Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Sjansen er Meget stor for at vi ser melding torsdag eller fredag…
Så ble det mulig en flott jul alikevell på en “Brent” PCIB aksjonær… :blush:

6 Likes

Det har vi jaggu felles! :smile:

1 Like

Hvis alle vet at dette kommer, er ikke også da forventning tatt inn i kursen, så utslaget blir mindre enn det virker som om ventes (i tråden her)?

Dette er kun til en viss grad tatt inn i kursen. Det er nemlig mange som klok av skade ikke reagerer på slike opplysninger før det er en realitet. Siste gode eksempel var vel PCIB. Vi var mange som brente oss på de forventningene.
Det hele kommer selvsagt an på samarbeidets innhold og hvilket BP selskap det dreier seg om.

1 Like

Forventningene som var i PCIB var på et helt annet nivå. Der gikk diskusjonen på hvor mange hundrelapper kursen burde stige.

I Ulti er det ikke forventninger om penger fra BP nå, bare om et nytt studie.

1 Like

Hva er selskapet verdt i dag? Er mcap lav, eller høy? Hva burde mcap være hvis man ser til relevante peers? Fortjener selskapet en premium prising gitt trygg finansiering og en svært spennende klinisk set-up / BP-interesse?

Dette er spørsmålene folk burde stille seg. Svaret på siste spørsmål er så definitivt ja slik jeg ser det. Og den konklusjonen tror jeg markedet er på vei til å finne ut av på egenhånd.

Studiet det er snakk om er bare enda en fjær i hatten som underbygger nevnte konklusjon.

Tingen er, gutter og jenter, at som investorer må vi handle på “LOA for VIP” eller “LOVIP” som jeg nettopp fant opp som en ny terminologi. Tradere kan skru av øynene nå, eller holde de åpne for å forstå caset Ultimovacs. Tradere kjøper jo også aksjer, og bidrar til kursøkning. Hvis bare noen konverterer en del av sine traderaksjer til langsiktige aksjer så tjener kursen på det.

LOVIP - Likelyhood of Value Inflection Point. Altså, sannsynligheten for at Ultimovacs når sitt definerte value inflection point (VIP).

I et annet selskap kunne man sett for seg at det var FDA-godkjenning som var deres VIP. I Ultimovacs er det signering av en stor avtale på UV1 og full utrulling av fase 3-studier i alle relevante indikasjoner

Hva er det big pharma ser etter når de tenker på å innlisensiere et compound?

  • Patenttid
  • Pipeline management
  • Safety
  • Effekt
  • osv

I UV1 har vi en så og si universell medisin som sannsynligvis kan benyttes i alle indikasjoner hvor CPI har et rasjonale og kreften uttrykker telomerase. Det er veldig mange indikasjoner, og følgelig er den potensielle pipelinen veldig stor. Sikkerheten har vist seg god til nå i 82 pasienter, og det er usannsynlig at det blir et problem. Effekt har vi lovende signaler på, sågar også veldig lovende. Så - da er vi tilbake til hvorfor jeg startet denne ranten. Patenttid Arguably det viktigste punktet sammen med efficacy… Hva skjer når disse 5 ekstra årene blir godkjent? 5% opp?

Jeg sier 50%-100% opp. Og det kan komme i løpet av 2021, for søknadene er allerede sendt inn. Hvorfor? Fordi LOVIP øker drastisk med større patentbeskyttelse av UV1. Med en gang det er i boks vil den teoretiske verdien av medikamentet øke drastisk, og kursen vil garantert følge etter, for det er disse tingene som er veldig viktig. (Antakelig ikke 50% over natta så klart, men det illustrerer hva jeg mener den derisken vil være verdt)

Er man en langsiktig investor i bioteksektoren i Norge, eller sågar en trader… Det er idioti å ikke ha Ultimovacs i porteføljen så lenge de fortsetter å levere som de har gjort til nå.

  • Finanser i orden
  • Leverer det de sier
  • God value proposition
  • Taktisk smart
  • Store pipelinemuligheter
  • Sjanser for endring av LOVIP de neste månedene.

/end rant

30 Likes

Da kan @Savepig slette alle andre innlegg i tråden enn nr. 1074. We’re done here!

Edit:

Det er en spøk pig, ikke gjør det (vet du har promille).

1 Like

VELDIG bra oppsummert. Støttes. Enig i alt som @fornybar skriver og jeg finner god støtte i de Sousa fra ca 33:00 hvor han bl.a. fokuserer på at de må ha et kommersielt produkt klart.

Ultimo forbereder seg både kortsiktig og langsiktig på noe veldig stort…
Veldig fornøyd med Ultimovacs ledelsen…
Det virker som at de vet eksakt hva de må ha på plass når resultatene er gode og mange nok…
De venter ikke, men kjører på… I likes :ok_hand::+1::blush:

4 Likes

En ting jeg virkelig tenker etter å omsider fått satt meg ned for å høre på dagens Radium: I motsetning til lederne i en del andre biotek, så mener de Sousa BUSINESS! Han overtok et selskap med solid vitenskapelig fundament hvor det kliniske løpet hadde blitt eminent drevet frem av Kongstun Arnesen, som hadde lagt grunnlaget for de tre fase II studiene med registretingspotensiale vi nå har. de Sousa sine ambisjoner er langt mer enn bare å styre selskapet fram til avlesning i disse - han formidler voldsomme ambisjoner om å kommersialisere selskapet underveis ved å pleie og inngå nye partnerskap, styrke eierskapet enda mer og skape verdier for disse.

… samtidig som han selvfølgelig har 100% kontroll på det vitenskapelige i det han forklarer rasjonalet bak den nye studien (Radium 145, 27:55) :

“also as we look into the future, what we want to show with UV1, is that we can be at the base of the treatment, so we can be combined with different classes of drugs”

Dette er altså veldig mye mer enn en ny studie med en CPI - dette er en studie som forøker på enda en måte å vise universaliteten til UV1.

18 Likes

Helt enig. Et sjeldent privilegium på OSE å oppleve at aksjonærverdiene dine ikke bare respekteres, men kultiveres for langsiktig (stor) avkastning. Bare å glede seg til veien videre.

2 Likes

Men hvordan gikk det med aksjonær verdiene i Immunicum når Sousa styrte der?

3 Likes

DU vet sannsynligvis ingen ting om det skyldtes vitenskapelige resultater eller ledelse, og da blir en sånn melding bare surt oppgulp.

CEO formidler selskapet og dets value proposition. Selv du ville nok gjort en god jobb - det er helheten man verdsetter, og dét er ikke vanskelig å gjøre ref. bl. annet @Fornybar sitt siste innlegg.

Foreslår å forsøksvis problematisere caset i stedet for å cherry picke av en CV korrelert med ditto kursutvikling. Det fremstår ikke spesielt saklig.

1 Like

Det gir mening. I bunnen av behandlingen burde det være et medikament som produserer de riktige t-cellene, og så supplerer man med de immunterapiene som har vist seg å fungere best i den indikasjonen.

Der har du value proposition.

2 Likes

Bra innspill for å balansere bildet :+1:

1 Like

Er det din idè om gode innspill @Dataminer ?

@zappa66 må gjerne forklare hva han mente, annet enn at Immunicum har gått dårlig kursmessig de siste år.

Etter at han har gjort det så kan vi sammenlikne fundamentale setups for å se om det er risiko for det samme i Ultimovacs :slight_smile:

2 Likes

Litt :balance_scale:

bilde

4 Likes

Verdt en liten kommentar at aksjen nettopp satt ATH (intradag inkludert). Blir spennende med partnermelding og veien videre i 2021. Mener selskapet gradvis bør få premium prising, og det er noen 100 prosent igjen dit.

8 Likes