Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Spørs om han har hensyntatt emisjonsrisikoen da.

6 Likes

På tide å dra frem pingvinene igjen, til glede for gamle og nye tråddeltakere!

20 Likes

Er denne uken et forvarsel om et short cover rally under oppseiling?
Skjer det kan kursen blåse tilbake til kr 140-150 på «no time». Spennende tide fremover i ulti

4 Likes

Ved 150kr måtte jeg solgt 63.16% av beholdningen min for å få tilbake inskutt kapital. Da hadde jeg hatt 33k “gratis” aksjer igjen, da kunne jeg sitte evig med resterende uten noe risiko. Fin tanke. Er det andre som opererer likt på høyrisiko posisjoner?

5 Likes

Er mest spent på hva som hender mellom 16.20-16.25 i dag men nå blir det spennende å se om vi spiser oss gjennom 112 hvor det ligger 26k tilsalgs

1 Like

Respekterer risikojustering i porteføljen, men personlig selger jeg ikke en eneste aksje før enten:

  • Initium er lest av
  • Bud på selskapet
  • Partneravtale

Alle disse alternativene er sannsynlig og jeg har tatt for høy risiko over tid til å selge en betydelig andel på 150. Eller 200 for den saks skyld. Det hadde vært for hard for psyken dersom det hadde kommet et bud på 1000 kr aksjen 6 mnd senere😅

14 Likes

Jeg har plan om å sitte med minst 60k aksjer over INITIUM som var original plan bak investeringen, men økningen opp jeg har gjort etterpå, tar jeg mulig en mindre gevinst på først. Går den til 1000kr som @h3nk1 har lovet, så blir det fin gevinst med 60k også :wink:

8 Likes

bilde

11 Likes

Vil skorte på julegavene i år om vi fortsetter å øke

86cwns

4 Likes

Janus på jobb

10 Likes

Denne lå i arkivet:

janus fire money

9 Likes

86dioi

9 Likes

Noen spor av at de har startet inndekking? Eller må det ventes til Mandagens liste?

1 Like

Dagens close tilsier at de økte syns nå jeg

6 Likes

Normannen er snu som bare F… og lugter shorter blod…
Anus er gået ind i den forkerte bag-gård :open_mouth:

1 Like

Litt lett helgehaussing:

86gv0x

4 Likes

BP’s på jakt etter U:

5 Likes

Vilken kurs förväntar sig forumet vid P-värde på nätt och jämnt 0,1 i INITIUM (alltså att man precis uppnår statistisk signifikans)?

1 Like

Ingen kommer til å bry seg om kursen da: De påfølgende timene og dagene vil gå med på å prøve å finne ut hva slags stoff folka i kontrollgruppa er laget av, eller ev. hva i huleste som har hendt (massiv sensurering? inkludering av stage II pasienter? osv…)

For å svare litt mer seriøst. Det er helt umulig å gjette på. Kanskje blir det NIPU på ESMO all over again? Og så begynner himmelferden når Hellaug plutselig får det for seg å presentere bull OS data med min. oppfølgingstid på 16-17 mnd på ASCO litt etterpå? Eller kanskje det må til et “BP vil kjøpe oss” type nyhet? Hvem vet. Jeg har ihvertfall gitt opp å forsøke å forutsi hvordan kursen reagerer på nyheter (uansett karakter) her.

5 Likes

Skulle tro BP var på hugget etter gode kjøp i norske selskaper, Valutta forskjeller skaper muligheter :slightly_smiling_face: