Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Fy fan, hvor man «lurer» kursen opp og ned i ULTI. Børsen er jo laga og designa for de store aktørene. Små investorer driter man i og ikke rart mange taper penger på børsen…

Spent på den greier du å finne den frem kontra denne:

Norway’s Pioneering Biotech on the Verge of a Universal Cancer Vaccine Breakthrough​

1 Like

Shorten har økt med 20 669 aksjer.

3 Likes

Og gjett hvem som drepte oppgangen i dag. Må si det er litt trasig at én aktør skal få tegne kurs og definere mcap i ro og fred på denne måten.

På en annen side, skal de øke i dette tempoet er det veldig snart tomt for aksjer å låne.

5 Likes

I dag møtte de litt motstand på vei ned igjen da, om ikke annet. Tidligere har jo kursen bare stupt uten motstand og endt i solid minus etter en innledningsvis oppgang.

Det er da noe?

2 Likes

Så ut som de ventet på “nye forsyninger” med aksjer en stund i dag. Dette mønsteret har skjedd flere mandager etter hverandre kan det se ut som.

1 Like

De forholder seg ikke til VWAP, de er kun etter å senke kursen på slutten av dagen for å drepe potensielt momentum.

Jeg tror aksjen har testet og satt en midlertidig bunn på 88 - 89 kroner, men tror dessverre at JH kommer til å pushe denne ned så lenge det er anledning; aksjer er tilgjengelig for short. Det vil koste å selge 30K aksjer om dagen, det er 10 dager til så må de finne en ny aktør å låne av.

2 Likes

Der er du god😁

Har prøvd flere ganger, men de ble bare sure fordi det ikke var meme-stocksene. I denne tiden kan det dog være rom for annet :slight_smile: Altså det var admins som stoppet innleggene, ikke brukerne.

Snakket forøvrig med banken i dag, jeg hadde nevnt til dem at jeg hadde X kr i aksjesparing hos en annen bank og lurte på om jeg ville flytte det til dem. Da jeg sa det kom an på hvordan deres løsning var, så lurte han på hva dette var. Ga en kjapp 2 min pitch av caset, så da sa han vi kan se på det i april når basecase har utspilt seg :stuck_out_tongue_winking_eye: Når bankrådgiveren liker biotech caset ditt nok til å ikke foreslå annen sparing, da må det være bra. haha

2 Likes

#Ferdigeførjul #NyttårsrakkettenUltimovacs

2 Likes

Skal en få tatt dette shorter pakket må småaksjonærene samle seg og ikke selge en eneste aksje og helst kjøpe mer over lang tid. Det er vel en nærmest umulig oppgave. Og når INITIUM kommer med fantastiske resultater, selger småaksjonærene gledelig når kursen går 50 %.

Tror J(anus) klarer seg uansett. Det beste som kunne skje er at de ikke har dekket seg inn før vi får en gigantisk avtale. Men den kommer ikke før om en stund og de får god tid til å dekke seg inn, selv etter INITUM til ca 150 -200 tipper eg.

1 Like

Det er bare hvis man skal tyne de maksimalt, de blir, uavhengig av hva vi gjør, tvunget til å dekke inn på høyere kurser når vi nærmer oss initium-data uansett. Bare å ta det lungdt :slight_smile: De får herse med kursen litt nå, så må de ta støyten før påske.

Er det virkelig helt utenkelig at dette caset kan gå samme vei som de fleste andre biotek selskaper på Oslo Børs?

2 Likes

Statistisk sett er det rundt 99,96% sannsynlig for at INITIUM slår ut positivt, gitt at kontrollarmen der fungerer likt som CM67 eller verre. Så det er ikke utenkelig, men veldig lite sannsynlig i det korte bildet på 5-6 mnd. Etter det blir veien videre styrt av INITIUM-resultatene og detaljene i dem. :slight_smile: 5-6 mnd sikt ser jeg som relativt risk free.

2 Likes

Nå etter 3Q er selskapet etter alt og dømme i periode hvor de har lagt frem alt det viktigste om NIPU og Initium er fremdeles i vente fasen. Med mindre 95 % av oss her inn tar helt feil, burde management klare å selge inn caset til minst 2 - 3 nye større investorer som til sammen kan ta opptil 5 % av aksjene, hvis ikke må IR arbeidet deres karakteriseres som mislykket.
Om det er fordi de snakker med feil investorer eller har et for utydelig budskap vet jeg ikke, men det burde vært en prioritert oppgave. Og klarer de dette vil eventuelle nye shortposisjoner havne i langsiktige hender og shortposisjonen bli enda tyngre/dyrere å dekke inn.

@kreinh - Selvfølgelig er det mulig, men det behøver ikke å bety at det er sannsynlig, eller at det ikke er god R/R i å investere i selskapet nå.

4 Likes

Må en ikke også anta at resultatene til kontrollarmen er bedre enn CM67. At behandling blir optimalisert etter hvert som legene får mer erfaring og data??

1 Like

Nei, selvfølgelig ikke. Alt kan gå til f. inkludert U. Det er heller ingen her inne som påstår noe annet, selv om denne stråmannen – altså at oss små deSousinators / ubelievers har blind tro på caset og at Jens er vår profet – dukker opp med jevne mellomrom og stadig vekk må demeneteres (leser man tråden finner man lite blind tro ass, passelig lei nå).

Det folk her inne stort sett påstår er at det er lite sannsynlig at dette caset går samme vei som de fleste andre biotekselskaper på Oslo Børs.

Og det vi ser et case hvor noen (les: markedet / shorterati / algobob et al) har rota til oddsen kraftig.

Som når Molde møter Ytre Trillebårnes i cupen og noen har klart å sette oddsen for hjemmeseier til 10,0 – mens oddsen for borteseier til Ytre Trillebårnes Ballklubb har blitt satt til 1,15.

Da setter du penga på hjemmeseier. Så mye som du tør.

Men klart, Ytre Trillebårnes kan overraske.

Cup er cup. Børs er børs. Biotek er biotek.

11 Likes

Ser folk forskutterer dominans av short fremover i (lang) tid. Det er aldeles ikke sikkert.

En ting er at det kan snu til inndekning i praksis hvilken dag som helst (enten Janus selv eller de som ligger under 0,5 prosent). Det kan kan komme nye større kjøpere på banen. Det vil uansett også komme fundamentale nyheter av substansiell betydning innen kort tid (plattformteknologien/TET).

Det eneste som er sikkert er at det ikke blir som flertallet tror. Sånn børs fungerer.

7 Likes

Netop derfor var det helt fantastisk med søndagens artikel der bekræfter at nogen uden for vores “sekt” har lagt nogle æg i Ulti kurven…
JH må have styrtblødt udlåns aktier idag for at stoppe dagens kurs stigning.
For øvrigt helt enig - træk opmærksomhed på andre fora i andre lande. Vi trænger ikke mye før shorten er tom…

2 Likes

99,96% var feil for 9 dager siden. Og det er fortsatt feil. Sliter litt med å forstå din gjentatte manglende evne til å justere kurs når du får tilbakemeldinger om at du bommer.

5 Likes