Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Sitter minimum i 5 år eller til oppkjøp.

1 Like

Selger ikke nå nei, 2021 blir et spennende år.

Laster!

Fyller på!

1 Like

FUELER OPP! :joy:

1 Like
Hvordan stiller du deg til at Ultimovacs ikke har meldt mysteriestudien?
  • Tar det med knusende ro!
  • Spiller ingen rolle
  • Skuffende å ikke nå guiding!
  • Møkkaselskap!
  • Vet ikke

0 stemmegivere

Prematur den pollen der - In Carlos we trust!

4 Likes

Kl16. 30 :+1: oppdatert kursmål på mandag

Ja den er faktisk det. Kan godt hende de melder dette før nyttår. Og om de gjør det rett på nyåret spiller jo ingen rolle…dessuten står selskapet på trygg grunn uansett. Dessverre preges ofte selskaper på Oslo børs av spekulasjoner og kortsiktighet ift nyheter. Det stiger på spekulasjon og dumpes på nyheter. Jeg er ikke sikker på at dette vil dra kursen noe særlig mer en Max ti prosent. I de påfølgende dagene vil alle kortsiktige ut. Det skal ikke mange tusen aksjer for å senke eller øke kursen betraktelig dessverre.

Du må huske at i kjølvannet av ett, snart to nye store randomiserte fase-2 studier, så vil det komme oppdaterte analyser, høyere kursmål mv. For alt man vet kommer det også nye, større kjøpere.

Edit:

At aksjen har holdt, og holder seg så godt (!) som den gjør, til tross for den bratte stigningen, flere dager med ATH og (trolig) litt kluss med guidingen, har overrasket meg positivt. Det viser at mange har lange briller på.

Det ville vært ragnarok i de fleste andre biotekaksjer på OSE.

4 Likes

Jeg mistenker at mange investerer over evne, siden nervene sitter så løst som de virker å gjøre. Jeg anbefaler å ta et steg tilbake og lese de mest populære innleggene på denne tråden for å få et mer helhetlig blikk på selskapet.

Det kan faktisk være sånn at studie nr 5 plutselig meldes over nyttår, også den før studie nr 3.

Det kan så klart også ikke skje, men dette kan ingen vite uten å sitte i styrerommet.

Alt kan skje - men historikken i 2020 tilsier at noe vil skje.

2 Likes

Og erstattes gjerne av nye langsiktige.
Er avtalen av stor betydning med et betydelig selskap, så kan ferden mot en prising mer tilsvarende Vaccibody starte.

Bra artikkel i dag som beskriver studiene:

Ultimovacs starter fase 2 studie for å undersøke effekten av kreftvaksinen UV1 i hode- og halskreft - HealthTalk

6 Likes

For meg er det signifikante med avsløringen av samarbeidspartneren størrelsen på indikasjonen, samt at Ultimovacs ser på denne partneren som en av de som de potensielt kan komme til å utlisensiere UV1 til i 22/23. Vi vet at de prøver å få BMS på kroken med å gjøre flere studier med ipi og nivo, men hvem er den andre?

Og så ønsker de tydeligvis å friste Merck litt også da…

Det blir penger hvis to-tre store farmasiselskaper havner i budkrig, derfor er utvikling på patentsiden ENORMT viktig, samt at dataene vi får i februar/mars og september 21 holder seg gode.

6 Likes

[

Dette er fase 2 studiene](https://www.healthtalk.no/alle-artikler/onkologi-ultimovacs-starter-fase-2-studie-for-å-undersøke-effekten-av-kreftvaksinen-uv1-i-hode-og-halskreft/#part-dette-er-fase-2-studiene)

Her en en oversikt over de andre pågående kliniske studiene:

INITIUM-studien er en Ultimovacs-sponset randomisert studie som undersøker effekten av å kombinere UV1 med sjekkpunkthemmerne Yervoy (ipilimumab) og Opdivo (nivolumab) i førstelinjebehandling av 154 pasienter med malignt melanom med spredning.

Halvparten vil få UV1 og sjekkpunthemmerne nevnt over, de andre vil kun få sjekkpunkthemmerne. Studien behandlet første pasient i juni 2020. Data på endepunkt for studien, som er progresjonsfri overlevelse, er planlagt å foreligge i andre halvår 2022. Studien går i USA og Europa, inkludert Norge.

NIPU-studien er en randomisert studie sponset av Oslo universitetssykehus. Den undersøker effekten av UV1 i kombinasjon med sjekkpunkthemmerne Yervoy (ipilimumab) og Opdivo (nivolumab) i pasienter med mesoteliom, kreft i lungehinnen. Første pasient ble behandlet i juni. Studien skal innrullere 118 pasienter, hvorav halvparten får UV1 og sjekkpunthemmerne nevnt over, de andre vil kun få sjekkpunkthemmerne.

Studien skal gå i Norge, Sverige, Danmark og Australia, og avlesing av data på endepunkt av studien, som er progresjonsfri overlevelse, er planlagt å foreligge i andre halvår 2022. Studien går i samarbeid med Bristol-Myers Squibb og Ultimovacs.

En tredje fase II studie vil undersøke effekten av kreftvaksinen UV1 i en annen type kreftform enn de andre fase II studiene nevnt over, med behandlinger som brukes som standard mot denne kreftformen. Ultimovacs vil gi UV1 og et større farmaselskap skal gi sin behandling til den kliniske utprøvingsgruppen som sponser studien.

FOCUS vil som kjent undersøke effekten av å legge UV1 til sjekkpunkthemmeren Keytruda (pembrolizumab>) i behandling av pasienter med kreft i hode og hals. Studien er initiert og sponses av utprøver og skal gå ved 10 sykehus i Tyskland. Forskningsrådet har gitt Ultimovacs 16 MNOK i støtte til studien. Data fra studien vil etter planen foreligge i 2023.

*@@@@@@@
En tredje fase 2.

Min mening: denne er Stor, meget stor. Håper det ikke drøyer lenge. Og hva er det … Lunge kreft :face_with_monocle:

7 Likes

Jeg tenker at dess lenger det drøyer med signering og publisering av denne "hemmelige " avtalen, dess mer tyder det på at den er ganske omfattende. Det viktigste er at slik selskapet har omtalt dette, er det ingen fare for at dette går i vasken. De som har solgt de siste dager innbiller seg kanskje en slik fare…?
Greit å starte det nye året med enda en avtale som setter Ultimovacs i søkelyset og på agendaen til BP!

Vet bare at det er en:

…a very important indication

Tror kanskje heller den sterke oppgangen for en stor del skyldtes kortsiktige som gamblet på en melding. De trekker seg ut igjen når stemningen avtar. Mange hopper rundt og er aktivt med på å hausse aksjer der det kan være godt nytt i vente. Men når det blir kjedelig hopper de videre.

Det blir ikke kjedelig i Ultimovacs. De som tror det har ikke lest hva jeg har skrevet. Jeg tror flere enn vi tror har skjønt greia og ønsker å være med på hva som kan bli en ganske fin reise. At noen trader litt må til for å heve kursen dit den fortjener å ligge :sunglasses:

Nå er jo ikke klokken slagen for 2021 riktig enda, og jeg undres litt over at man senest i meldingen om FOCUS-studiet 22/12 holder fast på Q4-guidingen.

Greit at COVID kan trenere i utgangspunktet trege signeringsprosesser, men nå har akademikerne og BP-partneren holdt på (vel) lenge. Dette er studien de kjørte emisjon mot eierne på i vår. Så de er kanskje bittelitt utålmodige de også.

Uansett så går 2020 inn i bøkene som et veldig fremgangsrikt år, og et godt gjennomført taktskifte for selskapet. Mer fokus mot markedet og potensielle partnere. All honnør (igjen) til tidligere og nåværende ledelse.

Alt ligger til rette for et minst like spennende 2021.

4 Likes