Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Ellers havde jeg nok ikke solgt. For mit vedkommende ændrede Risk-Reward sig for meget.

Men du ønsker ikke å skrive noe om begrunnelsen for dette valget?

Det har jeg lige gjort.

OK, lykke til med dine investeringer :ok_hand:

Flyttet du midlene over til denne nye?

Risk for hva da?

Må presisere at jeg synes selskapet ser spennende ut og dataene virker å være solide, så jeg vil undersøke litt mer. Men, det får meg ikke til å dumpe Ultimovacs :joy:

Jo hottere vaksinetech blir, jo hottere blir Ultimovacs.

Har du diskutert med likesinnede om det?

PS. ring of fire. be cool :slight_smile:

Altså dette er et av de virkelig få selskapene som ikke har gitt opp IDO-inhibiotorer, som var den gigantiske fiaskoen @Boykie nevnte til skrekk og advarsel for en stund tilbake. Det var ikke jeg som rapporterte innlegget ditt, men jeg synes heller ikke dette hører hjemme på en tråd om Ultimovacs - det er tusenvis av studier i føflekkreft og lungekreft, og hundrevis av studier og selskaper som forsøker å kombinere sin medisin med sjekkpunkthemmere.

7 Likes

Dette er ikke en IDO-inhibitor slik som epacadostat var, men en peptidvaksine målrettet mot IDO. Blir en ganske annen tilnærming. Forøvrig et spennende selskap, interssant approach med to peptidvaksiner mot IDO og PD-l1 kombinert med Opdivo (PD-1-hemmer). Det betyr ikke nødvendigvis at jeg selger alle aksjene mine i ultimovacs. Men er et selskap å holde et øye med. Mer enn noe demonstrerer det hvor stor aktivitet det er innen utvikling av immunstimulatorer for kombinasjon med PD-1/PD-L1-hemmere.

6 Likes

Oppdatert idag;

2 Likes

Oppdateringn er en site til i USA lagt til…

Forrige oppdatering var for 14 dager siden vel (?)

Oppe i 24 sites nå, skal totalt ha ca 40 sites. Jeg synes det åpnes sites i et helt greit tempo, og man kan vel anta at alle er oppe å går ila slutten av 1H21.

Og hvor attraktive investeringsobjekter peptidvaksiner begynner å bli.

2 Likes

Er du sikker på at dette er så veldig annerledes? Målet deres er vel også å hemme IDO1. Og det fikk jo Incyte og epacadostat også til, men uten klinisk effekt. CEO i dette lille selskapet er selvfølgelig selvsikker, og uttalte i 2018 etter at BMS, AZ og Roche la inn årene på dette området at “It doesn’t worry me”. All lykke til dette danske firmaet, men det er i hvert fall ikke en spesielt sannsynlig konkurrent til Ultimovacs - eller Targovax for den saks skyld.

2 Likes

Nøkkelen kan jo vel være at de kombinerer ido-vaksinen med en pd1-vaksine OG pd1-hemmer. En åpenbar kandidat å følge med på for min del, både som et mulig investeringsobjekt dersom de går på børs, men også som en mulig konkurrent/målestokk for Ultimovacs når de treffer markedet/må vise effekt for å få en partner.

De har bredd seg ut i både NSCLC, melanom og H&N, og blir således en ok comparator for UV1 i mine øyne.

Men det er jo ingen grunn til å selge Ultimovacs av den grunn.

Epacadostat ble testet sammen med PD-1 hemmer den også altså - helt til den skuffende fase 3-studien.

Det et virkelig hundrevis av studier og selskaper som kombinerer sine kandidater med sjekkpunkthemmere, så at det er noe spesielt med dette selskapet er jeg overhodet ikke enig i.

Med deres approach så prøver de å generere en immunrespons mot tumorceller som uttrykker IDO. Altså bruker de IDO som målskive for å generere en immunrespons. Slik jeg ser det blir det noe annet en å kunne hemme enzymaktivitet. Det er selvfølgelig en konkurrent når de opererer innenfor de samme indiaksjoner og kombinerer med PD-1-hemmere. Men jeg ser ikke hvorfor man plutselig skal selge alt man har av aksjer hvis man har troa på ulitmovacs sin teknologi. Utvikling av immunterapi som skal kombineres med PD-1-hemmere er jo en av de områdene i biotek med høyest aktivitet. Ultimovacs (targovax også forsåvidt) har hatt masse konkurrenter i lang tid allerede og kommer sikkert til å få enda flere i framtiden.

3 Likes

Men det var vel nettopp det Epacadostat gjorde også?!

“Indoleamine-2,3 dioxygenase 1 (IDO1) contributes to tumor immunosuppression by enzymatically degrading tryptophan, which is required for T cell activity, and producing kynurenine. Small-molecule inhibitors, such as epacadostat, have been developed to block IDO1 activity. In preclinical models, they can restore antitumoral T cell immunity and synergize with immune checkpoint inhibitors or cancer vaccines. Based on encouraging clinical results in early phase trials, a randomized phase III study (ECHO-301/KN-252) was launched in metastatic melanoma to test the benefit of adding epacadostat to the reference pembrolizumab therapy. The result was negative.”

2 Likes

Det er jo no annet å produsere en inhibitor som hemmer enzymet IDO kontra en peptidvaksine som skal trigge en immunrespons som målrettet dreper celler som uttrykker IDO. På samme måte som at en peptidvaksine rettet mot PD-L1 ikke er det samme som et monoklonalt antistoff rettet mot PD-L1.

3 Likes

Jeps - gir meg! :blush:

Og er sikkert derfor CEO kunne si “It doesn’t worry me” og “the company has a different approach than the US companies”. Men at denne teknologien, dette selskapet, og der de er i det kliniske løpet, gjør dem til en mer aktuell konkurrent til Ultimovacs enn en haug med andre, er jeg fortsatt ikke enig i.

@Neladner skrev i går: “Det er nok en del av diskusjonene som går på detaljer jeg ikke synes er viktige, men da kan jeg si i fra.” Jeg tror (eller håper) dette er et sånt tidspunkt.

2 Likes