Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

De aksjeeiere som ikke aktivt følger diskusjoner og deler informasjon omkring selskapene slik vi på TI gjør ser kun følgende nå:

-Selskapet har ikke kommet med “lovet” melding (ref siste børsmelding) og stor eier selger seg ned under flaggegrensen i dag.

Trist at det synes å være ok å være slepphendte ovenfor hverandre i denne bransjen.

1 Like

Du tror ikke at de aksjeeierne du snakker om ser mer helhetlig på Ultimovacs som investering, og ikke baserer alt på at litt informasjon om en studie skal komme? :stuck_out_tongue:

1 Like

Det eg tror er at en del aksjer som har lagt låst på topp 100, er kommet ut på kortere hender, som ser noe annet går og hopper videre og "prøver lykke hjulet " tar et lite tap eller liten gevinst og durer videre til et annet innfall :wink:

uansett - Godt nytt år, snart er det langhelg og eg håper vi får noe mer å tygge på når vi skyter opp racketen og drikker boblene :slight_smile: :boom:

6 Likes

De samme aksjeeiere tror gjerne samtidig at denne storselgeren nå vet at det ikke kommer melding… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Personlig skulle jeg gjerne hatt ledig kapital til å benytte meg av denne kjøpsanledningen!

Slike nedsalg under årets siste dager, har gjerne en skattemessig motivasjon bak seg.

1 Like

Det er nok en del som er frustrert over å ha gått glipp av en del eventyrlige aksjestigninger i den senere tid. Men å hoppe over til disse grønne boblene nå, er en farlig lek. De fleste av boblene er nå sprekkeferdige. Da kan det være greit å heller sitte investert i t selskap som faktisk er grovt underpriset, slik som Ultimovacs!

3 Likes

Jau, mye utålmodige investorer, meg inkludert. Men når meldingen kjem, glemmer en fort frustrasjonen. Så hold ut folkens, kun timer igjenn… :slight_smile:

Husk at det er en lang vei å gå. Å sitte å vente på meldinger gjør bare de mest kortsiktige lykkejegerne. (selvom de forsøker å gi inntrykk avnoe annet)

Er mange lykkejegere her. Selv om de fleste gir inntrykk av noe annet når de er inne :money_with_wings:

1 Like

Jeg er langsiktig men også en lykkejeger som liker å se pengebingen vokse :rocket: Ønsker å trykke tall inn i regnearket mitt men det er vanskelig når jeg ikke vet hvor jeg skal starte…

1 Like

Skjønner ikke helt utålmodigheten her. Ultimovacs har levert jevnt og trutt, og kursen har godt og vel doblet seg i år.

Virker rett og slett bunnsolid - i motstning til mye annet innen segmentet.

5 Likes

Er selv veldig langsiktig, men ønsker å se “bingen” vokse. Spesielt etter PCIB krakket.
Ligger også en trading post i Ultimo som jeg ønsker mest mulig for… Så derfor er en God melding kjærkomment :sweat_smile::grin:

3 Likes

Dere må.ihvertfall være mer langsiktig enn romjulen pampene i Astra zeneca ikke har fri jula og de har heller ikke hastverk​:cold_face::joy:

Although we have signed our agreement with the lead investigator for our previously announced third Phase II clinical trial, we will need to wait for the investigator and the pharmaceutical partner to finalize the signature process for their agreement before we can provide full details, which we expect to do before year end.

Dette guidet de så sent som 22. desember.

Men, kan synes som BP og/eller akademikerne tok helt fri i romjulen.

Får vi børspause, kommer meldingen etter close, blir det en kjøpsanledning? Følg med, som man sier.

1 Like

Eg vil nå si at det er liKe greit å logge av om en ikke trader.

Om kursen er 70 eller 90 i 2020, er helt uvesentlig til hvor den ender 2021 :wink:

6 Likes

Merkelig tilnærming til investeringer å ikke bry seg om verdiforskjeller på 25%.
Ja, da er det kanskje best å logge av. :laughing:

1 Like

Nei ikke uvesentlig da 70 er langt mer gunstig enn 90 med tanke på formueskatten.

Hadde nesten vært interessant med en avstemning om folk har solgt, kjøpt eller suttit stille den siste uken

1 Like

Solgte halvparten på 89.

Sitter stille. Null planer om å selge :slight_smile: Snarere tvertimot.

God trade so far! Jeg står klar hvis den dropper mere, jeg har ikke gjort noe som helst ellers selv