Personlig antar jeg det. Desember er en biomåned, og i Ultimovacs kan alt skje samtidig som den er lavt priset kontra potensialet. Melanomadataene vi fikk for noen måneder siden skjøv kursmål fra DNB opp mot NOK85, og personlig har jeg enda høyere kursmål på det stadiet de er nå. Når vi får vite hva den tredje studien er kan den også regnes inn og da vil selskapet se virkelig billig ut. My guess er at dette skal delvis front runnes av markedet og at 80+ er mulig før den kommer. Vi får se. 100kr før utgangen av året burde ikke være umulig.
Selskapet har i hvertfall greid å holde covidutsettelsene til 3 måneder, og det burde berømmes av markedet slik jeg ser det. Noe mindre enn det har jo vært uunngåelig all den tid ting har vært stengt ned. Nå kommer vaksinen i neste halvår, og da akselererer nok innrulleringen til studiene og saksbehandlingen i selskap og papirmøller kommer tilbake til tidligere hastighet.
Dataene de har produsert i år har vært veldig lovende
- 4 års OS i første linje melanom med ipililuma (50% vs 27.5% i IPI-4-studien)
- 1 års OS i første linje melanom med keytruda (85%OS og PFS ikke nådd)
- 5 års OS i NSCLC som monoterapi i pasienter uten andre behandlingstilbud (33% vs 5% for de som ikke fikk behandling på den tiden)
Selv om selskapet har resultater fra bare 82 pasienter, så har de gjennom året styrket “LOA” i den forstand at alle resultatene peker på at UV1 har en god effekt som kreftbehandling, og at UV1 + CPI vil vise bedre klinisk effekt randomisert mot en arm av kun CPI. DETTE ER DET SOM TELLER I FORHOLD TIL Å NÅ MARKEDET, OG I SÆRDELESHET FOR Å NÅ FREM TIL BIG PHARMA.
Einarsson uttalte på Radium at de skulle la være å kommentere temperaturen på samtalene med big pharma, men man kan jo tenke seg at v i på TI ikke er de eneste som synes at dette ser lovende ut. Om noen måneder vet vi mer, og spesielt interessant synes jeg det er om det er to eller tre big pharmas Ultimovacs vil ha data sammen med i 2022.
Tidspunktet for å ta plass kan være disse ukene vi er inne i nå…