Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Betryggende å se at det var veldig lavt volum begge gangene kursen dalte idag. Ser ut til at noen bare fant ut at de måtte fort ut.

Forøvrig nok en dag med høyt volum (volumvektet snitt idag må vel være 86-87ish?), sammenlignet med tidligere i høst.

Ser frem til å være Ulti-aksjonær i 2021 :ok_hand::star_struck:

EDIT: VWAP var 86,6 så der traff jeg bra :sweat_smile:

4 Likes

Har de lovet børsmelding før årsskifte? Formuleringen i børsmeldingene under sier noe annet etter min mening.

Børsmelding Q3: In May 2020, Ultimovacs announced a collaboration with a non-specified big pharma company and a leading European oncology clinical trial group to evaluate UV1 in a third Phase II clinical trial. As communicated in September 2020, finalization of the agreement and announcement of the collaboration is expected during the fourth quarter of 2020.

Børsmelding 22.12: “Although we have signed our agreement with the lead investigator for our previously announced third Phase II clinical trial, we will need to wait for the investigator and the pharmaceutical partner to finalize the signature process for their agreement before we can provide full details, which we expect to do before year end.”

Expected=forventet.
Altså ikke “lovet” før årsskiftet.

1 Like

Det har nok alle aksjonærere fått med seg - Derfor forventer vi børsmelding iløpet av de nærmeste dagene…
Hvis ikke, er det ikke værre at vi forventer børsmelding på nyåret…
Caset er det samme :ok_hand::+1::blush:

3 Likes

Riktig. De har aldri sagt noe annet enn at de forventer det i år. Kan vel ikke akkurat laste noen aksjonærer for å forvente det i år da, men å lage en big deal hvis det går over nyttår når det ikke er Ultimovacs som styrer prosessen blir også galt.

Har dog tro på at ett eller annet kommer :slightly_smiling_face:

4 Likes

Tror ikke alle har fått med seg det. Jeg tror på melding i år. Det blir en liten ripe i lakken etter min mening hvis meldingen kommer neste år. Bilen er til nå skinnende ren og fri for riper, men av og til er det jo andre biler som er skyld i ripene :sweat_smile:

1 Like

Ja, det har nok blitt rimelig hard kjørt frem av noen, at meldingen, den kjem før nyttår. Og at Ultimo alltid har levert på varslede nyheter. Så la oss håpe det skjer!
:slight_smile:

1 Like

Altså. Om man synes det er fullstendig krise om meldingen kommer 07. Januar, er det muligens ikke biotek man skal investere i.

2 Likes

Dette er helt sant. Men de har vært VELDIG insisterende på dette før nyttår guidingen da.

3 Likes

Jeg vil vel heller si at selskapa ikke bør varsle noe, om det er det minste tvil om at di klarer å levere infoen til guidet tidspunkt.
Investorer har vel ikke skapt forventninger, men heller selskapet om at det er noe stort på gang innen Nyttårs feiringen starter.
Men for all del, tolkes info flyten fra selskapet dit hen, at det like godt kan komme i løpet av Q1, stiller saken seg i et annet lys.

1 Like

Jeg forventer det før nyttår fordi selskapet forventer det før nyttår.

2 Likes

Selskapet har da virkelig ikke gitt inntrykk av at det er noe stort på gang før nyttår.

De har sagt, som det har blitt påpekt, at de forventer å kunne avsløre info rundt mysteriestudien før nyttår.

Om det sklir ut i januar så er det da vitterlig ingen stor ripe i lakken. Men jeg er enig i at de har vært påfallende presise når det har kommet til å melde «før nyttår», så derfor forventer jeg det også.

"ikke gitt inntrykk " " påfallende presise”.
hmmmm, her var det litt både og… ja takk begge deler…

Men uansett, melding kommer! La oss glede oss, og håpe på noe stort! :slight_smile:

Du misforstår:

De har ikke gitt inntrykk av at «noe stort er på gang» før nyttår.

De har vært veldig presise i at de forventer å kunne presentere mysteriestudien før nyttår.

Nå har jo strengt tatt Ultimovacs børsmeldt sin underskrift i en studie de er invitert inn i av en tredje part. Rent teknisk skulle man tro det ikke er Ultimovacs sin jobb å børsmelde at enda en tredje part også signerer å være med på en studie som ikke Ultimovacs selv har initiert.

:thinking:

1 Like

De har hatt flere sjanser til å si at det kan skje enten før eller etter nyttår, noe de ikke har gjort, så jeg regner med at opprinnelig tidsplan holder. Ikke det at jeg vil selge om det drøyer, jeg sitter langsiktig her.

De kunne den 22. desember byttet ut “which we expect to do before year end.” med” which we expect to do during the next few weeks.” men det gjorde de ikke :wink:

1 Like

Ut ifra diskusjonen over her, kan det være lurt å sitte med litt ekstra cash første uken i januar, om meldingen drøyer noen dager :slight_smile:

Studieleder virker å ha kontraktfestet retten til å kommunisere informasjon om studien, derfor stillheten fra Ultimovacs.

Siden de tydeligvis forventer det i romjula (siden vi ikke har noen podcast fra Jonas enda) antar jeg at det er kontraktfestet at fullstendig signaturer fra big pharma skal skje innen utgangen av året.

Jeg nekter å tro at de hentet penger i mai uten at det er en eller annen intent to sign-avtale i bunn. De har vel også sagt “Nei” på om det er en sjanse for at det ikke blir noe av :slightly_smiling_face:

1 Like

Dette her er jo Alfred Hitchcock på sitt beste :slight_smile: Just vait æn si da vet dere …:slight_smile:

Man må jo svare de som spør :slightly_smiling_face:

1 Like

De sier alt de trenger å si i børsmeldingene.

Expected= Something expected is likely to happen: it’s probable.

Man kan ikke utelukke at meldingen kommer etter nyttår, men at den sannsynligvis kommer før nyttår i følge selskapets børsmeldinger.

Jeg mener at Ultimovacs har informert markedet tilstrekkelig uavhengig av når meldingen kommer. Håper selvfølgelig på en melding i morgen 08.00.

1 Like