Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Definitivt @henke som har tegnet den fingeren :fire::fu::laughing:

Hadde det ikke allerede vært så høyt opp til dagens kursmål tipper jeg de hadde kostet på seg å øke LOA i flere indikasjoner, basert på det de her skriver (med påfølgende økning ac kursmål). Men tror flere meglerhus er redde for å ha kursmål for høyt fra dagens kurs… :man_shrugging:

2 Likes

More detailed data presented today. At the International Congress of the Society for
Melanoma Research today, the data presented showed robust responses in patients
treated with the UV1 and pembrolizumab combination, regardless of their PD-L1 status.
The analyses also found that objective responses were found in patients with low TMB,
in patients with low neoantigen tumours, and in patients with tumours that were not
enriched for IFN-gamma. The data also showed that clinical responders did not have
higher levels of tumour-infiltrating lymphocytes prior to treatment.

Encouraging PD-L1 results. Among PD-L1 (≥1%) (n=8), the ORR was 50% (n=4), iCR
37.5% (n=3) and iPR 12.5% (n=1). Among PD-L1 (<1%) (n=14), the ORR was 57.1%
(n=8), iCR 35.7% (n=5) and iPR 21.4% (n=3). The data showed objective responses
regardless of patient PD-L1 status, which is very encouraging in our view.

12 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-247

Da er Radium ute med både professor Zakharia og Basmo Ellingsen.

Litt av ståheien rundt dataene dreier seg rett og slett om at populasjonen i UV103 i utgangspunktet skulle tilsi dårligere resultater. Men resultatene er ikke dårlige. De er tvert i mot veldig gode uavhengig av biomarkørene og PDL-1 spesielt. Noe som øker sannsynligheten ytterligere for at det er UV1 som skaper effekt.

Ikke rart de har gledet seg til å presentere disse dataene.

16 Likes

På mange måter det viktigste resultatet til nå. Så får man se etter hvert om markedet plukker opp dette.

2 Likes

Volumet i dag kan gi noe håp? Lov å håpe at salgssiden i dag er shortere og kortsiktige «småsparere», og at stadig fler aksjer havner i hendene på folk som investerer med det fundamentale som motivasjon. Vil jo aldri være kun slik naturligvis, men lov å håpe at det er den veien det går:)

1 Like

Data trekker i riktig retning. Tiden trekker i riktig retning. Kanskje til og med makro kan gi litt pusterom også. Totalt sett blir det litt vanskeligere for dem man kan telle med to fingre å trekke i feil retning.

The biomarker data provide a particularly important insight into the study population, showing that the combination treatment resulted in good clinical responses in patients considered less likely to respond to monotherapy checkpoint inhibition.

Dagens data, lagt på toppen av alt begynner å flytte vektskålen såpass i favør av at UV1 leser av positivt, at det til slutt når et terskelpunkt hvor det bare “løsner”. Jeg vet ikke når, men jeg er sikker på at skjer relativt snart.

3 Likes
9 Likes
1 Like

Prøvd å finne ut litt mer av hva man kan lese ut av data fra i dag ved å putte grafene oppå hverandre.

Hadde vært enklere om de hadde et swimmer-plot gitt :sweat_smile:

De rosa er hele kohort 2 og de gule er PD i kohort 1 (som man ser om man legger det gamle spiderplottet fra ASCO i fjor oppå), hvis noen vil drodle videre.

De røde ringene er rundt tre OS-events som trigget PFS-events, som (så vidt jeg forstår) betyr at de ikke var klassifisert som PD fra før.

Jo, og så er det en “unconfirmed” PD i hver kohort. Jeg tror da det betyr at disse to nødvendigvis har gått bort (på et tidspunkt etter datapunktene der i starten)

12 Likes

I serien analytikerne skriver kreative overskrifter:

Vet ikke om noen har tilgang og kan se hva de har skrevet, men da mangler egentlig bare RedEye. Ultimovacs skal besøke nettopp et RedEye-event i morgen.

1 Like

Skulle bli noen tårevåte rødsprengte øyne i morra da tenker jeg :slight_smile:

Helt enig. Likevel, nok en positiv melding fra Ultimovacs blir tatt imot av markedet med et gjesp. Ved første øyekast er det kanskje ikke direkte uventet med tanke på at det er få pasienter (n=30), samt at mPFS- og OS-data var kjent fra før. Graver man litt i materien så bør man likevel forstå hvorfor ledelsen stadig blir mer positive og uttrykker sterkere tro på at UV1 vil bli et fast innslag i fremtidens kreftbehandling.

Først, jeg har lenge vært skeptisk til at Ultimovacs ikke har postet status rundt PD-L1 og mistenkt at dette kunne skyldes veldig høy andel PD-L1 positive, men som nevnt over så fikk vi endelig servert fasit - og gjett om det overrasket positivt.

bilde

Hele 64% av pasientene hadde status PD-L1 negativ i UV1-103, mot kun 18 % i Keynote-006. Videre fikk vi opplysninger om at pasientene som var PD-L1 negativ faktisk hadde bedre ORR i UV1-103.

bilde

La oss ta en titt på hvordan dataene var i Keynote-006.
bilde

Her ser vi at pasienter i Keynote-006 som fikk Pembro og som var PD-L1 positive hadde en ORR på 39,9%, mens ORR kun var 24,3% for pasienter som var PD-L1 negative. Altså i tråd med hva man kan forvente. Man bør også kunne anta at dette påvirker PFS og OS, men stemmer dette?

Svaret er ja. Over ser vi at både PFS og OS blir langt dårligere for pasienter som ble behandlet med Pembro og som er PD-L1 negative.

Kort oppsummert:
Studiene har ikke helt identiske populasjoner og det er få pasienter i UV1-103, men det er likevel et svært solid signal at man har høyere OS og mPFS enn i Keynote 006 med tanke på de dataene som man her fikk presentert, hvor en stor andel av pasientene normalt sett burde trekke ned dataene. Spesielt imponerende er ORR for pasienter som er PD-L1 negativ (57,1% vs 24,3% i Keynote-006), og vi bør kunne håpe at dette også vil gi økt PFS og overlevelse for de aktuelle pasientene.

Når vi i tillegg vet at INITIUM er på overtid sammenlignet med historiske data så er det altså ikke uventet at ledelsen stadig blir mer optimistisk. Lykkes de med å vise effekt for en universell kreftvaksine som er billig i produksjon, lett å oppbevare og lett å administrere, så er det kun et tidsspørsmål før markedet våkner fra dvalen og sender aksjekursen kraftig opp.

55 Likes

Jeg sliter å forstå den dårlige kursutviklingen. Selskapet leverer så til de grader og alt ser så bra ut men selv med alle de positive meldingene så reagerer ikke kursen mer en litt opp og litt ned.
Er det noen av dere som har en forklaring på dette? Burde ikke større fond eller aksjonærer kjøpe seg opp nå som vi nærmer oss en veldig spennende tid?

Et effektivt marked er et hvor all informasjon overføres helt perfekt & fullstendig, umiddelbart å uten en kostnad. Eiendelsprisene i et effektivt marked reflekterer fullt ut all informasjon som er tilgjengelig for markedsaktørene. Som et resultat av dette er det nesten umulig å tjene penger på forhånd ved å handle eiendeler om du vil i et effektivt marked.

1 Like

Man kan ikke forvente at det brede markedet, dvs utenom oss bionerder her inne, skal ha forståelse for at god effekt hos PD-L1-negative er en helt vilt bra prestasjon av UV1.

Siden N = :poop: så legger det også en demper på euforien for mange, men denne analysen synes i hvert fall jeg gir så mye evidens for UV1 sin rolle at jeg synes jeg er heldig som får laste videre på disse nivåene.

1 Like

Om man følger handelen tett og har tilgang til listene, så vet man hvorfor moment sliter med å få feste. Det handler mye mer om at det er utøy som nyter godt av en forbigående situasjon, enn noe annet.

Viktigere enn alt dette er at vi fikk et nytt, godt og viktig bidrag fra en bruker som ellers er tilbaketrukken med kompetansen sin. Men ditto treffsikker :dart:

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Ingen på vei ut. Kun en enkelt aktør som utnytter lavt volum med litt småshorting. Alle vet og ser det - kun støy i det store bildet. Ting er absolutt på bedringens vei :+1:

2 Likes