Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Jeg bare tøyser med @h3nk1 - jeg blir ikke vippet av pinnen av litt nedgang. Dette er mest sannsynlig en kjøpsanledning.

1 Like

Internspøk etter jeg noobet et spørsmål til forrige radiumpodcast med Ultimovacs, @Savepig :innocent:

Jeg anser kursbevegelsen i dag som relativt hinsides og har handlet (mye) deretter.

1 Like

Jeg var selvfølgelig for tidlig ute da jeg økte for en uke siden. Sånn er det som oftest.
Får vi nå en dyp corona-utløst korreksjon lik den vi hadde i fjor? Jeg tror ikke det, men ny usikkerhet er skapt både med hensyn til mutasjoner og vaksinekapasitet. Og slikt liker ikke aksjemarkedet.

Se på US futures. Man ser INGEN tegn til det.

1 Like

Én ting er at en liten korreksjon er helt i orden. En ganske annen ting er om det betyr at Ultimovacs skal selges ned 10 prosent for hver prosent indeks er ned. Jeg tror ikke det, så en fin dag å handle på.

I dag er 90% av alle aksjer på Oslo børs ned. Vi vet alle at ULTI er en aksje som har større svingninger enn indeks. Tror dagen i dag er en slik dag hvor det en bare må lukke øynene og puste med magen.

1 Like

Ja, er å forvente at mindre likvide aksjer får større utslag. Det er nedsiden med lav float (og omvendt). Heldigvis er det relativt få aksjer på retail-hender her :slight_smile:

4 Likes

Har fulgt Ulitimovacs en stund nå - og noe av det som gleder meg mest, er de fantastiske resultatene i lungekreftstudien, og de som var i 700 μg-gruppen. (Iflg. Einarsson var dette pasienter som var svært syke, ref: podcast på Radforsk)

Enkel behandling og altså uten bivirkninger!

Legger ved et utklipp fra forumet her:

“The highest dose induced UV1- specific immune responses that were stronger and occurred earlier compared to the immune responses reported for the two lower doses and together with the safety data, provide strong support for future use of the 700 μg dose in this patient group. This optimal dose of UV1 vaccine is expected to induce a higher number of immune responses in future NSCLC studies than in the current dose-finding study.”

Og

“Although the number of patients in this study is low, the combined data from the three different dose cohorts all go in the same direction, pointing to a correlation between vaccine doses, number of immune responders, rapidity of the induction of immune responses, and clinical outcome.”

Er det noen som vet hvilke dosering som blir kjørt på de ulike studiene som er ute nå?

6 Likes

Er vel 300 dosen de kjører i de fleste (alle?) fase2 studiene? Kanskje @polygon kan forklare hvorfor de ikke kjører 700-dosen, som ser ut til å gi en mye sterkere immunrespons. Poly pleier hvertfall å ha god koll på det medisinske.

I INITIUM:
Biological: UV1

UV1 vaccine (300 μg) will be injected intradermally.

Patients in the experimental arm will receive 8 UV1 vaccinations over 4 cycles of nivolumab and ipilimumab. Patients in the control arm will receive 4 cycles of nivolumab and ipilimumab. Patients in both arms will start maintenance therapy 6 weeks after the last dose of induction therapy, nivolumab at a dose of 480 mg every 4 weeks.

De har uttalt at valget av dose var komplekst, og med mange faktorer. Jeg lurer på om det ikke er positivt å få for mye gærne immunceller som angriper tumor, noe 700ug + ipililumab + nivolumab kanskje kunne forårsaket? Dersom teorien tilsier additiv eller synergistisk effekt mellom UV og sjekkpunkthemmere kan regnestykker vise at man burde gå ned i doseringen av UV1 (for det er nok helt utelukket å justere doseringen av sjekkpunkthemmerne)

@Boykie @Bra_Britt kan sikkert si noe om denne spekulasjonen.

Et annet interessant spørsmål er hvorfor de har fått bort fra vedlikeholdsbehandling med UV1. Det ser vi jo at de gjør i dette danske selskapet. Mulig de har sett at T-cellene forblir i systemet over lengre tid? Det er et spørsmål for ledelsen.
image

3 Likes

Jeg har ikke noe bedre svar enn @Fornybar over her. Men det er opplagt at årsaken ligger i i kombinasjonen med CPI på et eller annet vis.

Vil tror det har med bivirkninger å gjøre. Nivo + Ipi kan jo gi immun-relaterte bivirkninger. For eksempel kolitt eller pneumonitt. I tillegg har man observert tilfeller av anafylaksi i den høyeste dosen for UV1 i tidligere studier.

2 Likes

Notably, the higher response rate in the 700 µg dose group could not be explained by the higher number of stage III patients in this dose group, since the immune response rate across all doses was 67% in stage III patients vs. 60% in stage III/IV and 71% in stage IV patients.

Det er forklaringen i lunge studiet. Vet ikke hvordan det er i de andre studiene fra fase 1 resultatene…

Det avsnittet underbygger at effekten av 700 µg var best i denne studien (UV1 alene i NSCLC), og forklarer ikke hvorfor 700 µg ikke blir brukt i de pågående studiene sammen med CPIer.

I NSCLC-studien var det færre milde bivirkninger i de høye dosegruppene:
“Most of the AEs were observed for the 300 µg dose group (46 events), closely followed by the 100 µg dose group (41 events). The number of events in the 700 µg dose group was lower (30 events) […] One patient (700 µg UV1) was hospitalised with cholecystitis (infective) and cholelithiasis (grade 3). There was no causal relationship with the study medication in either of these two events.”

Men det refereres til mulige “serious allergic reactions” (anafylaksi) i andre studier som pågikk på den tiden. Er det prostatastudien du referer til @Boykie?

Har ikke hele denne artikkelen, men det står “Serious adverse events considered possibly related to UV1 and/or GM-CSF included anaphylactic reaction in two patients and thrombocytopenia in one patient.” i abstractet.

Hva vil du helst ha? Masse milde bivirkninger eller et par kraftige? ;p

Hva tror du grunnen til at de har gått bort fra vedlikeholdsbehandling, @polygon? (Det står i hvert fall ikke på clinicaltrials)


In other news så fortsetter fondet øke.

2 Likes

FIL øker i samme modus som forrige gang kursen duppet litt, da. Ser det (tydeligst) på volumet som ligger på kjøp i åpning og close.

2 Likes
8 Likes

Hvordan har er lite norsk kreftvaksineselskap klart å få med seg tre av verdens ledende legemiddelfirmaer?

Vi har vært opptatt av å presentere vår teknologi for de ledende legemiddelfirmaene, fordi vi ønsker å teste vaksinen vår i flest mulig indikasjoner der telomerase er skrudd på. Det er åpenbart at det er forskningsmiljøer i selskapene som synes at vår vaksine er interessant å kombinere med immunterapi. Det skyldes blant annet at immunterapi er blitt standardbehandling for en rekke indikasjoner samtidig som legemiddelfirmaene er på leting etter muligheter for å forbedre effekten av immunterapibehandlingen […] Vi opplever at ledende selskaper som utvikler sjekkpunkthemmere er interessert i å samarbeide med oss, sier Ultimovacs sin medisinske sjef Jens Bjørheim.

Edit:

Et fint, informativt intervju med CMO (og lederen av den norske delen av DOVACC). Om man ønsker en lynrask innføring i hvordan UV1 virker, så er det vel anvendte minutter.

Blir for øvrig 4 sites, bare i Norge…

5 Likes

“Hva? Jeg trodde det bare var noe Fornybar og Polygon hausset opp??”

4 Likes