Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det er nettopp dette jeg tror vil underlige en gradvis reprising etter hvert som markedet og analytikerne kjenner kaffelukten (les: forstår caset UV1).

Ultimovacs blir nå testet i de 4 mestselgende sjekkpunkthemmerene - keytruda,ipilumab,opdivo og durvalamab.
Mangler bare at PDL-1 sjekkunkthemmer Tecentric fra Roche også får en clinical trial . Det er mange indikasjoner å velge mellom. Roche har jo sett potensialet i Vaccibody…

4 Likes

Jepp. Jeg ser ikke bort i fra at det kommer flere randomiserte fase 2-studier dersom det er snakk om et nytt big pharma og en ny kombinasjon og indikasjon. Det mangler ikke på tilbud sier Ultimovacs, men om det er tilbud fra den kanten vet vi ingenting om. Det eneste vi vet er at de sier de ønsker å prøve flere dersom det passer seg, og at de ønsker å starte de opp så raskt som mulig. (Ref: at de ikke kunne vente på å diskutere partnerstudie med Merck på H&N siden det ville forlenget planleggingstiden med ett år).

At Genentech ser potensialet i plattformen til Vaccibody betyr sannsynligvis ingenting for om de også ser rasjonalet i å undersøke Tecentriq med UV1.

Ingenting å si på potensialet. Men har vært med på en ørkenvandring tidligere i norsk biotek. Det er eneste argument imot føler jeg idag.

2 Likes

Ørkenvandring?

Med all respekt, så har de biotekene du snakker om dessverre startet i feil ende. De gikk på børs med fase 1-studier og var 5 år fra readout av registreringsstudier samtidig som de dessverre har måttet utsette de har hatt mulighet til å utsette, gang på gang på gang. Det er vanskelig å sammenlikne med et selskap som gikk på børs klar med randomiserte fase 2-studier, partnerskap og med penger for >2 år i banken synes du ikke?

Når det gjelder ørkenvandring, så antar jeg du tenker på VIPs:

  • Oppdaterte PFS-resultater sammen med Keytruda kommer i 1H21 - jeg synes i hvert fall den har en viss verdi
  • Oppdaterte 1 og 2-årsdata sammen med Keytruda kommer i september i 2H21
  • Safety på TET-plattformen kommer i 2H21 og burde være verdifullt hvis safety viser seg å være ok.

Spekulative VIPs:

  • Patentforlenginger eller nye patenter
  • Flere randomiserte fase 2-studier med enda flere partnere

Ser ikke noen ørkenvandring, egentlig, men du ser det kanskje annerledes?

3 Likes

Vet ikke om det kan betegnes som viktige VIP’s, men FPD i både TET samt de 2 nye randomiserte fase 2 studiene er jo alltid greit å få unnagjort.

1 Like

Personlig ser jeg bare på det som en mulighet til å vedlikeholde ryktet som selskapet som leverer på det de sier. Fortsatt leveranse på guiding vil bidra til at enda flere investorer kjøper aksjen for å være med på reisen. Nå er jo ikke disse studiene superkritiske siden INITIUM er hovedstudien, men ingen investorer liker å se at noe må utsettes.

ed: Vi vet jo at det kun er de siste tre månedene at folk i hvert fall dette forumet for alvor har begynt å få øynene opp for muligheten som befinner seg her, og det spår jeg bare vil fortsette inn i 2021.

1 Like

Nei. Ofte ser jeg at slike VIPs blir sett på med skuldertrekk… skal ikke blande inn for masse annet men Nano interim paradigme skulle være Make IT or break it off ett massivt VIP. Men det var svært kortsiktig effekten varte. Jeg likte godt at ultimo hadde rekruttert såpass mye som sist kvartal. Imponerende spesielt den ene fase 2 studie . Det som også trekker opp er at indikasjonene og institusjonene har en haug med pasienter og virker lettere å rekruttere til. Med unntak av mesoteliom som er ganske få.

Jeg er positiv altså. Bare litt trukket i tolmodigheten siden jeg har vært til og fra med på en lang reise i Nano og vært med her ett år. Ultimo virker svært mye mer stabilt og det gir meg ro.

Om du har vært aksjonær i Ulti i 1 år slik som du sier, så må du jo nærme deg en fortjeneste opp mot 100%. På 1 år er dette tross alt veldig bra.

2 Likes

Det er et par forskjeller mellom Ultimovacs og de biotekene som folk liker å sammenlikne med som er så vesentlige at sammenlikningene blir irrelevante, i mine øyne.

  • Pengebingen
  • Track recorden
3 Likes

Dette! Samt at Ultimovacs bortimot er eneste biotek som har satt en emi på siste sluttkurs, og hvor aksjekursen ikke har vært i nærheten siden.

I tillegg er det faktisk betryggende at selskapet også er bortimot eneste selskap som kan sette en 20% emi imorgen, og få inn nok cash til å drifte selskapet i lang tid. (Edit; ikke at de faktisk trenger dette, bare sånn at det er klart)

2 Likes

Kva var sist emi kurs? Og kor lenge siden var siste?

37,5kr i mai 2020.

Den emisjonen ble satt for å finansiere studien de skal kjøre med AZ og Engot. Blir ingen ny emi om det ikke kommer flere studier. De har penger frem til readouts i 2022

2 Likes

…og videre inn i 2023

For dette er viktig: De har altså penger til både avlesning og en stund til, slik at de rekker å lage avtale(r ) før de går tomme.

7 Likes

Kjenner ikke selskapet noe særlig.
Hva er triggere neste 6 mnd? Readouts fra alle 4 Phase II studier er langt frem i tid.
Forventes det flere studier og flere emisjoner?

Når du ikke gidder lese noen innlegg bakover i tid syntes jeg nesten det ikke fortjener ett svar.

5 Likes

Fremfor å “jage triggere” tror jeg det er en mye bedre strategi å scrolle oppover i denne tråden og fundamentaltråden og lese litt om selskapet.

Edit: Skulle til å tilføye at @Fornybar har hatt noen gode oppsummeringer nylig :sweat_smile:

1 Like

Det spørs vel hvem du spør. Jeg håper i hvert fall på en studie til og dersom de hadde hentet penger på samme måte som sist hadde jeg jublet. Jeg forventer det med 50% sannsynlighet.

De neste 6 mnd er det vel generell selskapsutvikling (få TET, FOCUS og DOVACC i gang, drive innrullering i de som allerede er i gang) , flere studier(?) oppdaterte data med Keytruda på konferanse, patenter (?) som jeg vet om og har som muligheter.

I tillegg kommer alt jeg ikke husker eller vet noe om.

Jeg anbefaler deg å lese tråden og bli kjent med selskapet fremfor å skulle ha en trigger å feste pengene til. Det er lurt uansett.

@the1nonly Ser fra historikken din at du har vurdert Ultimovacs i det siste. Det er aldri feil å diversifisere litt vet du, uansett hva man har. Å ha alt i én aksje er kun gambling, og da bare tilrådelig for korte perioder hvor man er veldig sikker på hvilken vei det går. Mine to cents.

1 Like

Tipper @the1nonly vet mer enn han sier. Han vet iallefall når det er readouts :rofl:

Klarer ikke lenger sitte på utsiden av Ulti og har tatt litt smått her og der nå etter insiderkjøp. Veldig sterk management, og en veldig spennende pipeline, med to høyst aktuelle BP involvert.

Er det noen som kan gi meg noe mer innførende informasjon vedr. patent, og hva man veier for og mot mht. forlengelse?