Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Når uktimovacs guider 1h 23 for initium så tar de hensyn til tiden det tar å analysere de 70. Derfor er de trygge på en avlesning i 23 og ikke på denne siden av året. Ved at de når tidlig 70 hendelser som vi spekulerer i så vil de pr idag mest sannsynlig ikke meldes før på nyåret. Når de 70 hendelser i januar kan jo fort meldingen fra initium kommer i mars. Kan vi risikere at vi får svar på nipu først?

Ønsker helst initium først jeg da. Det var vel mer utslag av telomerase i melanom slik jeg forstod. Men er stadig på tynn is merker jeg.

Jeg er krenket over at Fartin ikke referes til som en rask Martin. Martin Fartin har alltid vært det man kaller raske Martiner, ikke til å forveksle med det engelske ordet for prumper.

Man kan “risikere” det, -men man skulle vel tro at det tar omtrent like lang tid å analysere/kvalitetssikre dataene i nipu som i initium? Eller mente du noe annet?

Er vel det at NIPU-pasientene er sykere enn INITIUM-pasientene slik at man raskere når antall events og dermed en raskere avlesning.

Vil si at sjansen for å få data fra NIPU før INITIUM økte ganske kraftig da man så innrulleringstakten i NIPU øke som ved sist Q. Veldig spennende tider foran oss.

Ellers så la jeg merke til at oljeinvestorer har funnet veien til Radium podcast - noe som er veldig gledelig mtp hvor pengene på Oslo Børs er. Spørsmålsstilleren var intelligent og forsøkte å få svar på hvilken analog til “likelyhood of success” fra oljeletingen man har i biotech, noe Holom gav et godt svar på.

Jeg har personlig ventet lenge på at de skulle fatte interese, og vi ser jo flere spor i aksjonærlistene og her på forumet om at shipping og oljefolk har begynt å se muligheten som kommer nå fremover.

Prising av en aksje er et underlig fenomen, hvor en aksje som er i opptrend og er priset høyt virker mer attraktiv enn en aksje som er i nedtrend eller er lavt priset. Jeg er veldig spent på siste rest av året og også 2023, for nå har meglerhusene begynt å påpeke verdien som er mulig i ULTI.

7 Likes

Selskapet er ikke trygge på en avlesning etter nyttår, da de ikke vet hvor lang tid det vil ta å oppnå 70 events i INITIUM-studien.

De har beregnet tidspunktet for avlesning basert på sine beste estimater, basert på data fra Checkmate-067-studien. I utgpkt var avlesning satt til Q4-22, men pga noe forsinkelser pga Covid-19 endret de guidingen til H1-23.

Men dersom populasjonen skulle vise seg å være sykere og oppnå lavere mPFS enn 11,5mnd, så vil avlesning komme tidligere enn selskapet har guidet. Dersom mPFS er høyere vil det ta lenger tid før vi får avlesning.

Og uavhengig av om populasjonen er sykere eller friskere, så er det forholdet mellom armene som gir svar på om det blir en positiv eller negativ avlesning. Så det kan komme positive resultater når som helst, og sjansen vil øke for hver dag. Men det kan selvsagt også komme negative resultater, men sjansen for det vil minske for hver dag.

Dersom NIPU leser av før INITIUM er det stor sannsynlighet for at INITIUM vil levere et positivt resultat.

4 Likes

I initium har vi jo disse ganske nøyaktige utregningene. Nipu har jeg ikke sett slike anslag.

Spennende blir det. Men jeg tviler på vi hører noe før tidligst februar pga denne avlesningstiden.

Selv om pasientene i NIPU progredierer raskere enn i INITIUM, så vil likevel tidspunktet de siste blir rekruttert, ikke påvirke avelsningsdato på 69 events så mye. Poster en nye utregning om dette i fundamentaltråden om bittelitt.

4 Likes

. Based on the INITIATE trial [28], with 12 months median follow-up it is expected that 69% of patients treated with ipi/nivo will have progressed and, with a HR of 0.60, it is further expected that 51% of patients treated with ipi/nivo/UV1 will have progressed. With an expected accrual rate of 5 patients per month, a total N=118 patients randomized into the trial over a 24-month period and followed for a minimum of 2–3 months after the last patient is randomized will yield the 69 PFS events required.

Jeg tenker sikkert litt enkelt, men siden innrulleringen er ca 5 i måneden og Helland forventer readout 2-3 mnd etter siste pasient tenker jeg og at raskere innrullering betyr raskere avlesning.

At jeg i tillegg tror sjansen eksisterer for at effekten er litt dårligere i mesoteliom enn i melanom bidrar jo såklart også :blush:

Ser fram til utregningen din, da!

Den er allerede postet :wink:

Har du @polygon eller noen andre en formening om når man kan «forvente» at patenter om og rundt TET kan børsmeldes? Denne siden av nyttår?

Hei,
Hva betyr denne meldingen?

Det ble vedtatt på generalforsamling i april at ansatte kunne få opsjoner til å tegne aksjer til 31,25 kr per aksje (og noen få aksjer til 39,15 kr per aksje).
Etter generalforsamlingen var det 2,1 millioner opsjoner tilgjengelig for de ansatte, til mange forskjellige priser for å tegne aksjer.

Igår ble 130 700 opsjoner konvertert til aksjer, hvor hver aksje kostet ca. 31,25 kr. De ansatte utenom ledergruppa og styret står fritt til å velge hva de vil gjøre med aksjene. Det kan tenkes at en del av disse aksjene har blitt solgt av de ansatte igår og idag.

Opsjonene har en tegningskostnad, så selskapet har mottatt omkring 4 millioner i kapital når de ansatte har tegnet seg aksjer.

4 Likes

31,25 var IPO-kursen.

Beklager hvis spm er dumt, men har det innvirket på kursen? Tenker da på den lille nedgangen etter den 16 nov

Kursen er opp 52% siste måned, så man må regne med at folk ønsker å sikre gevinst. Denne meldingen forteller at det kommer inntil 130k aksjer ut dersom de ansatte vil ta gevinst nå, og da dreper det momentet litt i aksjen. Men det er greit, den er fremdeles like attraktiv for kjøperne.

Vanskelig å si. Kan sikkert pågå litt rotasjon i aksjonærmassen, dvs private/tradere som gikk inn på lav kurs 60-70 kr tar gevinst, selgerog kan presse kursen noe. Dagens aksjonærliste kan muligens tyde på at kjøpere er større og internasjonale investorer?

Sannsynligvis har det jo det ja. Se for deg en mann som selger bananer, han har x antall bananer han selger hver dag, og en økende kundemasse som er villig til å betale mer og mer for bananene. Plutselig får han 130 000 bananer på toppen av de han allerede har, og må følgelig senke prisen litt for å få solgt unna alt - litt teit forklart kanskje, men du skjønner greia. Er 130k aksjer som må «absorberes» av markedet. I mitt hodet er det en kortsiktig fartsdump.

1 Like

Mener du at vi aksjonærer er apekatter? :face_with_raised_eyebrow:

På vegne av apekattene er jeg krenket, fornærmet og vonbråten

2 Likes