Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Dette må være noe av det beste innlegget jeg har lest i lang tid på en småpratråd. Kudos!!

Litt hausete var det kanskje, men igjen svært informativt og oppsummerende!

Jeg er enig med deg. Mitt poeng var egentlig at svært mange aksjonærer vil lese “expected” som “lovet”.
Det ser vi jo tydelig på dagens kurs.
Jeg er personlig ikke i tvil om at denne meldingen kommer innen kort tid. Dette på tross av min bitre erfaring fra meldingen jeg i sommer ventet fra PCIB…
Det som er litt synd, er om vi nå får en større kursnedgang, dersom meldingen ikke kommer i dag eller i morgen. Det er nemlig ofte slik at en slik melding løfter kursen en viss prosentandel opp. Da er det jo greit at startpunktet er så høy kurs som mulig, for slik å få en mer riktig prising av aksjen.

4 Likes

Jeg vil påstå at Einarsson har lovet at denne studien skal bli offentliggjort i q4, ved flere anledninger. At de NÅ endrer til expect, endrer ikke på det faktum. Jeg vil likevel si at Ultimo har levert stødig med tanke på guiding, så jeg vil CUT them some slack.

Dette er uansett ikke en «make or break»-nyhet, og det er absolutt ingen fare om ikke informasjonen blir offentliggjort før eventuelt tidlig i januar. Selskapene er jo allerede igang med jobben, selv om ikke vi vet med hvem og hva.

Så ingen grunn til panikk. Jeg har kjøpt flere aksjer idag. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

På tide å slutte med meldingshausset. Denne ‘mysteriestudien’ har vært meldt og omtalt i månedsvis. Alle vet at de skal starte noe nytt. Ser ikke det som noen positiv trigger for kursen. Heller motsatt.

1 Like

Så du mener liten elller stor indikasjon er irrelevant?

1 Like

Alle har fått tid til å tenke på favorittindikasjonen sin. Mange kommer til å bli skuffet.

1 Like

“Favorittindikasjonen sin” , den var tynn. Dette er ikke fotball busk1, en stor indikasjon er bra.

2 Likes

Dette er fortsatt en aksje som få fokuserer på. Kan jo bare sammenligne med aktiviteten på PCIB tråden her på forumet.
At ikke det skal ha positiv effekt på verdisetting av selskapet om de melder et større samarbeid med BP, er jo absurd. Hva skulle ellers drive kursen i disse lange venteperiodene?

2 Likes

Så er det vell slik at vi er i aksjen for det fremtidige store potensialet i Ultimo… Det er vell kun trader poster som skal ut på melding…
Så kommer flere store inn når BP navnet blir kjent… Så fler inn, enn ut :grin:

1 Like

Når mysteriestudien er offentliggjort, kan meglerhusene begynne å regne på nye kursmål som inkluderer de to siste annonserte studiene.

Dette vil føre til at selskapet får økt oppmerksomhet. Merk at DNB har kursmål 85kr kun basert på de to første Fase2-studiene.

Forventer en ny analyse derfra iløpet av januar.

2 Likes

Hittil så har vel UV1 bare blitt benyttet på “solid tumors”. Hvis UV1 skal være universell burde den kanskje også testes i “liquid tumors”, i en eller annen form for blodkreft?

4 Likes

At det blir synliggjort at Ultimovacs bare pøser på med fase 2-studier er på ingen måte en negativ even, uansett hva indikasjonen er. Det kan veldig lett komme flere i 1H21, og jeg vil nesten gå så langt som å si at jeg forventer det.

De som venter på mysteriestudien for å selge har misforstått selskapet totalt :slight_smile:

Jeg tror dog, med siste dagers kursutvikling i minne, at flesteparten av den type aksjonærer har blitt lei av å vente nå.

1 Like

Denne likte jeg! Hvilke behandlinger mot blodkreft (alle typer) hadde hatt nytte av økt t-cellerespons?

Carlos de Sousa sa vel i en presentasjon tidligere i år at «there might come a couple more»… :wink: Dette var i tillegg til nr.3 som er mysteriestudien.

Nå har vi fått nr.4 i H&N, og mitt bet er at de har minst 5 Fase2-studier innen påsken 2021. :ok_hand:

1 Like

Ikke nødvendigvis.
Det er da ikke noe negativt at aksjonærmassen i et selskap består av en blanding av langsiktige og kortsiktige investorer? Om alle var langsiktig ville jo omsetningen tørket helt ut. Det er ikke gunstig for selskapet ut fra flere grunner.

Det kan uansett være utrolig mange gode grunner til hvor lenge man velger å sitte i en aksje og hvor stor gevinst man på et tidspunkt er fornøyd med. Å realisere en gevinst i dag, betyr dermed ikke at man ikke skjønner at kursen kan være mye høyere om f.eks. et år.

1 Like

Veldig informativt og bra! Dette innlegget fikk meg til å ta en relativt stor post (for meg å være) i dag.
Blir spennende å følge med på Ultimo!

3 Likes

Mange nye aksjonærer. Men investerer man i ultimo bør man ha to års horisont ikke to uker. Det kan gå ned til 50 og opp til 110 på kort sikt. På lang sikt tror jeg vi får en kraftig oppgang.

3 Likes

Det gjelder vel for di fleste aksjer i farma, men tror nok det er mange her på TI, som har mye kortere horisont… :wink:

“Oslo (TDN Direkt): Fil Limited flagger under fem prosent etter et salg av aksjer i Ultimovacs.
Det kommer frem av melding tirsdag.
Etter transaksjonen eier Fil Limited 1.570.906 aksjer, noe som representerer 4,91 prosent av aksjene i Ultimovacs, opplyses det.”

En mulig delforklaring på økt omsetning og fallende kurser de siste dagene.

Men nå virker det jo ikke som om biotek-selskapene, bortsett fra Photocure, er blant de foretrukne, forhåndsannonserte nyttårsrakettene. I alle fall de som avfyres i riktig ende. Det har blitt noen dager rett i bøtta for sektoren.

4 Likes