Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Kan du utdype litt mer, Excession?

Ulti sier selv det er godt nok for å gå videre med fase 3, slik jeg leser siste presentasjon. Hvilke innvendinger hadde de du snakket med?

For øvrig enig i at dataene må modnes, og gitt dbl ORR i intervensjonsarmen så er det gode grunner til å forvente at tiden jobber FOR oss.

1 Like

Hva er det økonomiske potensiale i den krefttypen som NIPU studerer. De investorene jeg snakket med hvor en av dem er stor i Ulti allerede mener at usikkerheten i NIPU data ikke kan forsvare kostnaden av en stor fase 3 studie i en kreftindikasjon som har såpass få pasienter.

Her gjentar jeg bare hva jeg ble forklart av andre og jeg har ikke nok kunnskap på dette selv. Uansett så kan det forklare noe av det sentimentet vi ser i aksjen i dag.

1 Like

On point. Det er fortsatt INITIUM som er målet.

Personlig så kjøpte jeg meg inn her (første gang 9. juni) basert på en antagelse om at NIPU enten var en dud, eller –at best – noe som kunne gi et slags signal om at INITIUM ville lese av positivt.

Rask recap: NIPU er få pas. (med ganske generøs inkludering), i en håpløs indikasjon, i andre linje. Og nå viser det seg også at UV1 armen altså har fått CPIs litt senere enn kontrollarm.

PoC med statistisk signifikans mens det fortsatt er ca. 1/3 av pasienter igjen i studien er egentlig langt over hva man kunne forvente seg av NIPU. Milevis over.

Jeg tror vi alle glemmer det. Og en del der ute skjønner det nok ikke, engang.

Og jeg skal være glad når denne uka er over og vi bare kan legge NIPU bak oss.

For alt NIPU egentlig bør være (for oss) er enkelt og greit en svært plausibel (typ med 90% sjanse) forklaring på hvorfor INITIUM drøyer så innmari: Fordi UV1 virker.

15 Likes

Jaja. Tilbake der man starter for min del.

100% enig med dette. Investerte selv første gang juni’2021 mtp potensialet i INITIUM. Og NIPU har til de grader økt forventningene mine til INITIUM.

5 Likes

Det er nok ikke så interessant for den vanlige investoren i gata, men for BP derimot er det en stjerneindikasjon med mye fokus over dammen pga 9/11.

Edit: angående NIPU er det viktigste for meg PoC på at rasjonalet “Universell kreftvaksine” i aller høyeste grad er intakt og bevist.

3 Likes

Tilbake til start. Vi overlevde nipu uten kurs økning😵‍💫😵‍💫😵‍💫

1 Like

Er det noen som har tanker om hvordan finansiering av fase 3 og Initium vil utspille seg? Er det sannsynlig at det vil komme en emisjon snart?

Alle disse dagene som kom og gikk som Ultimovacs og Photocure aksjonær, ikke visste jeg at Thor Medical var den virkelige investeringen.

3 Likes

INITIUM er finansiert og er guidet lest av til H1 2024. Vi får trolig vite hvordan den vil lese av i løpet av de nærmeste ukene (den har vært utsatt et par ganger, og det er bra, gitt studiedesignet, vi venter på at 70 pasienter skal få progresjon i sykdommen, og det skjer bare aldri, så selskapet må finne en alternativ måte å lese studien av på)

Dersom INITIUM leser av bra, så trenger vi ikke tenke på emisjon. Da blir det partneravtale, eller oppkjøp.

Og om den leser av dårlig, så er dette såpass binært at du heller ikke trenger tenke på det, da har du nok tapt mesteparten av pengene dine.

6 Likes

Det kan være interessant å se hva Edison valuerte Targovax til i gamle dager, med både melanoma og mesothelioma i pipen:

Jeg forstår ikke helt ressonnementet til dine samtalepartnere, Excession. Det er definitivt nok revenue der framme hvis man får 1L meso.

Så kan man regne på LOA selv for UV1, bare å fylle inn et tall.

1 Like

Hadde NIPU vært det eneste trikset Ulti hadde for UV1 så kunne vi sagt “90 % sannsynlighet for POC”.
Men husk at vi har alle de andre signalene også:

  • 4 fase-1-studier med til sammen over 80 innrullerte pasienter med gode resultater
  • INITIUM som fortsatt ikke har nådd 70 eventer
  • 4 kliniker-initierte fase-2 studier
  • Ordlyden i meldingene og den økende positive holdningen hos selskapet
    ++
    Beregn sannsynligheten på de 2 første punktene, og slå sammen med 90 % sannsynlighet for POC i NIPU

Tilsammen kan jeg ikke skjønne annet enn at eneste risikoen er Oslo børs og uvitenheten rundt caset, kortsiktig trading, enkeltaktører som har egeninteresse (shorts og bussjåfører) og 4 900 andre aksjonærer.

18 Likes

Guidingen fra selskapet er: Vi er fullfinansiert til H2 2024.

1 Like

På tide med noen saftige innsidekjøp

1 Like

En ph3 med BMS ville videre vært enkel å finansiere via topp 10 / nye eiere. Finansieringen er det minste problemet.

Handelsstans?

Ser sånn ut ja… Ligger på 113,2 i ordreboken nå…

2 Likes

Min dårligste børsdag på mange år
Men det fundamentale er på plass…⁰

Kommer sikkert news om at BMS kjøper hele skuta for 900kr/aksje og short-folket kan legge inn årene for godt. Not financial advice.

1 Like

Hvis dupp under tresifret får man vurdere belåning og all-in :money_with_wings:

1 Like