Alle som har vært på konferanse vet hvordan timene frem til lunsj forløper (les: vondt i hodet, vanskelig å følge med)
Om man ville ha bevis på at markedet ikke er effisient er det bare å se på utviklingen hittil i dag.
- LBA på ESMO?
- Verdens første randomiserte overlevelsesdata på en universell kreftvaksine?
- Kan vi være sikre på at data er veldig interessante?
- Stammer data fra en attpåtil “umulig” indikasjon der immunterapi ikke fungerer?
- Derisket dette fremtidige avlesninger og sannsynliggjør “U” i UV1?
- Er Oslo Børs og investorene døvblinde?
@Sander57 just for you ^
Heisen ned og trappene opp osv… Markedet har en tendens til å reagere mye raskere på nedsiden enn oppsiden. Tålmodighet😊
Alltid hyggelig om kursen tar av, men her er nyhetene viktigere enn kursen. Om det kommer gode resultater i NIPU så er det en sensasjon. Da er sannsynligheten for gode resultater i INITIUM nesten bankers.
Kursen nå er bare i et mellomstadie, og det er hyggelig at Sander57 har noe å glede seg over.
Jeg tror det blir veldig hyggelig for oss andre fremover.
Jeg valgte å ta litt mer her på nyheten igår og idag. Måtte Janus brenne i h*****e
Janus er vår beste venn! Om de må kaste kortene så fyller de lommene våre.
Om dette går som vi tror, så bør vi sende dem en kasse dårlig Cava.
Har ingen meme men ser att störst volym gick mot toppen idag. Fomo
Hvor mange aksjer har skikongen nå? Han hadde 50k ved utgangen av 2022. Kigm Holding AS for de som har liste.
Dæhlie har økt daglig i det siste og har p.t. 150k. Jansrud har sine 50k (og helt sikkert lyst til å øke) ut fra det han har uttalt til Finansavisen og skrevet på Twitter.
Lurer på hva fda ema tenker om det kommer en ny medisin som gir økt overlevelse i 2 linje meso. En indikasjon uten effektiv behandlinger. Hvor hissige er de på å få det ut til pasientene i så fall?
Så lurer jeg virkelig på om Janus har tenkt å sitte over esmo. Skal de virkelig ta den sjansen… galskap. 600k short på noe så binært.
Bare å takke for bra forum og endelig gledelige nyheter.
Hvis noen lurer på hvorfor det er litt færre innlegg i tråden, er det nok fordi Ultimovacs diskuteres kontinuerlig i Insider-chatten vår Bli Insider du også.
“kontinuerlig” er en understatement
Ser det er mange nye i både Nordnet og andre steder også. Mange som har fått nyss i det som har skjedd uten å egentlig ha satt seg inn i case. Sender derfor folk videre til fundamentaltråden også. Der er det veldig gode oppsummeringer for nye. Kvartalspresentasjonene er også et fint sted å lese seg opp. Samt radium podcasten fra tidligere denne uka.
Hvert innlegg i denne tråden blir lest av ca. 400 investorer nå, så det er absolutt en økning i interessen
De som oppdager dette caset høsten 2023 og ikke høsten 2020 vet ikke hvor heldige de er. Nær fullstendig derisking til ingen premium på kursen. Not bad.
Janus bør virkelig ta memesene våre mer på alvor framover.
Edit: Siden vi har en del nye her, så er Janus Henderson Investors UK Ltd. et britisk firma som har shortet 600k Ultimovacs aksjer fra litt før NIPU melding kom til nå, og ene og alene stått for nesten hele grunnen til at kursen har vært på 70-tallet. Så når kursen går opp 20-40kr som nå, så får Janus føle det. Dette memet var fra 15.9, så de hadde god tid til å få redusert shorten noe før Helland-effekten slo inn.
Takket være kontinuerlig lesning her inne, hvor det er flere dyktige folk som er flinke til å forklare ting som er ganske komplekst, så klarte jeg faktisk å forstå mesteparten av tirsdagens Radium-podcast.
For et lite år siden hadde hele podden vært totalt gresk for meg, så takk til alle her inne på TI
Jeg ser kun en eneste logisk grunn for at kursen fortsatt ikke har passert gamle høyder: Manglende kunnskap og forståelse om hva som nå egentlig er status i dette selskapet.
Oslo Børs og investorene vet hverken hva randomiserte data eller ESMO er, det er helt riktig. Det må noen forklare dem. Med teskje.