Helt OK rekruttering bortsett fra i DOVACC - men det gis en god forklaring på at vil løse seg om ikke lenge.
Ellers var det eneste nye her at INITIUM nå virker å ha innrullert 156 pasienter i stedet for de planlagte 154 for oppfølging til primærendepunkt. I hvert fall jeg tolker det IKKE til at de to ekstra er en del av de 20 selskapet besluttet å rekruttere for ytterligere kartlegging av immunresponser. Hvis dette stemmer, så fremskynder det faktisk 70 events i en ikke helt triviell grad. Dersom de to ekstra pasientene ble rekruttert uken etter vi fikk FPD-meldingen, fremskynder det min utregning av oppnådd 41/29 til 16. januar 2023. Det er to uker tidligere enn min gamle utregning med 154 pasienter.
Og så fant @theroger ut at mPFS for UV1-103 står oppgitt (litt bortgjemt) i rapporten. Den ble 18,9 mnd. Som er over dobbelt så bra som Pembro alene i KEYNOTE-006.
Edit: Men jeg lurer egentlig litt på om den mPFS en er en skrivefeil (det står altså i rapporten at det er for begge kohortene sammenlagt), for 18,9 mnd er nøyaktig det samme som tidligere rapportert for kohort 1 alene. Det skal godt gjøres at den ble nøyaktig lik i kohort 2?