Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Regner med at du får volumet du har ønsket deg i dag Fornybar? :wink:

1 Like

Hehe, jeg fortjener nok den :slight_smile: Men har heldigvis solgt en del før bear-melding også da… ref PCIB/AZ :wink:

1 Like

Medisinen har sitt eget, veldig brukervennlige nettsted: https://www.lynparza.com

Jepp, nå er det bare å holde for fremtidige godmeldinger. Øker igjen dersom noen gjør noe dumt :smiley:

Tanken fremover er 40-50% ULTI med stop loss grunnet min investeringstese som sier at mye godt vil komme i 2021. Jeg har nevnt tidligere hva jeg tror vil skje, både fundamentalt og kursmessig. Dersom selskapet leverer så bør det være store sjanser for at kursen øker like mye eller mer i 2021 som den gjorde i 2020. Vanskelig å argumentere mot det med annet enn børskrakk og at de på magisk vis skal slutte å levere varene.

For de interesserte som skal lese seg opp på ovariekreft før webcasten : https://bestpractice.bmj.com/topics/en-gb/260?q=Ovarian%20cancer&c=suggested

ift markedstørrelse på ovariekreft så er dette i eksplosiv vekst. Cellegift har regjert her i all tid, men nå nærmer det seg en endring!

Inn 2028, three PARP inhibitor drugs are expected to have combined revenue of $2.8bn, constituting more than 40% of the global ovarian cancer market. Moreover, by 2028, another major revenue contributor will be new drug classes – notably, immune checkpoint inhibitors, with five expected to enter the market bringing combined forecasted revenues of around $1.4bn.
Ezer continues: “Combining maintenance treatment with PARP inhibitors is regarded as a major step forward in extending the lives of ovarian cancer patients. Through 2028, PARP inhibitors will occupy more space in the first-line treatment setting. In addition to Lynparza’s label expansion that was granted in 2018, Zejula, Rubraca and Abbvie’s new PARP inhibitor veliparib will also appear in the first line setting. Moreover, launches of immune checkpoint inhibitors Tecentriq, dostarlimab, Opdivo, Imfinzi and Keytruda will help transform the treatment landscape that has been stagnant in previous decades.”

2 Likes

Så du har solgt endel på meldingen i dag da?

2 Likes

Håper du snart er ferdig å selge da, så kursen kan gå igjen :kissing_heart: :joy: :rocket:

2 Likes

Jepp, i motsetning til @anon50125742 liker jeg å selge aksjer når det er interesse i markedet, og ikke før :wink:

Ultimovacs er av de selskapene (akkurat som Vaccibody) som kan trekke til seg stadig flere “kjendisinvestorer”. Skal noen av disse inn blir det rift om de frie aksjene.

3 Likes

Ja, og man må jo anta at jeg ikke er den eneste som deduserer at “dersom det skal komme flere randomiserte studier” så bør de komme i nær framtid. Det kan bli en interesse for papiret de neste ukene og månedene hvis ting spiller ut riktig :slight_smile:

Du er i alle fall best på ufordragelighet Fornybar :rofl::rofl:

3 Likes

Jeg blir så matt av alt snakket om “kjendisinvestorer”! Hadde dette vært industrielle investorer som faktisk var involvert i bransjen, vitenskapen og selskapene og gjorde noe aktivt, så hadde det vært relevant å snakke om. Men det er de ikke! Dette er rene finansielle investorer, og således ganske uinteressante for andre aksjonærer. Det hadde vært tusen ganger mer interessant om DN ville skrive mer om selskapet Ultimovacs enn den ene aksjonæren som eier flest aksjer!

17 Likes

Om 10 - 15 år så er det deg og meg DN skriver om, poly. :wink:

De to finansgründerne møttes på børsfoumet Tekinvestor. Der fikk de raskt et ry på seg for å være mindre interessert i folks følelser og dårlige aksjevalg, og mer interessert i rasjonelle argumenter. Som følge av deres kontroversielle forumstil stiftet de sammen investeringsselskapet Fuck-Følelser-&-Emisjonsmaskiner, bedre kjent som FFE. Under FFE har de spissalbuede investorene også selskapet HVDVS (Hva-Var-Det-Vi-Sa AS)

10 Likes

Glimrende - tar 10% :joy: i FFE-HVDVS :wink:

De er langsiktige investorer @polygon, det er det viktigste. Men ikke meg imot at de drar litt overskrifter så interessen for selskapet kan øke. Og mye bedre med-aksjonærer enn Voldberg og Haussemann.

1 Like

Enig med @sjog her altså. Eiersituasjonen i Ultimovacs er en av grunnene til at det er mer attraktivt å eie aksjen. Ikke fordi de har stor kunnskap om bioteknologi, men fordi de er langsiktige og stabile.

Har ikke du advart mot de “troløse” som selger på nyheter ?

4 Likes

Det gjelder bare alle andre @rockpus :wink:

3 Likes

Dersom man ikke ser forskjell på å ta gevinst på 90 vs 50 til 45… Så ;p