Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Dette er ikke selskapets egen studie, den heter INITIUM og er ganske fokusert på USA har jeg fått for meg. Den har økt takten enda raskere enn INITIUM virker å gjøre, så jeg har store forventninger til at de er en on track med rekrutteringen på de neste kvartalspresentasjonene

1 Like

Hvor mange skal det rekrutteres totalt i INITIUM? Og hvor mange i denne?

:slightly_smiling_face:

1 Like

Nei, det stemmer ikke.

Det var ikke meningen å få deg til å slette innlegget. Det er 16 av 118 pasienter i NIPU inkludert, og de skal ha 154 pasienter i INITIUM. Det jeg finner positivt er økningen fra Q3 i antall innrullerte, en økning på 10 pasienter. Økningen fra q2 til q3 var på 6 pasienter. Vi er enda en liten måned fra q4, så det vil si at vi kan håpe på 100% vekst i rekrutteringstakten.

Når det gjelder INITIUM, så økte de fra 3 til 12 pasienter fra Q2 til Q3, en økning på 300%. Her burde man også ha kraftig vekst i antall rekrutterte for å være på skjema.

2 Likes

Prøv igjen

Styreleder med et viktig poeng på nyeste Radium:

Imponerende rekruttering […] en viktig fordel med investigstor-initierte studier, med engasjerte klinikere, er at de jobber hardt for å få inn flest mulig pasienter, fortest mulig.

8 Likes

Apropos, I videoen over her så snakker Kristina Lindemann, ansvarlig kliniker i Norge for DOVACC, også mye om ambisjonene og de gode mulighetene for å rekruttere raskt. Og så “guider” hun FPD i denne studien i løpet av Q2. Så vet vi det.

3 Likes

Take away fra alt jeg erfarer og leser om Ultimovacs er at klinikere elsker UV1. Det er en ekstra kjøpsgrunn imho.

Jeg vet ikke om folk husker det, men kohort 2 (N=10) i melanomastudien med Keytruda ble til fordi de gjorde ferdig kohort 1(N=20) leeeenge før tiden.

Ja ja! Såklart, @polygon, poenget er at den ikke var planlagt på forhånd, men så ble kohort 1 ferdig så fort at de så muligheten. :grin:

3 Likes

… og fordi kohort 1 hadde eksellent safety :blush:

(det jeg mener er at de økte dosen i den utvidede gruppen fordi det ikke var noen safety-issues med den lavere dosen i kohort 1. Altså med adjuvanten GM-CSF og ikke UV1).

1 Like

Styreleder er også litt småfrustrert over at svenskene ikke gjør inntog i norsk biotek. Ultimovacs har jo Biostock.se i boks, men hittil har ikke det betydd noe (som helst). Er det andre bioteks her til lands (med unntak av AZT som har én Twitter-svenske på laget) som har lyktes med svenskefrierier?

Photocure, med samme svenske?

Jeg tror Jonas må ha større tålmodighet. Selskapene må levere over tid, og Ultimovacs har akkurat startet å overbevise Oslo Børs om at de har det som skal til. Jeg tror 2021 vil bli et transformerende år for selskapet dersom de fortsetter. Vi må huske på at det har vært 4 år med SÆRDELES varierende oppførsel fra de andre biotekene.

Dersom Ultimovacs

  • leverer på innrulleringen i INITIUM og NIPU
  • fortsatt viser god sikkerhet og effekt på melanoma med pembro i 1H21
  • fortsatt viser god sikkerhet og effekt (1 år og 2 år) med pembro i 2H
  • får startet opp DOVACC og FOCUS
  • får startet opp TET i 1H og avlest safety i 2H

Så er det rett og slett umulig at ikke alle som er interessert i biotek ønsker å bli med i Ultimovacs for readout i 22. Dette kommer til å gå gradvis, men kursutviklingen i 21 burde bli meget pen.

Jeg begynte å posisjonere meg for dette i 2020 da jeg begynte å forstå hva de ønsker å gjøre.

6 Likes
5 Likes

Minner meg om hva Arnesen sa i en tidligere Radium: det gikk fra å være en investering med hjertet til å (også) bli en med hodet (les: butikk), etter hvert som resultatene viste seg å være veldig gode.

2 Likes

– Du har ingen plan om å selge deg ned?

– Nei, tvert imot. Kanskje jeg burde kjøpe noen flere aksjer, sier Gjelsten.

6 Likes

Var helt motsatt her! Gikk fra å investere pga. av penger for 4-5 år siden til nå i de siste par årene til å investere med hjerte. Fikk selv kreftdiagnose for 2 uker siden så engasjementet med å fremskaffe bedre kreftlegemidler har ikke akkurat blitt mindre!

15 Likes

Nå er det altså en jævel som holder kursen nede alene!!!
Det er kr 2,40 mellom selger 1 og 2
Til overmål er post 2 på hele 4 aksjer, så er det kr 1,40 til post 3 på kr 76

image

Det ser ut til å bli en fin dag :slight_smile: :pray:

Tror jeg snakker på vegne av hele TI når jeg ønsker deg god bedring og krysser fingrene for at det går bra! :pray: :muscle:

28 Likes

Takker så mye for det :handshake: :heart:! Nå har jeg fått påvist tykktarmskreft uten foreløpig å ha påvist spredning så håper at en operasjon med mulig stråleterapi kan fjerne kreften.

Tykktarmskreft er vel sammen med prostatakreft den mest vanlige kreftformen for “voksne” menn så anbefaler alle menn +50 å være oppmerksom og la seg teste ved symptomer på disse kreftformene. Fastlegen min sa at han nærmest blir nedrent av kvinner som mener å ha symptomer på kreft, mens svært få menn søker kontakt tidlig i sykdomsforløpet og ofte for sent.

31 Likes

Gjelsten og Ultimovacs på side 1,6,7 og 8 i DN i dag. Løp og kjøp :wink:

8 Likes
2 Likes