Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det var en heftigere forskjell enn jeg hadde forestilt meg ja! Av 14 PD-L1 negative pasienter i UV-103, så responderte altså 8 stykker på behandlingen. De absolutte tallene i KEYNOTE-006 er 103 PD-L1 negative pasienter, og 25 responderende.

Et relevant spørsmål blir da: Hvor sannsynlig er det at man får en slik forskjell dersom det egentlig ikke er en forskjell i behandlingen? Altså hva er sannsynligheten for å få dette resultater dersom UV1 ikke har effekt?

Kjører man en Chi-Square test på tabellen:

Respons Ikke respons
UV-103 8 6
KEYNOTE 25 78

Så får man p=0.010334, eller ganske nøyaktig 1% sannsynlighet.

Dette er mao. nok et veldig sterkt signal på at INITIUM leser av positivt, og at UV1 blir medisin om ikke lenge.

45 Likes

Man må lure på når markedet klarer å ta til seg tilgjengelig informasjon som dette. Den rosa UV1 elefanten begynner å bli så feit at den tyter ut av forskningsparken. Ikke bare gir UV1 økt effekt av CPI/SOC, den gjør det også i de populasjonene som ikke responderer på standardbehandling.

Disclaimer: tidligfase, datarisiko, flått, husk solkrem

Edit:

Og der er aksjen lavere enn før både 3års OS og disse dataene. Pling plong.

20 Likes

Skjønner det slik at noen småshortere har gått seg fast i myra og sliter med å dra seg opp. I så fall er min skadefryd ikke til å skjule. Og uansett har jeg den siste halvtimen skruppelløst benytta meg av muligheten.

6 Likes

Det er omsatt en halv million aksjer på høyere kurser enn dette nå. Det er så påfallende blitt at jeg synes det er mer enn litt underlig at ikke noen bare kjeppjager ut skrotet. Venter i spenning.

3 Likes

Det er jo stor forskjell på aksje og selskap.

Bunnsolid selskap, knalldata, rasjonalet bak UV1 er sterkt osv osv. Alt dette hjelper lite hvis potensielle investorer tror det er bedre R/R andre steder.

Den første R’en har blitt enorm hos alle som har fått med seg kollapsene i norsk bio siste år. Man kan ikke forvente at hopen skal klare å se forskjell på Ulti 2022 og Nano 2017.

Kanskje dette er noe av forklaringen?

5 Likes

Definitivt. Det er ikke mye likviditet igjen blant retail som har investert i norsk biotek. Og det som er igjen trekker frem kollapsene i samme åndedrag som Ultimovacs nevnes, forståelig nok.

Det sagt, så er det ikke denne hopen som vil reprise aksjen. Det er det større aktører i inn og utland som vil gjøre. Min appell går ut mot slike aktører, fordi den eneste grunnen til at kursen er der den er nå, er frikoblet alt annet enn at en bukett shortaksjer settes i arbeid hver gang det kommer moment. Det blir for dumt. UV1 og selskapet sin pondus er så mye større enn denslags tøv.

Sånn er det, og sånn vil det forbli inntil noen sørger for å få slutt på det.

5 Likes

Helt sikkert, og det er også grunnen til de fleste ikke kommer til å skjønne hva som skjedde før UV1 får resultater som tilsier AA og selskapet blir slukt.

6 Likes

Deilig mye kunnskap enkelte besitter, og følelsen er god ved å sitte på en god post med Ultimo aksjer…

5 Likes

https://www.redeye.se/events/847160/investor-aw-goteborg-3

Mulig å stille spørsmål til selskapet på RedEye-eventet som begynner klokken 18 og sendes live.

Edit:

image

Ingenting å si på innsatsen - skal ha for å jobbe så hardt, så lenge, for å ødelegge aksjen til et kreftvaksineselskap som attpåtil er alene i Norge om å vente på randomiserte data.

Sletta

Slett ingen ueffen påminning. For sjøl om det er lett å forklare at de to selskapene har ulik markedsverdi idag (1:2,3), så har jeg problemer med å se at ikke markedsverdien for de to selskapene kan være lik før året er omme.

Og hvorfor ikke U i 750 en gang i løpet av Q1 neste år?

Er det så enkelt å forklare? Føler ikke at noen har gitt en god forklaring på dette.

Fugl i handa Vs fugl på taket :blush:

1 Like

Da er det Carlos Bulletpoints de Sousa sin tur: Investor AW – Göteborg - Redeye

Edit:

Tilgjengelig som opptak nå, med start etter 42 minutter og 50 sek.

14 Likes

Nykode/Vaccibody hadde en market cap på 10,5 milliarder FØR avtalen med Genentech. Avtalen var verdt opptil 6,7 milliarder og kursen fortsatte oppover fra der.

Svært engasjert og god Carlos👍

6 Likes

Etter å ha hørt på Carlos, ønsker man seg bare mer aksjer :grin:

11 Likes

Enig! de Sousa er jo som et maskingevær med de overbevisende poengene! Hvis svenskene ikke tenner på denne glimrende presentasjonen, så har bjørnemarkedet i bio drept all mojo hos dem.

7 Likes

God presentasjon og ganske imponerende å høre hvor mye stoff han klarer å presentere på en god måte på bare 12 minutter.

6 Likes

Det som kanskje var litt overraskende var at Carlo hoppet helt over TET og svenske Sara Mangsbo i gårdagens innlegg. Han sa bare at de hadde en annen teknologi TET i prostatacanser. Så var det stopp.
Jeg hadde jo trodd at TET hadde blitt brukt litt når man skal selge seg inn i til svenskene.