Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Stemmer på en prikk, plass nummer 37 på listen og et par tilhørende kontoer som datt ut av topp 50.

2 Likes

image

17 Likes

13 Likes

https://ilk.uu.se/faculty-of-pharmacy/news-from-the-faculty/?tarContentId=1023118&fbclid=IwAR3nTdiIWvIFirHA-SZeoocOsW3gOwDGrvyh5ijQmQuE4gbEg3oA6UKHvpc

29 Likes

Den dama kommer til å gi mange mennesker et lengre liv, med mindre smerter.
Og en del av oss vil få en tryggere økonomisk fremtid og pensjonstid.

2 Likes

Det jeg synes er litt rart er at Nykode er verdt 10 milliarder kroner, og var verdt over 23 milliarder for under ett år siden. Jeg klarer ikke å få noen god forståelse av hvor sannsynlig det er for at de vil lykkes. Jeg skjønner at de har mye cash og to avtaler, men likevel?

På den annen side er Ultimovacs verdt 2,3 milliarder kroner, ned fra 5,3 milliarder på toppen, også for under ett år siden. Jeg føler at jeg forstår veldig mye mer om hva Ultimovacs er, hva de prøver å gjøre, og hva potensialet kan være hvis de lykkes.

Hvis Ulti i dag hadde vært priset til 10 milliarder eller 20 milliarder hadde det (selvsagt) vært et mye dårligere bet enn det er i dag. Men dagens prising på 2,3 milliarder kroner anser jeg for et meget billig lodd. Statistisk må vi anta at det er mer sannsynlig at de mislykkes enn at de lykkes basert på hvilket utviklingsstadie de befinner seg i, og da er jo nedsiden potensielt 100 %.

NB! Datarisiko :slight_smile:

11 Likes

16 Likes

Vi vet de skal på konferanse og publisere data fra UV1-103.

ESMO om kun få dager er første mulige arena, med slipp av abstracts henholdsvis 5 (regular) og 8 (LBA) september.

1 Like

Ser ut som det kan være

ESMO 2022 - 9 september
SITC 2022 - 27 oktober
ESMO Immuno Oncology 2022 - 7 desember

de planlegger å oppdatere pembrolizumab-studien på?

ESMO


https://www.esmo.org/meetings/esmo-congress-2022/abstracts

SITC

ESMO


https://www.esmo.org/meetings/esmo-immuno-oncology-congress-2022/abstracts

4 Likes

Til eventuelle nye lesere så er studien vi venter på data fra en fase 1/2-studie i førstelinje føflekkreft med spredning, hvor UV1 kombineres med verdens mestselgende legemiddel; Keytruda, i 30 pasienter.

Størsteparten av pasientene har vært under oppfølging i rundt 3 år.

Indikasjonen er lik den i INITIUM - som er en randomisert fase 2-studie føflekkreft med spredning, men her med to andre sjekkpunkthemmere og standard of care i indikasjonen - Opdivo og Yervoy (nivolumab og ipililumab)

Verdien i denne studien ligger i at selskapet fant ut at UV1 var trygt sammen med en PD1-hemmer (Keytruda), og at signalene på effekt av UV1 i kombinasjon med PD1-hemming var veldig bra:


Fortsatt overbevisende overall survival-tall fra denne studien er det vi ser etter nå før INITIUM og NIPU sannsynligvis leser ut etter hvert. Gode OS-tall er det UV1 er designet for å gjøre, og i mine øyne det viktigste måltallet å følge.

21 Likes

Photocure med Hexvix/cysview i salg og Cevira nær godkjenning har 2.5 milliarder i mcap. :thinking:

Jeg har troa på Cevira, men den er fortsatt i fase 3. Og som vi vet er det stadig fase 3 forsøk som feiler. Det er vel ikke før neste høst tidligst at vi vet resultatet, hvis jeg har forstått det rett. Og selv om Cevira potensielt ved ultimat suksess vil kunne gi Photocure milliarder i royalties er vi fortsatt ikke i det universelle perpektivet som Ultimovacs er.

I rene tall er det sånn her:

OS keynote 006 kohort 1 (n=20) kohort 2 (n=10) kohort 1+2 (n=30)
12mnd 68 % 85% (17) 90% (9) 87% (26)
18mnd 63 % 80% (16) ?
24mnd 58 % 80% (16) 60% (6) 73% (22)
36mnd 51 % Det vi får nå
48mnd 46 %
60mnd 43 %

Og 73% er altså godt over 58%. Man kan få det litt i perspektiv om man tenker på at dette betyr en reduksjon i antall døde på 36%.

9 Likes

Når passerte man 36 mnd?

Meldingen om 24 mnd status kom 13. Oktober i fjor. Blir vel noe lignende i år også?

1 Like

Det store spørsmålet er om man var heldig med cohort 1 eller uheldig med cohort 2. Sammenlagt er det jo bra. Menn60% i cohort 2 gjør at den neste oppdateringen blir fin å ta med seg. Jeg tror ikke det vil gjøre de store utslagene kursmessig så her man man få en derisk ganske billig. Samtidig var jo cohort 1 veldig bra. Hadde vært morro om cohort 1 fremdeles var 80%. Blir 1/3 av porteføljen for min del framover.

Vel, siden kohort 1 var tyve pasienter og kohort 2 var ti pasienter, så er det mer sannsynlig at man var uheldig med kohort 2 enn at man var heldig med kohort 1. Men det mest valide er altså uansett å se på alle 30 sammen.

3 Likes

Man kan gjøre seg mange tanker om den oppstillingen polygon viser. F.eks at overlevelsen etter 12 mnd er mye høyere i begge
kohortene enn hva Pembro viser til. Dette kan tyde på at UVI har en spesielt gunstig effekt mht kort
varig, livsforlenging blant de aller sykeste. Men tallene kan også reflektere at denne gruppen kan være underrepresentert i kohortene. I tillegg til dette kommer at en alltid må regne med at utslagene i små grupper kan variere voldsomt- jeg tar for gitt at Pembro - undersøkelsen omfatter langt flere pasienter. Dette blir for såvidt illustrert ved den store forskjellen en har fått mellom kohort 1 og 2 etter 24 mnd.

Tallene, spesielt i kohort 1 er gode, men de har ikke sterk beviskraft.

2 Likes

Beviskraften kommer av at alt peker i samme retning, og det er 4 fase 1-studier som gjør det, alle i forskjellige kombinasjoner eller indikasjoner.

En annen tanke man kan gjøre seg er at f.eks at kohort 1 hadde 25% bedre OS enn Keynote etter 12 måneder, men hele 37% bedre OS etter 24 måneder. Kohort 1+2 har holdt seg stabil på 28%-26%.

I kohort 1 har altså effekten av UV1 gjort seg gjeldende over tid kontra pembrolizumab alene, så det blir spennende å se hva de slipper av data i år.

4 Likes

Er det no endring i OS for keynote disse 12 mnd da?