, og også avhengig av hjelp fra andre organisasjoner. Godt Ultimovacs har så stort kontaktnett som de har.

At Jonas Einarsson har overlatt styrelederjobben i Hubro Therapeutics til Kongstun Arnesen siden “det ble vanskelig å jobbe med de samme tingene i to selskaper” tyder i mine øyne på at de er godt i gang - og kanskje får vi vite noe i løpet av året.

2 Likes

Fornybar, stemmer det at stamceller ikke uttrykker telemerase på utsiden av cella, mens kreftcellene alltid gjør det. Ellers hadde vel teorien bak UV1 blitt vanskelig.

Kan vel sterkt anta at hvis det finnes en mekanisme i genene for å skjule uttrykk av proteiner så klarer nok kreft til slutt å oppdage og “lære” seg den måten og.

Stamcellene lever i såkalte “immunological niches”, som gjør at de er lite tilgjengelig for immunforsvaret.

Man har ikke sett noen tegn til at UV1 (eller andre/tidligere lignende vaksiner) påvirker stamcellene, -noe de opplagt følger med på.

1 Like

Kunne vel ha sløyfet Alltid, men pr dato kan jeg ikke huske at den problemstillingen har blitt nevnt/ har blitt oppdaget. Dog om noen typer kreft tilegner seg den kunnskapen fra de ca 85% av krefttypene som har telomerase, er det vel mer enn nok kreft for UV1 å ta tak i. Cpi virker vel heller ikke på alle krefttyper, som dermed antagelig spiser av 85 prosenten med telomerase.

Det har blitt nevnt. Stamceller er vel gjemt bort med sitt eget kretsløp uavhengig av kroppens vanlige system. Uten at jeg klarer ordlegge meg perfekt biologisk for å få fram hva jeg mener.

2 Likes

Alternativet til telomerase-enzymet for å opprettholde telomere-lengden i DNA omtales som ALT, eller ALT pathway. Hvordan mekanismen fungerer her forstår man ikke så vedlig mye av. Men det er uansett helt spesifikke krefttyper som bruker denne mekanismen, helt grunnleggende for svulstens vekst, og dermed ikke noe krefttyper som bruker hTERT kan “lære” seg. …er jeg ganske sikker på.

2 Likes

Jeg tenkte mer på å skru av uttrykket av hTERT på utsiden av cellen, men jeg kan for lite om dette til å uttale meg særlig mer enn å stille spørsmålet…

Endelig noe @Neladner kan bidra med igjen :wink:?

2 Likes

Er pokker så dårlig likviditet i dette papiret. Prøvd å fiske til meg aksjer både i går og i dag. Tenkte først å bygge opp en større posisjon men vet ikke om jeg tør å øke sizen stort mer, skal lite til å for å dumpe den nedover (eller oppover).

Du kan legge svært liten float på toppen. Derfor bevegelsene blir store når det først kommer volum (ref. i fjor høst). Grunnen til presset kurs er at Fidelity har solgt kontinuerlig siden mars måned. Kursen ville sett på tresifret foruten. De har litt igjen om de skal ut med alt, men de kan jo også stoppe når som helst. Når de er ferdige er i praksis salgssiden borte, og det er fritt frem for at aksjen kan stige på forventinger og nyheter gjennom H2.

2 Likes

Når er de omtrent ferdige, gitt at de fortsetter i samme tempo og skal helt ut?

Jeg håper de tar seg veeeeldig god tid. seigpining.
Og helst ikke tegn til readout før folk er blitt grundig lei av å vente i tillegg. gjerne over mars/april neste år.

2 Likes

Hvem er disse på aksjonærlisten?

JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON - KONTO #1BN?

Umulig å si, de har ikke mer enn ~200-250k igjen totalt, dersom de skal ut med alt. Kommer det en dag eller to med litt volum kan det være overstått. De tilpasser salg til omsetning intradag.

@Christian det er den JPM kontoen, samt en Brown Brothers og en BNP Paribas.

5 Likes

Jeg ser tendenser til at flere og flere har begynt å skjønne at ULTI sannsynligvis er det neste biotekselskapet på OSE med en potensiell gigantisk trigger på horisonten.

  • Etter at Yervoy (ipililumab) ble godkjent for over 10 år siden har flere og flere pasienter i flere og flere indikasjoner blitt behandlet med sjekkpunkthemmere, enten alene eller sammen med kjemoterapi.

  • Flere selskaper har satset på å utvikle medikamenter som har synergi med sjekkpunkthemmere, men til nå har ingen lykkes. Både BEMPEG og T-VEC har feilet i randomisert setting, begge gjenstander for store avtaler med big pharma.

  • Markedet for immunterapi spås å være på over 400 milliarder kroner i året i 2026. (google)

Hva vil det bety for kreftbehandling dersom UV1 er en “universell vaksine” som gir flere langtidsoverlevere om den blir kombinert med annen immunterapi?

Hva vil det bety for Ultimovacs?

*med universell mener jeg en vaksine som har effet med CPI i mange indikasjoner

8 Likes

Kan vel kanskje utgå fra at “brent BP skyr ilden” så ingen avtale før etter overbevisende resultater.