Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Går litt likar no - god helg til menigheten!

14 Likes

Ny uke, nye muligheter :blush:
Den “Mystiske” BP nærmer seg offentliggjøring :blush:

Oslo, 27 May 2020: Ultimovacs ASA (“Ultimovacs”, ticker ULTIMO, or the
“Company”), a pharmaceutical company developing novel immunotherapies against
cancer, announced today that the Company has entered into a collaboration with a
leading Big Pharma company and a European oncology clinical trial group to
evaluate the Company’s universal cancer vaccine, UV1, in an additional
randomized, multi-center Phase II clinical trial

Snart oppdages Ultimovacs (les uoppdaget diamant) av flere :ok_hand::grin:

1 Like

Ny ticker for Ultimovacs fra og med i dag:

1 Like

Passer bra med Ulti nå, rett før vinteren setter inn for fullt :slight_smile:

1 Like

Trenger definitivt brudd over 54 kr nå før det er duket for løft her i mine charts.

Nå har aksjen bare beveget seg +/- dette nivået uten de store volumer.

Litt volum og close over 54 kr så er det gjort, gjerne ved nyheter av det positive slaget, men tiden får vise.

Det er så lavt volum at det er en større kjøper som skal til, så går den opp 10 kr til. Selskapet jobber på for å nå ut til flere med budskapet, så det kan komme når som helst.

Horisonten for enhver investering i ULTI burde uansett være langsiktig, med øynene på data readouts i 2021 og 2022 og 2023.

Så er det disse spekulasjonene på hvor mye som skjer før mer data kommer. Der er jeg overbevist om at hva som helst kan skje.

Ultimovacs skal til Radium podcast før jul, så Einarsson må være rimelig overbevist om at ting er i boks før da.

3 Likes

Rimelig sikker er jo basert på ultimos egen uttalelse om q4. Men er det Astra zeneca som er studie partner så overrasket det meg ikke om det blir enda mer forsinkelser. De har vel all fokus på vaksine om dagen. Jeg har ikke all verdens forventning til at ett nytt studie skal sende den opp så masse. Men med ultimo får man enormt potensiale og en stabil aksje og stabile eiere. Det er verdt en god del det og. Man kan sitte rolig uten for mye risiko for kurs massakre slik som i Nano og pci tsrgovacs.

2 Likes

Et nytt studie viser at de er i rute…
En navngitt partner gir forutsigbarhet og trygghet, vedsiden av en signert avtale vi ikke vet omfanget av…

Ultimovacs får i tillegg publisitet som generelt er positivt og igjen vil gi økt aksjekurs på kort sikt og langsiktig…
Ifølge Jonas vil avtalen garantert komme… (så langt en garanti kan gies) :blush:

Alt kan skje, også ditt scenario med at det er AstraZeneca og at det drøyer enda lenger siden de har fokus på vaksiner. Om det ER AZ derimot, så synes jeg det begynner å bli spennende, for da har Ultimovacs blandet tre big pharma-selskaper inn i dette forsøket på å lande en Vaccibodydeal.

Det jeg føler taler mest for at det er Merck og Pembrolizumb derimot, er at Einarsson nevnte at det var bra de gjorde fase 1-studien i melanom sammen med pembrolizumab, for da fikk de safety på den kombinasjonen. Synes det er rart han skulle si det på den måten om han mente noe annet enn at de skal gjøre en randomisert studie med pembrolizumab… Det ville jo ikke hatt noe å si at de valgte Pembrolizumab som PD1-hemmer for å gjøre Melanomstudien med ipililumab og nivolumab, liksom.

Men men. Time will tell. Jeg er ikke lenger 99% overbevist om at det er lungekreft som kommer nå, selv om det eneste som holder meg fra det er denne posten til Arnesen for 1 år siden hvor han spesifiserte at de nye studiene var i noe som ikke var utforsket i fase 1-studiene. Da kunne han like godt snakket kun om mesoteliomstudien.

I tillegg så er det hvordan de er ukonsekvente i omtalen av studien. Noen steder sier de at det er en “different class” og i andre er det helt åpent igjen. Selskapet ville ikke kommentere dette da jeg prøvde å snike til meg litt mer info. Det tyder i mine øyne mest på at det er Merck :wink: :wink:

Den som lever får se. Kursen trader nå ganske greit under kursmål. Legges det til en indikasjon av en viss størrelse så burde kursmålene bli saftige og kurshoppet det samme. Kommer storavtalen nå, så vet jeg ikke hva som vil skje.

6 Likes

Flere ting jeg lurer på her:

Har vi ikke fått bekreftet at det er en helt ny partner . Merc er vel allerede innen gjennom combo studien. Derfor jeg har utelukket dem…

De har vel også sagt at denne studien vil komme i en helt ny indikasjon som utelukker de nåværende studiene.

Uansett ikke så viktig det der. Vi vet at big pharma faktisk har kontaktet ultimo for ett samarbeid. Det betyr enormt. Resultatene fra lungekreft kanskje spesielt bør jammen heve noen øyenbryn hos big pharma. 700 dosen er jo sprengstoff i en slik indikasjon… ja kan gjenta meg selv. Man føler at man langsiktig kan sitte trygt i ultimo. Max ned til 47. Enorm oppside. Vacci gikk til 18 milliarder på avtalen. De er vel 10-15 gangen for ultimo og helt realistisk for disse firmaene.

5 Likes

@Fartin Det er ingen steder sagt at partner er en ny big pharma de ikke har gjort noe med før. In any case så har de ikke samarbeidet med Merck før, de har kun handlet Pembrolizumab fra de, og prøvd dette med UV1 i indikert melanom med spredning.

Det er heller ikke sånn at det er big pharma som har kontaktet Ultimovacs. Det er den kliniske forskningsorganisasjonen omtalt under her som har kontaktet begge to med et ønske om å gjøre studien. Det er et ultrasterkt rasjonale for en PD1-hemmer og UV1 i NSCLC, og i fjor kom det resultater som bekreftet det (at de som er langtidsoverlevere i NSCLC lager nøyaktig de T-cellene UV1 lager. Se for deg at mange flere av pasientene blir langtidsoverlevere) Det big pharma derimot har gjort er å gå dypt inn i techen til Ultimovacs og validert den klinisk og preklinisk ved å gi sin aksept til studien.

Her er børsmeldingen:
This third Phase II clinical trial will evaluate UV1 in a new cancer indication
in combination with indication-specific standard of care cancer therapies
different from those to be tested in the other Phase II clinical trials, INITIUM
(malignant melanoma, 154 patients) and NIPU (mesothelioma, 118 patients). In the
collaboration, Ultimovacs will supply UV1 and the Big Pharma company will supply
its proprietary cancer treatment to the clinical trial group which will sponsor
the trial.

Jeg skal forsøke å illustrere hvorfor jeg ikke skrinlegger NSCLC helt, selv om det sikkert blir vanskelig å gjøre seg forstått.

Hvis man antar at denne er pinlig presis (noe den kanskje ikke er siden det er Elisabeth som har skrevet den, og hun ikke er medisiner), så sier den mye interessant.

Den sier: new cancer indication - Det vil si noe de ikke har prøvd før. “Cancer indication” betyr at det er en form for kreft i ett gitt stadie som indikerer en type behandling. Førstelinje lungekreft er IKKE samme indikasjon som 3-4linje lungekreft.
Den sier: combination with indication-specific standard of care cancer therapies - Legg merke til at det er therapies - FLERTALL. Det blir altså enda en trippelkombo/dobbelchemo+cpi+uv1.
Den sier: different from those to be tested in the other Phase II clinical trials. Det er ikke samme medisiner som i INITIUM og NIPU (det er ipililumab og nivolumab)
Den sier: Big Pharma company will supply its proprietary cancer treatment to the clinical trial group - entall - Big pharma skal bare levere èn medisin til studien. Da gir det mening at den andre medisinen er en generic eller noe off patent. For eksempel… Kjemoterapi

Legg til utsagnene til Einarsson osv, så vil jeg si at ingenting av dette utelukker UV1 + kjemoterapi + Pembrolizumab for meg, men hvis de var unøyaktige i børsmeldingen og det er en annen klasse medisin, så kan det ikke være sjekkpunkthemmere at all. Da aner jeg ikke i det hele tatt hva som kommer, men jeg synes det rimer litt dårlig med optimal strategi… Å plassere seg som en immunbooster for sjekkpunkthemmere.

12 Likes

Pembro høres fornuftig ut. Det er vel den soleklart størst cpi idag… men hørte CEO på radforsk forklare at ett slikt samarbeid tok år å f til og at "er were approached two years ago, remember that these companies get thousands of replies every year and they contacted us. "

Men du mener at det var forsknings rådet som kontaktet ultimo for å fikse en studie. For eks Rikshospitalet osv kontaktet Merc og ultimo for å gjøre studie x. Glad du er ombord. Du har innsikt som vi kan lene oss på. Det jeg liker med ultimo studiene er at det er indikasjoner med mange pasienter. I de andre selskapene er det smale indikasjoner som de ikke klarer rekruttere til.lunge føflekk osv er det enormt med pasienter.

Takk for gode meldinger.

4 Likes

Kommer til å savne ULTIMO, den ultimate tickeren.

ULTI [ Ull Tid Mo] (neste trigger er notering på New Zealand Stock Exchange)

1 Like

Passe dag å kjøpe Ultimo på 52,80.

Når kan vi forvente oss godmedling på partnerskapet i Q4 med BP? :slight_smile:
Tipper neste uke selv!

Jeg tenker kursen vil stige forsiktig oppover etter hvert som man nærmer seg siste børsdag i Q4. Om de plutselig skulle guide utsettelse (noe jeg anser som svært lite sannsynlig), så tror jeg den guidingen vil forklare hvorfor. Og at dette hvorfor mildt sagt er bull.

2 Likes

For hver dag som går uten at vi hører noe, øker i min bok sannsynligheten en smule for at det kan bli «noe mer».

Samme her, famous last words riktignok :cowboy_hat_face:

Hva “noe mer” skulle det være?
Styreformannen uttalte vel klart at utsettelsen kom pga. av at noen ønsket litt justeringer på studieoppsettet.

3 Likes