Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Må si jeg er glad vi nå har fått kvalitet tilbake i tråden igjen. Det skled veldig ut en kort periode. Beklager det.

2 Likes

Du vil altså vente til etter avlesning, og bruke din formelle medisinske kompetanse da til å vurdere verdien av resultatene? Fair enough, men du trenger ikke å rakke ned på andre bidragsytere for å melde det vel? Om du med din overlegne kompetanse har kunnet påpeke medisinfaglige feil som er blitt skrevet tidligere så finner jeg det merkelig at du ikke har meldt i fra, da det jo ikke virker som du har så høy terskel for det sånn generelt.

3 Likes

Tror egentlig mest på helvete for biologi er biologi og disse spiser statistikk til frokost har et langt liv innen sektoren lært meg.
Men det kan gå brukbart basert på et rasjonale som er gangbart.

Virker som det er biologien som styrer deg i kveld @Duo. Full og sinna?

1 Like

Et utrolig akademisk svar jeg ikke vil vektlegge.

2 Likes

Har vel, om ikke like mye som deg, noen tro på teknologien.
Men slutt å hause Ulti-aksjen som du nå gjør! Burde være unødvendig da studie-resultatene vil avgjøre veien videre,!

Du vet det at om du kjøper aksjen etter alle andre, når alt er avklart - da blir det ikke noe moro. Ikke vokser porteføljen din så mye heller.

Heia gode og faglige innlegg fra dyktige folk som bidrar til grunnlag for gode kjøp sier jeg.

5 Likes

Vi snakker om sannsynligheten for at Ultimovacs oppnår suksess eller ikke når avlesningen i den randomiserte Initium-studien foreligger om noen uker / få måneder.

Den generiske sannsynligheten for et positivt utfall er ikke høyere enn at begge utfall bør regner med. Du har satt din knapp på fiasko - og det er helt greit.

“Brukbart” ; som i stavsprang vel kan oversettes med snill, dirrende list - eller på svensk: “så där”. Med andre ord har du a priori allerede utelukka et sterkt, overbevisende resultat. Slik sett kan jeg forstå din avventende holdning.

2 Likes

Den store C.J. Hambro sa: «I demokratiets navn må det være tillatt for alle til enhver tid å gi uttrykk for den forvirring som hersker i ens hode.»

1 Like

Akademikerne har talt!
Men nå minner det om da man i PCIB forventet en kjempeavtale med AZ.
Muligheten for å lykkes er så absolutt til stede, men husk for all del datarisiko som man i biotech har liten kontroll på.

bilde

6 Likes

Hva vet en konkret om UV2?

Etter salg av UV1 for biobux tar man UV2 til butikken sjæl

Hva er UV2 prosjektet?

En ny vaksine teknologi?

UV2 er enda ikke nevnt fra ledelsen etter det jeg husker. Er vel noe vi her på tråden og de i reagensrørene på laben kan øyne et stykke der fremme. Men det burde for all del få en verdi, noe det nå ikke har.

Poenget er vel en kombi UV1 og TET i ett molekyl. TET er en adjuvant som forsterker effekten av de fleste medisner og kan kombineres med mange andre vaksiner enn UV1.

1 Like

Det ble reist et spm om UV2 nå på Q3 den 10.11. Fra referatet :

Hans Eid:

Thanks. Then we have a question related to TET. And I guess this goes to you, Carlos. When will you inform more about the TET-platform in the future? Will there be an UV2 in combination with the TET-platform?

Carlos de Sousa :

Well, thanks for the question. We get – we get a met several times. So let me start by saying we are – we have different projects going with TET in terms of CMC, preclinical is absolutely natural. But as I mentioned several times, we also have several patents being reviewed. So we expect to be able to be more public and tell more details about this during next year. And this is going to be dependent when the patents are granted when we have results from some of these studies that we are running at the moment. So we will definitely keep you informed, but will be sometime during 2023.

And then in terms of the question about what – which product at the moment, we are collecting this data. Of course, we also have the TENDU studies running. Then I think the great excitement to the potential for TET is that the TET-platform is that we can derive different products from this technology for our own pipeline, but also to enter into collaborations with other companies that require a quite innovative adjuvant technology that is what is TET is, is a very innovative adjuvant technology, a very important component of any vaccine.

5 Likes

Jo, jo. Forrige CEO snakket en god del om den, og i prospektet til IPO finner man bla. dette:

Grunnen til at Ultimovacs kjøpte TET var ikke at de skulle utvikle dette som en adjuvans de skulle selge til andre selskaper med andre antigener. Grunnen til at Ultimovacs kjøpte TET var at de skulle erstatte GM-CSF som adjuvans i en vaksine som i likhet med UV1 har hTERT som mål. Om dette er de eksakt samme peptidene som i UV1 eller en liten justering vet vi ikke. Men poenget er at TET vil muliggjøre UV2 som en vaksine som også kan gis til friske individer. Om UV1 feiler, så har TET begrenset verdi. Om UV1 lykkes så vil TET, dersom den viser safety og immunresponsen man håper på, ha helt enorm verdi.

Om man klarer å lisensiere ut TET til andre selskaper som utvikler peptide-baserte vaksiner er det bare en liten bonus.

Hvis man lurer mer på dette, så kan man høre denne fra 47:20:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-116

hvor avslutningen fra Kongstun Arnesen er “[…] dette er starten på å kunne lage en forebyggende vaksine.”

15 Likes

Da er vel INITIUM og NIPU sannsynligvis bare begynnelsen - og fremtiden gigantisk.

1 Like

I så fall vil en vellykka TET-studie være noe langt mer enn en bonus. Heller mer et “disruptive” gjennombrudd i den breie, allmenne bekjempelsen av kreftsykdommer (excuse my Englizh).

Det slår meg; det er oseaner mellom dysforien som ble uttrykt (trolig av en sur, gammel lege) på denne tråden igår kveld og drømmescenarioet.

Uansett; zparepengene våre bidrar hver dag til avklaring og vil ved alle nivå av suksess bli rikelig bli belønna.

5 Likes