Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Tenker du lignende dette?
https://www.reddit.com/r/stockstobuytoday/comments/10vcz6k/universal_cancer_vaccine_with_very_promising/

Sjekk også flere innelgg til Ultimovacs4ever på reddit.

2 Likes

Det er vel bare å begynne… :slight_smile: selv om jeg ikke vil ha Gamestop tilstander siden det gikk galt til slutt… jeg vil ha et solid løft opp når det er fundamental grunn for det (fase 1, fase 2, fase 3, markedsgodkjenning, markedspenetrasjon, partneravtaler, lisensiering av indikasjoner/markedet) og solide utbytter når pengene strømmer inn og kan deles mellom nye investeringer i R&D og oss aksjonærer…

1 Like

Fin oppgang så langt i dag. Det eneste naturlige da i et velfungerende marked som FTF bidrar til er jo at det hele kollapser i løpet av dagen og at vi ender opp i solid minus.

1 Like

Kvaliteten på nye aksjonærer synker med samme prosent som kursen øker

3 Likes

Du begynte godt, men snubla litt på slutten :wink: (Du får godkjent for poenget)

1 Like

Sånn kan det gå når man ikke har nevneverdig peil på case / situasjon for selskap :joy:

Heldigvis er det ikke meg som skal lage en analyse av selskapet heller, eller kan påvirke andre med mine meninger.

Forsåvidt synes jeg selskapet har noen interessante paralleller til Ulti-caset: Virker ved første øyekast for godt til å være sant, men har en kjerne av brukere som ser ut til å ha veldig tro på selskap / case.

2 Likes

Kommentar i DN vedr twittermelding fra Adil Shah (Delphi Norden) om shortede aksjer i Norden.
Illevarslende høy shorting i disse fem aksjene (+) | DN

Jeg finner ikke Ulti på denne listen, det som er lagt ut i twittermeldingene er skjermbilder som ikke er søkbare. Det er kanskje noen som har tilgang til denne info direkte og som kunne lagt det ut som er relevant ift Ulti? Her ser man på forholdet mellom short i % av totale aksjer, men enda mer interessant er hadde jo vært å hatt en lignende tabell med forholdet short ift. antall aksjer som faktisk er i omsetning (free float).

(20) Adil Shah on X: “Short andel i nordiske aksjer (fra ABG).Interessant liste. Noterer meg nesten 10% short i TGS.Liker egentlig høy short andel i selskaper jeg er long,da shorterne skvises hvis jeg får rett. Men empirisk viser det seg at man skal være forsiktig med den type selskaper. Any thoughts? https://t.co/Z02puy42OM” / X (twitter.com)

Info om short er allerede lagt ut, x antall ganger. Bare les oppover i tråden (har vært diskutert de siste dagene, bl.a av undertegnede), eller søk på “short” :wink:

Kort svar: 2,4% synlig short, sikkert 4-5% IRL pga rapporteringsgrense 0,5%.

Blir gøy når det skal dekkes, float er omtrent som ibenholt i denne aksjen.

1 Like

Lagde et utkast til en Reddit-post, men får ikke postet det pga jeg ikke har hatt noe aktivitet der tidligere og man trenger likes/karma for slikt. Hvis noen andre har dette og ønsker å bruke noe av utkastet i en post så gjør gjerne det, så skal i hvertfall jeg bidra til å stemme det opp! Sikkert flere gode ting som burde poengteres/endres, så der må gjerne brukere som har større forståelse for caset enn meg komme med innspill.

The Untold Story of Ultimovacs: Norway’s Pioneering Biotech on the Verge of a Universal Cancer Vaccine Breakthrough​:rocket::rocket::rocket:

Hey fellow investors,

I stumbled upon something huge, and it’s not a meme stock this time. Let me introduce you to Ultimovacs, a Norwegian biotech company that’s flying under the radar but might just be on the brink of changing the game in cancer treatment. The ticker for the stock is ULTIMO and is traded on Oslo Stock Exchange (ULTIMO on Yahoo Finance: Ultimovacs ASA (ULTI.OL) Stock Price, News, Quote & History - Yahoo Finance)

Ultimovacs: Norway’s Hidden Gem

Ultimovacs is on a mission to develop the world’s first universal cancer vaccine, called Universal Vaccine 1 (UV1). This vaccine targets the enzyme telomerase, expressed in 80-90% of all cancer types, making UV1 a potential game-changer for almost every form of cancer out there.

The UV1 Journey: From 1970s Vision to Today’s Potential Breakthrough

The roots of UV1 trace back to the 1970s when innovative minds like Gustav Gaudernack, a Norwegian pioneer in cancer vaccine research, began exploring the idea of training the body’s immune system to fight cancer. Fast forward to the 1990s, and Gaudernack’s work on UV1 began after identifying telomerase as a fundamental enzyme in virtually all forms of cancer.

UV1 is the second generation of this technology, building on the success of its predecessor GV1001. Ultimovacs, founded in 2011 based on Gaudernack’s groundbreaking research, is now in the final stages of testing UV1’s effectiveness in randomized phase-2 studies with over 670 patients.

Recent Studies: NIPU and INITIUM

Let’s dive into two recent randomized studies that could be game-changers.

  1. NIPU Study: The Market Misinterpretation Ultimovacs just dropped some major news from their NIPU trial! They tested their cancer vaccine UV1 in combo with ipilimumab and nivolumab for second-line treatment in malignant mesothelioma, a tough cancer linked to asbestos exposure. The results are :fire:—UV1 combo showed a 27% reduction in the risk of death (HR=0.73) and a median overall survival of 15.4 months, compared to 11.1 months with just ipilimumab and nivolumab. Plus, the objective response rate was 31% vs. 16% in the control arm. Safety profile? :ok_hand: Consistent and good!

  2. INITIUM Study: A Potential Game-Changer in Melanoma INITIUM, Ultimovacs’ flagship study in metastatic melanoma, is currently underway and has already recruited 156 patients. The results from this study has been postponed several times, most likely to longer survival of the vaccine than originally anticipated. The preliminary results is now expected in the first half of 2024, and could position UV1 as a groundbreaking addition to current immunotherapy treatments.

The Market’s Blind Spot: Ultimovacs’ Short Position

Now, here’s the kicker. While Ultimovacs is on the verge of a potential cancer breakthrough, there’s a destructive short position from the City-based Janus Henderson hedge fund. This short position fails to grasp the significance of Ultimovacs’ work and the potential positive outcomes from ongoing studies. They currently have a short position of 2.37% which is huge compared to the floating shares in the company. An increased buy-side on the stock may create a serious short squeeze for them, resulting in a large loss for Janus and serious gains for us.

Conclusion: A Potential Nobel Prize and Market Wake-Up Call

Ultimovacs is not just a biotech company; it’s a beacon of hope in the fight against cancer. As the market continues to underestimate the potential of UV1, there’s a chance for a groundbreaking deal that could rewrite the history of Norwegian biotech.

Take a good look at Ultimovacs, fellow traders. This might be the untold story and the next big thing for WallStreetBets.

Cheers to potential gains and a cancer-free future!

Disclaimer: This is not financial advice; do your own due diligence. Let’s discuss and spread the word on Ultimovacs! :rocket::microscope: #Ultimovacs #CancerBreakthrough #Wallstreetbets #Ultimo

57 Likes

Du får ikke noe traction på dette på WSB, mange har ikke har mulighet til kjøpe på Oslo børs. For amerikanerne er dette obskur haussing. Hele tesen er også alt for lang og komplisert. Til sammenlikning så kunne gamestop oppsummeres i en setning.

2 Likes

:arrow_double_down:

Obskur haussing, vil det bli tolket som

Skrev om bittelitt og postet:

https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/17uab9q/universal_cancer_vaccine_company_with_potential/

15 Likes

den ble fjerna…

PDX får smake sin egen medisin

3 Likes

Må få opp market cap først :slightly_smiling_face:

1 Like

Det var på tide.

6 Likes

Takk for forsøket @pdx , prøver man ikke skjer det ihvertfall ikke noe…

8 Likes

Er det ikke bedre å legge ut sånt på r/investing eller r/stockmarket da? Wallstreetbets er moro men mest useriøst.

Finnes andre communities på reddit jeg foretrekker å gå til i hvert fall hvis jeg skal få gode investerings tips!

4 Likes

Disse to kanskje ?

https://uk.advfn.com/

1 Like