Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Ting kan bli lagt på is dersom samarbeidsdiskusjonen(e) blir mer intensive. Ingen sier at dette er sannsynlig, men dersom det skyves ytterligere på tror jeg den guidingen vil henvise til noe som tilsier at det skyldes noe i den gata.

Både styreleder og CEO har vært dønn tydelige på at det kun mangler underskrift og at forsinkelsen skyldes siste justeringer ( etter ønske fra akademikerne / forskningsinstitusjonen) av studieoppsettet.

Man skulle tro de hadde hatt nok tid til å lande endelig studiedesign nå, korona eller ei, etter kunngjøringen som kom så tidlig som i 27. mai.

3 Likes

I Ultimovacs får jeg muligheten til å styrke ledergruppen, bidra med min kompetanse og være hvor det skjer. Og det er der jeg liker å være - Ton Berkien

6 Likes

Norske tradere/småaksjonærer: “Nei takk, vil heller ha mindre oppside og minst 50% kortsiktig nedsiderisk i mine langsiktige posisjoner” :grin:

1 Like

Spøk til side:

Etter meldingene som viste råsterke data i Melanom og NSCLC har kursen i Ultimovacs vært utsatt for et voldsomt (relativt sett) salgspress fra først KLP, og deretter en annen stor aksjonær. At dette ble gjort over børs undret meg mer enn én gang. Men slik ble det.

Kursen hadde ligget noen tikroner høyere hadde det vært foruten. Nå som nedsalgene er overstått ser man at kursen begynner å stige forsiktig oppover igjen.

Kjedelig at mysteriestudie og partner skal meldes på lav kurs, samtidig har det vært et privilegium å kunne doble beholdningen på ~50 blank.

I Ultimovacs får jeg muligheten til å styrke ledergruppen, bidra med min kompetanse og være hvor det skjer. Og det er der jeg liker å være - Ton Berkien

Allerede i 2021 vil det skje veldig mye, det er bildet slik jeg leser det. Det tror tydeligvis dealmakeren og ny CBO fra Amgen også.

4 Likes

Syntes kursen går relativt rolig i mine øyne, til at det ligger en BP i sivet å skrur sammen en ny studie med ULTI som enda ikke er annonsert, men kommer til å komme nå i Q4, som bare har ca 20 dager igjen av seg. Så utrolig spent!
Det ville ikke forundret meg om vi ser ca 60-65 på forventinger, og kanskje opp mot 80kr på selve meldingen. Uansett, viktigste er å få store støttespillere på laget, kursen går der den gjør :slight_smile:

Nå er det vel slik at historien til PCIB og AZ har gjort at investorer ser med større forsiktighet på historier om at at BP står med gullpennen i hånden å banker på døra.

Men når det er sagt vil jeg allikevel påstå at Ulltid har vært adskillig mere spot on på leveranse på guiding. Jeg har posisjonert meg deretter.

Forskjell på lande et studiedesign / starte opp et av flere studier vs. make-or-break utviklingsavtale. Ingen guider eller mener sistnevnte - da hadde ikke kursen vært under 100.

Edit:

@theroger har du anledning i til å dele DM-artikkelen på PM? I så fall takker og bukker jeg.

300

4tegn

På kurs 300 er market cap rundt 10mrd. Tilsvarende som for VACC rett før deres brede avtale med Genentech.

Vi vet at analytikere verdsatte pipen deres til over 10mrd, uten at en eneste registreringsstudie var startet.

UV1 er en pipeline in a drug med universell anvendelse som klinikere elsker.

Muligheten vi har her er kjempestor dersom de lykkes.

10 Likes

Vi visste vel ikke om det ble make og breake i PCIB heller! Det var bare drømmer om pengeavtale og videre fase 1 utprøving i en eller flere indikasjoner.

Ellers var poenget mitt at de i ULTI har mye bedre track record på guiding og det får meg til å tro på at vi får høre noe før nyttår.

Uten at man skal diskutere pci for mye her. Pci hadde ikke vist noe som helst til offentligheten før de fikk nei fra az. Ultimo har vist i mange indikasjoner og noen av de største lunge prostata føflekk at de leverer unik teknologi som fungerer fantastisk uten bivirkninger. Pci hadde ikke vist noe som helst.

3 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-152#t=34:10

Gårsdagens Radium hvor Jónas Einarsson svarer på ett par Ultimovacs spørsmål (fra 34:10)

Har dessverre ikke tilgang

Ultimovacs skriker 85kr, og det er uten at ny fase 2 studie er tatt med. Antageligvis kan nytt kursmål ligge nærmere eller over 100kr? Vi får se hva DNB spår snart!

Fikk ikke mulighet til å laste opp lenker her. men et kort utdrag fra DNB sin 85kr Analyse FØR vi nå vet hva BP kommer med løp desember.

DNB Markets høyner kursmålet på Ultimovacs ULTIMO, etter gårsdagens positive nyheter, til 85 kroner pr aksje, fra tidligere 65 kroner, ifølge TDN Direkt.

Selskapet meldte at det har oppnådd positive resultater fra den første testen på 20 pasienter i sin pågående USA-baserte kliniske fase 1-studie.

«Resultatene bekrefter oppnåelse av de primære endepunktene for sikkerhet og toleranse, og indikerer initiale tegn på klinisk respons», heter det i børsmeldingen.

NSCLC-indikasjonen til Vaccibody prises til 9 milliarder alene. Det er ~6x dagens mcap.

@polygon vet du hvordan brystkreft verdsettes sånn cirka til sammenligning?

Stoppet børsen handelen nå? Ligger kjøpsordre på 61 inne og salgsordrer under det.

Stoppes hver 10% oppover. New rules.

1 Like

Takk for oppklaring. Det var jeg ikke klar over. Lærte jeg noe i dag også :slight_smile:

Hvor lenge skal de vente da? snart 20 min siden vi handlet på 60

“En pause kan også bli lengre enn det som står oppgitt her, da det er markedsovervåkningen på Oslo Børs som manuelt åpner aksjen for handel, og ikke automatisk åpning etter en gitt tid.”

@Forsk hva skjer’a?

1 Like

Var heller ikke klar over disse reglene.

Da blir det en del pauser fremover i denne aksjen med andre ord.

4 Likes