Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Må nesten bare håpe at alle småspareres aksjer har byttet hender idag slik at vi har fått ut alle kortsiktige. 3500 aksjer på salg. 6000 på kjøp. Det er veldig lite som styrer kursene…

Your point being? Det er så lenge til 2022/23? Om fase II studiene er vellykkede, så vil man inngå avtale med en helt annen sum enn om man inngår en avtale nå. I særdeleshet om man har data som er så sterke at man søker midlertidig godkjenning med dem. Og dette har vært Ultimo sin strategi siden IPO.

3 Likes
  • ipililumab og nivolumab fra Bristol Myers Squibb - Èn egensponset og èn studie hvor BMS sponser drogene
  • pembrolizumab fra MSD eller Merck. Dette er ikke en sponset studie fra Merck sin side.
  • olaparib og durvalumab fra AstraZeneca hvor AstraZeneca sponser drogene
1 Like

Det var egentlig ikke noe point annet enn en gjengivelse fra TDN.
Synes det er positivt å se en CEO uttale seg om klare strategier og når de ventes å bli noe annet enn strategi. Mye famling blant bioteks på Oslo Børs innen samme tema med langt mer vage formuleringer fra management enn dette. Med god fart på flere studier kan man se fremover med positive forhåpninger for dette selskapet.

Selvsagt kan det komme dealer før fase II read outs, men dette var nå en gang det som stod på TDN gjenfortalt fra callen.

4 Likes

Det er nettopp det jeg synes er så genialt med investeringscaset Ultimovacs.

Det blir på en måte et vekstselskap siden de er så godt finansiert. Som investor slipper man nedsidefrykten med en 20% emisjon samtidig som oppsiden i enda flere indikasjoner + patenter + data er tilstede i sterk grad.

I TILLEGG har man ytterligere oppside i at det tross alt er big pharma de driver og jobber opp mot hverandre nå, og samtlige av de ville innlisensiert UV1 i morgen dersom det var hevet over enhver tvil at Ultimovacs har fått til en vaksine som fungerer. Forlenger UV1 OS sammen med andre immunterapier samtidig som patentene er sikret, så er oppsiden enorm.

Hva skjer i 2022 dersom INITIUM leser av fantastiske resultater? (OBS OBS, beheftet med usikkerhet)Hva gjør Merck og AstraZeneca og eventuelt andre big pharma da, som har readout 6-12 mnd etterpå? Hva gjør BMS?

Når man blander sammen alt dette surret jeg nettopp lirte av meg så får man en pakke man nesten bare MÅ være en del av.

6 Likes

Ekstrasending med Ultimovacs på Radium på onsdag :+1::+1:

20 Likes

Ikke i norsk biotech. Det er helt etter malen dette, dessverre. Men den holder seg overraskende godt er nå min vurdering.

2 Likes

Jeg har ikke fått sett webcasten enda, og er ikke veldig innsatt i ovariecancer og behandlingslandskapet der. Men det er jo en stor indikasjon md high unmet medical need. Selv håpet jeg på NSCLC, men det kan jo komme på et senere tidspunkt.

Siden pasientene først skal få kjemoterpai og deretter gi trippelkomboen ved respons så vil jeg tro det dreier seg om platinum-sensitiv ovariecancer. Uptodate sier følgende om vedlikeholdsbehandling av relapsed platinum-sensitiv ovariecancer.

.

Virker som det er flere ulike kombinasjon som prøves ut både som erstatning for kjemo, eller som vedlikeholdsbehandling. For eksempel: https://www.evaluate.com/vantage/articles/news/snippets/esmo-2020-mediola-makes-case-triplet-therapy-ovarian-cancer

Jeg vet ikke hvor “truet” kjemoterapi er som SOC i indikasjonen, og hvordan en endring i SOC vil kunne påvirke utviklingen av UV-1 i indikasjonen.

3 Likes
10 Likes
15 Likes

Når man leser om hele programmet samlet sånn som det der blir man mektig imponert. Fire store randomiserte fase 2 studier i ett lite biotekselskap fra Norge. 500 pasienter. To studier hvor big pharma sponser legemiddel, og tre av de er klinikerinitierte studier pga stor interesse.

Fantastisk utvikling.

edit:
Under her: NÅ begynner det å likne noe. Nå sier de akkurat det vi har sagt det siste året. Selvtillitt.

18 Likes

Fra FA:

– Bristol Meyers Squibb og AstraZeneca vil kjenne oss og våre data best, men vi vil ha kontakt med så mange store farmasiselskaper som mulig, sier de Sousa.

– Med resultatene vi får i 2022 og 2023 går vi i samarbeid med «Big Pharma» for å få en bra lisensdeal før en fase III-studie. Da blir det partneren som kjører denne studien. Jo bedre data vi får på ulike typer kreft fra fase II- studien, jo høyere blir våre verdier, sier de Sousa.

– Studien med AstraZeneca er større, og indikasjonen er også større, men verdien av samarbeidet med AstraZeneca er det samme for oss som samarbeidet med Bristol Meyers Squibb, sier de Sousa.

21 Likes

"How do you look upon the opportunities to run more phase 2 trials?" (ikke mitt spørsmål)

“You know, I think here I will comment on that, you know. There are multiple opportunities for us to run additonal clincical trials and as a matter of fact we have a very high interest from different groups, but of course, we are a small biotech with limited resources, so we need to be very selective in which projects we will pick up. For us a project needs to bring data that will strenthen the package and fill some of the gaps in data.”

“…we will be looking at new opportunities for colloborations and if they make sense from a perspective of a indication and from a perpective of a colloboration of another large pharma we will be taking that into consideration, definitely.”

Avslutter med:
“Thank you for your support and moving forward into what we expect to be a very succesful 2021, starting now with the communication of DOVACC, but coming with the new studies and additional data, so have a great day and a have a great year and thank you for your support.”

Kilder: Q&A i dagens webcast.
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210111_2

11 Likes

Han sier vitterlig det…! :sweat_smile:

1 Like

Ingen bør bli overrasket når de kommer med det 5. studiet her, nei… :crossed_fingers::partying_face::smiley:

Må si ultimo er det eneste selskapet jeg er fristet til å gå all in i. En litt merkelig tanke men sliter med å finne større potensiale de neste to årene. Kanskje kortsikitg at den vil ligge på dette nivået. Men for ett potensiale. Hva annet skal man satse på…

Kan kjenne meg igjen i det, problemet er at det følger en risiko med på den oppsiden

@Rampen Jeg vet ikke hva som er “forventet” men jeg synes det var mer positivt enn jeg hadde håpet på. Vi fikk en studie med medikamentene til et tredje BP. Det var i en forholdsvis stor indikasjon og med et stort behov for en vedlikeholdsbehandling som gir bedre livskvalitet.

Jeg ble enda mer positivt stilt når jeg ser webcasten og deSouse uttrykker seg omtrent ordrett, at de har stor interesse for studiesamarbeid, men de er et lite selskap og må prioritere kun det som de ser som mest nyttig for å tette hullene i datasettet sitt. Finne ut av tingene de fortsatt lurer på med UV1 og gjøre dette best mulig mot en filing hos EMA/FDA. Det er ikke alle forunt å velge og vrake for å si det sånn

Skjønner at aksjen føre jul gikk mye på forventningen om at denne nyheten skulle komme, og nedgangen etter nyttår skyldes vel at dette lot vente på seg (var vel lovet avklaring føre nyttår). Men er det slik at denne avtalen er "dårligere"enn det som var forventet? Jeg har (foreløpig) ikke fulgt selskapet så lenge så er litt usikker på hva som evt. var forventet her?

1 Like

Hadde den vært dårligere enn forventet så hadde ikke kursen vært opp 4% fra den ble meldt til markedet :slight_smile:

Vi må huske på at historisk sett så har bioteknologiaksjer på Oslo Børs blitt dumpet hardt på nyheter siden emisjon alltid har vært rundt hjørnet. Ultimovacs, som er finansiert frem til 2023 og leverer på det de sier de skal levere, er i en unik posisjon hvor man faktisk kan forvente at kursen øker på nyheter.

Blir alltid litt ekstra motstand i slike aksjer når nyheter kommer fordi en del sikrer gevinst og selger. Den vil nok fortsette å krabbe oppover i jevnt temp slik den har gjort de siste månedene.