Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Jeg skal passe på å si klart i fra når jeg mener den er riktig priset. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Snakker om “the mystery project” fra 27 min … og gjentar at det avsløres innen årets utgang…

1 Like

De påpekte også flere ganger på DNB konferansen i går at det vil komme en børs melding med denne infoen ila denne måneden. Er jo ikke mange dagene igjen av året dog.

1 Like

Har hørt han si det før også. Sånn jeg har forstått det så mener han at det er det eneste selskapet som er riktig priset pr idag. Ikke at alt potensialet er priset inn.

1 Like

Ultimovacs vil ha over 400 millioner på bok ved årsskiftet, og burnrate er pr idag 120-130 mill pr år, så vær snill og vent iallefall til 2022 før du forsøker å lokke frem noe emisjonsspøkelse @Legoland. I Radium i dag sier de at det nye studiet kjøres av et anerkjent kreftinstitutt og at Ultimovacs kun skal levere UV1…

6 Likes

@Kriber. Du blander nok et par kort her nå. Det Einarsson har sagt er at Vaccibody er det eneste som er riktig priset og det har en pris nå på 20MRD, mens Ulti har en pris på 2,2MRD.
Det skulle bety at det er en 9X som skal til før ULTI også er “riktig” priset :slight_smile:

Mangler bare en milliardavtale, da… Mer relevant å sammenligne med intervallet 7-10 mrd (MCAP før avtale)

3 Likes

@Otard Du har helt rett. :+1:

Hva har skjedd med denne tråden den siste timen??
Jeg hadde flere innlegg med rundt dagens podcast, den finansielle situasjon og om det kommende samarbeidet med BP som skal annonseres før årsskiftet.
Hvorfor i all verden er det slettet?

Han sier riktig priset. Det betyr vel ikke at ULTI og VACCI skal prises likt…? :slight_smile: Kan hende ULTI er verdt mer…? Jeg vet ikke hva som er riktig pris på på ULTI, det er nok mange definisjoner på det, men det er ikke ofte jeg ser at nyheter så til de grader forhåndsannonseres av nøkkelpersoner i selskapet. Undrer meg litt over dette veldige overmotet og strever litt med motivet. Venter i spenning.

1 Like

Hva tenker du på, denne studien er jo ikke hemmelig?

Nei, prosjektet er ikke hemmelig, og mulig jeg bommer grovt nå; men kjenner vi resultatet og konsekvensene? Jeg FØLER at det ligger noe stort i lufta, og følelser er ikke min sterke side…

Drar en parallell, som jeg håper ikke kan overføres til Ultimo. Sitat PW:

we cant announce anything until we have an agreed press release and we have an wet ink agreement

Så får jeg sikkert noen Ultras på nakken for dette, men det får så være :smiley:

1 Like

De melde slikt.

Studien ble annonsert i mai. Og opprinnelig guidet offentliggjort i Q3. At de nå gang på gang gjentar at den kommer før nyttår er da ikke overmot eller relevant sett hen til at PW og PCIB trynet.

Kanskje på tynnere og tynnere is her, men det er opp mot resultat og konsekvens jeg føler at forventningens bue spennes mye, men kanskje jeg misforstår. Mener ikke å være negativ, men jeg lurer bare på hva som kommer de neste dagene.

Man kan jo dra den paralellen også, men det håper jeg virkelig ikke. Tapte nok penger der…

De offentliggjør en studie i en ny indikasjon med en BP-partner. Studieoppstart har vært vært noe utsatt grunnet at forskningsinstitusjonen har justert studiedesign + treghet i beslutningslinjer grunnet Covid.

1 Like

Relevansen ligger kun i at det er først når alle signaturer er på plass at det er en realitet. Gleder meg til det blir meldt, har null tro på at det ikke blir noe av. Men har tatt et par ting for gitt tidligere, og er nok ikke helt klar for en ny skuffelse.

(PS! Jeg er investert i U og ønsker “oss” alt godt)

Takk. Hørte i bilen. Skal høre på nytt straks. Hvis det kun er snakk om oppstart av studie - my bad. Beklager. Optimisten i meg ville kanskje høre noe annet…

1 Like

CEO i Ultimovacs har hundre null lyst til å skape urealistiske forventninger / guide upresist. Hadde det fantes tvil om ytterligere utsettelser hadde de jo sagt at det fort kan bli ytterligere utsatt i stedet for å tviholde på Q4 ovenfor markedet med så få dager igjen. De vil neppe risikere å redusere tilliten de har bygget opp på noe så dumt.

Men som du sier, ting kan skje. Det som om ikke annet er sikkert er at ledelsen i selskapet er helt sikre på at det ikke blir ytterligere utsettelser. Da blir de like overrasket som oss.

2 Likes