Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

For å være konsis: TLDR;
Hvordan fungerer “definisjonen” av safety og bivirkninger før du starter et studie?


Flisespikkeri på ordlegging / ting jeg ikke kan. Har etterhvert som biotek junkie, lært gleden av å høre om bivirkninger (eller fraværet av sådane) istedet for bare virkninger.

Når Ultimo uttaler “no safety concerns” jeg regner med det fortsatt er observert bivirkninger, så hvor går grensen, er det definert i studie oppsettet, eller er det en “objektiv” definisjon. Jeg skjønner og at dette vil avhenger av fordel/ulempe kost/nytte for du ønsker jo ikke at kuren er verre enn pesten, men på samme vis så kan jo pesten være ganske ille.

Så et mer åpent spørsmål, er dette friske frivillige i Tendu og dermed bivirkning veldig fyfy? eller faktiske pasienter som kan ha nytte av vaksinen, aka. lista for bivirkninger ligger høyere?

1 Like

Supert, da er det 2x3 pasienter igjen på høyeste dose, de tok vel bare 1x3 pasienter på de 2 laveste dosene.

Husker jeg feil, eller var det så at dose 2 på 400 mikrogram, som tenkes benyttet i mulig fremtidig behandling. Dvs at det overdoseres for å være på den sikre siden i safety testen, eller er jeg på bærtur!
Uansett meget bra data å ha i banken til Q2 i morgen, pluss på Lungvac innrulering tillegg …

Jeg antar du mente “2 til 3 pasienter”

Trial extended to enroll up to three additional patients at the highest dose
level

Det bestemte de seg for i Hubro, fordi de så kraftig nok immunrespons med den dosen og det er ingen vits å overdosere.

Det betyr ikke at de vil se det samme her, men det finner vi ut av når vi får interrim data :slight_smile:

De har vel prostatakreft, men husker ikke akkurat hvilket stadium de er i, det er vel ca ett år siden jeg leste gjennom Ultimovacs sine spesifikasjoner for pasientene Var det ikke snakk om økt imunrespons i forbindelse de to første gruppene

1 Like

Jeg “antar” det, siden de skrev “pasienter” men jeg vet ikke for jeg har ikke lest

Det er pasienter med prostatakreft.

“The patients enrolled in this study is adults with documented progressive disease after radical prostatectomy and who are eligible for salvage radiotherapy and short-term (6 months) androgen deprivation therapy.”

Man ser ikke etter effekt i denne studien, kun immunrespons. Dette fordi pasientantallet er kjempelavt, og at de også skal få strålebehandling etter å få operert bort prostata så det blir umulig å si noe om effekten.

1 Like

bilde

2 Likes

Flott at det ikke er observert safety concerns i høy dose(eller de lavere) og betryggende at de sjekker litt ekstra i høyeste dose før de satser på den. :slight_smile: Hadde vært fint å få litt mer detaljert informasjon om hva som ble observert, siden det ofte er forskjell i bivirkninger på forskjellige dose-nivåer, men det kommer senere. Anyways, stoler på Ulti til å ta valget om dosering når den tid kommer.

1 Like

Har jeg forstått feil, mener at det skulle være 3 pasienter i dose 1 og 2, men 3 X 3 pasienter med dose 3, hvor nå de første 3 pasientene nå er ferdige?

Feil. 3 pasienter i hver av de flrste 2 dosene, 3+3 i den høyeste dosen - gitt ingen safety issues. Vi er altså på de 3 siste som skal doseres med høyeste dose, også vil man få safety+litt immunresponsdata, også er egentlig fase 1 TENDU ferdig.

5 Likes

Har jeg forstått feil når ingen bivirkninger i neste gen uv1 satt på spissen fører til en oppgang på 0,14? Ja bare å holde den nede ett par måneder til.

1 Like

Ja du har forstått det feil. Nedgang på 0,14 0,72 1,3 0,14 er det riktige :woman_shrugging:

3 Likes

Når kan vi forvente data fra de siste 3 pasientene og endelige resultat fra Tendu fase1 ?

Tidligst Q2 23, kommer litt an på tiden de bruker på å rekruttere de 3 siste pasientene. (basert på figuren over)

Som nevnt tidligere er det mer enn case som påvirker kurs. Sterkt negativ makronyhet med dobbel renteheving + varslet renteheving september for småsparere i hvert fall. Samt politisk vridning mot forbud på profitt innen helse i Norge som kan ha konsekvenser for også norsk Biotech på sikt. Risikovilligheten er fallende hos mannen i gata, men hos investorene med litt oversikt tror jeg den er stigende med høyere fokus på kvalitet enn normalt.

Han har nok helt rett.

1 Like

Vel… :wink:

1 Like

Ultimovacs ASA Reports Second Quarter 2022 Financial Results and Provides General Business Update

19 Likes

Helt OK rekruttering bortsett fra i DOVACC - men det gis en god forklaring på at vil løse seg om ikke lenge.

Ellers var det eneste nye her at INITIUM nå virker å ha innrullert 156 pasienter i stedet for de planlagte 154 for oppfølging til primærendepunkt. I hvert fall jeg tolker det IKKE til at de to ekstra er en del av de 20 selskapet besluttet å rekruttere for ytterligere kartlegging av immunresponser. Hvis dette stemmer, så fremskynder det faktisk 70 events i en ikke helt triviell grad. Dersom de to ekstra pasientene ble rekruttert uken etter vi fikk FPD-meldingen, fremskynder det min utregning av oppnådd 41/29 til 16. januar 2023. Det er to uker tidligere enn min gamle utregning med 154 pasienter.

Og så fant @theroger ut at mPFS for UV1-103 står oppgitt (litt bortgjemt) i rapporten. Den ble 18,9 mnd. Som er over dobbelt så bra som Pembro alene i KEYNOTE-006.

Edit: Men jeg lurer egentlig litt på om den mPFS en er en skrivefeil (det står altså i rapporten at det er for begge kohortene sammenlagt), for 18,9 mnd er nøyaktig det samme som tidligere rapportert for kohort 1 alene. Det skal godt gjøres at den ble nøyaktig lik i kohort 2?

34 Likes

det er faktisk 18,9 for begge

1 Like