Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

@Neladner kan muligens svare litt på diskusjonen over her :blush:

Men er det i det hele tatt samme indikasjon
? First Line melanom og metastatic melanom. Uv1 bruker ikke CR ser jeg. Men har overlevelse på 50% i metastatic. Er det noe man kan sammenligne?

Poenget her er at PDL1 og IDO er de antigenene vaksinen får immunsystemet til å kjenne igjen, på samme måte som UV1 får immunsystemet til å kjenne igjen kreftceller som uttrykker telomerase. Fortrinnet for UV1 ligger i at kreftcellene MÅ uttrykke telomerase for å overleve. De kan klare seg uten PDL1/IDO. UV1 har derfor teoretisk et fortrinn fordi den er mer universell. Om dette stemmer med virkeligheten får vi vite når de kliniske studiene er ferdige. Personlig håper jeg IO-biotech lykkes, å dokumentere at dette prinsippet for kreftbehandling fungerer er et kjempeløft for alle, spesielt for pasientene.

22 Likes

Presisering: Hensikten med teknologien til IO biotech er ikke å blokkere IDO eller PDL1, like lite som hensikten med UV1 er å blokkere telomerase. Å se på studier med IDO-hemmere eller PDL1-antistoffer er irrelevant.

13 Likes

Men er dette en potensiell og sannsynlig konkurrent til Ultimovacs og UV1 som en universiell kreftvaksine på linje med f.eks. Invectys og UCPVax? Eller er dette bare en av veldig mange potensielle immunterapier som forsøkes i disse dager?

5 Likes

Det er sikkert veldig vanskelig for Arnesen å svare på da det går spesifikt på Ultimovacs som selskap. Det er heller et spørsmål for deres Q4rapport,tenker jeg :slightly_smiling_face:

(Edit: … Eller så går det helt fint :sweat_smile:)

Men i all hovedsak så er de jo en kandidat som kan bli en markedsmessig konkurrent hvis begge blir godkjente medikamenter.

De er derimot IKKE i en posisjon til å få stanset noen av Ultimovacs’ sine studier av etiske grunner, hvis det er det folk blir redde for når de hører ordet konkurrent.

Per nå så bidrar de nok mest til at enda flere investorer får øynene opp for peptidvaksiner og ser rasjonalet med å kombinere de med annen immunterapi.

UV1 har dog et enda mer universalt rasjonale, i det at de kombinerer med både anti CTLA4/PD1/PDL1-hemmere OG olaparib, samt at de benytter et antigen som kreften ikke kan selektere ned uttrykket av (sånn som med PDL1uttrykk)

Så får vi se da. Spennende selskap.

9 Likes

Det siste. En av mange immunterapier under utprøving.

14 Likes

Litt presse fra igår

1 Like

Innsidekjøp galore og alt på stell, Ultimovacs er en 2022 aksje igjen i følge Tekinvestor. Trasig, men en potensielt god anledning til å øke eksponering. Hovedgrunnen til at det er seigt, rent utover at de som søkte lykken for en trade kaster kortene, er jo fraværet av oppdaterte analyser og kursmål. Jeg er spesielt overrasket over at det er tyst fra DNB.

En som kjenner selskapet ganske godt sa nylig at:

kursen uforståelig lav uansett hvordan det regnes eller sammenlignes

Oslo Børs is a harsh mistress.

1 Like

Meglerselskaper er normalt lite interessert i å lage analyser av selskaper der de ikke øyner sjansen for å få stå bak en ny emisjon.

Det kommer en oppdatering derfra, det har bare tatt mer tid enn forventet.

Investeringstese 2021
Nå som selskapet har lansert opp fire randomiserte fase 2-studier med tilsammen >500 pasienter har det tatt steget opp i en liga hvor man ikke finner noen andre norske kreftselskaper. De brer seg ut i fire indikasjoner, og alle studier er powered så de vil vise med statistisk signifikans dersom UV1 har effekt.

I 2021 venter vi på en rekke hendelser jeg finner av stor interesse. Noen fordi jeg er nysgjerrig, og noen andre fordi de har stort potensiale til å gi positive kursreaksjoner.

Selskapet er finansiert til ut i 2023 per nå, og innehar liten risiko for en ekstremt utvannende emisjon, som kanskje det eneste kreftselskapet på Oslo Børs i 2021.

  • 18++ måneders oppdatering på UV1 + Keytruda i førstelinje melanom. Dette kommer i 1H21, og forventningene kommer til å være store til fortsatt god safety, men ikke minst- fortsatt positiv utvikling i dataene. Median progression free survival ble ikke nådd etter 12 måneder, så her er det potensiale for spennende data.
  • Eventuelle nye randomiserte fase 2-studier / partnerstudier med big pharma - Det er enda noen store pharmaselskaper Ultimovacs ikke samarbeider på en RP2 med, og det mangler ikke på tilbud fra klinikere i følge ledelsen. Når man ser utviklingen til nå så velger jeg å tro på det utsagnet. Kommer det ENDA flere studier (Merck, Roche, etc) så kommer de innen veldig kort tid for å kunne nå readout i 22/23.
  • Patenter er veldig mye av verdien for et selskap som Ultimovacs, og oppdateringer som gir lenger beskyttelse for UV1 vil bidra til ganske kraftig kursøkning. Selskapet har sagt at de jobber med dette og jeg forventer utvikling på området i 2021. Dette er en potensiell enorm kurstrigger.
  • 12 og 24 måneders-readout av UV1 + Keytruda i førstelinje melanom. Disse dataene kommer rundt månedsskiftet september/oktober som de gjorde i 2020. Da får vi 12 måneders data fra kohort 2 med 75ug GMCSF, samt 24 måneders top line-data fra kohort 1 med 32.5ug GM-CSF. Fremdeles er det safety som er viktigst, men mPFS og OS% vil bli fulgt med argusøyne, og innehar en ytterligere oppside, i mine øyne.
  • Avlesning av sikkerhet av TET-studien i andre halvdel av 2021. Viser TET seg å være sikkert og å gi de immunresponsene i mennesker som selskapet er ute etter, så vil de gå videre med programmet. Dette vil være en potensiell kraftig verdidriver for Ultimovacs. Vi vet allerede at klinikere elsker rasjonalet med telomerasepeptidene, og da følger det at de ikke vil bli mindre begeistret for å delta i studier i en profylaktisk setting med TET + telomeraseantigener. På dette feltet håper jeg og forventer jeg en meget spennende utvikling i andre halvdel av 2021.
  • Regulariske designasjoner o.l som ytterligere viser potensialet og verdien av UV1 kan og komme, men dette har jeg ikke gjort meg noen tanker om.

Kort sagt - Ultimovacs gikk litt over 100% i 2020 på lansering av fire randomiserte studier med 3 forskjellige big pharma’s compounds (to samarbeidsstudier). Når man ser på hva de har muligheter til å presentere i 2021 er det ikke far fetched å ha forventninger om lik eller større utvikling i 2021. Jeg ser ingen grunn til den skuffende kursutviklingen nå, utover at enkelte større aktører har funnet det for godt å redusere.

Lykke til.

11 Likes

Godt oppsummert igjen fornybar.
Bortsett fra at større investorer reduserer.
Nå var kjøpersiden liten og da var det noen som fant på å manipulere ned kursen med småposter og noen ble sjelven å kastet ut aksjene sine på best.

1 Like

Større investorer reduserer?

Av det jeg kan se, så er det ekstremt lite bevegelse. Det eneste jeg fester meg ved er at Fidelity har fortsatt å kjøpe etter at de flagget over 5%. Og dette er en organisasjon som er blant de i verden som har aller mest kompetanse på verdsetting av biotek.

1 Like

Det er min oppfatning at dersom man skal få til å sitte langsiktig som investor må man ha oversikt over det store bildet, så det er det jeg fokuserer på.

Med større investorer mener jeg investorer på topp 50 i aksjen :slightly_smiling_face: er det diskutabelt? Synes K-TO AS har redusert en del de siste ukene?

Det er jo ikke noe galt i det. Poenget var at jeg ikke så noen fundamental grunn til å selge, thats it :slightly_smiling_face:

@polygon Absolutt, at kompetente investorer øker er jo ikke negativt :slight_smile:

1 Like

Jeg kikket også på topp 50 listene for de 3 siste dagene og så at det var endring opp og ned pr dag på 0,01%.
Så jevnt over er det ikke store investorer som forlater skuta. Men noen liker å lage TA-scenario virker det som.

2 Likes

Men husk nå også å puste litt med magen da.

Aksjen dundret forbi ATH og doblet seg nesten på noen å uker mens børsen var het, nå har den fra det nivået falt litt over 20% på en småsur børs.

Dette er ikke halvgale, og den gode opptrenden er ikke rokket med i det hele tatt.

6 Likes

Det er «værre» og være på OB Match :joy::sweat_smile: