Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Ser mange som skriver dette. I stadig flere innlegg. Det er Helland hun heter.

4 Likes

Fra min side er det en bevisst konstruksjon, et slags kallenavn / kjælenavn, typ “Sausen”:

Tenk Åslaug Helland, og så det kursiverte snudd rundt :wink:

Jeg er generelt sett glad i å leke med språk når jeg skriver, og fra min side er vel dette mest et forsøk på det. Det er ikke ment som et åkenavn (som “Hodor”), snarere det motsatte, bare så det er sagt. “Hellaug” høres ut som et beintøft (kvinnelig?) norsk metallband i mitt hode.

For å komme med et annet eksempel: Hadde vedkommende hett, Alfred Hildringen, så kunne jeg f.eks funnet på å lansere “Fredhild” som kortversjon, når alle uansett vet hvem vi snakker om.

Tror / håper ikke det har ledet til noen misforståelser så langt, har ikke sett andre enn meg bruke det.

8 Likes

Det staves vel “Myrhild” :stuck_out_tongue:

1 Like

Myrhaug ?

2 Likes

Moderatooooor!! (staves forresten uten så mange o-er).

2 Likes

Tenker du på:

Moderna-Tor?

Vår (potensielle) nemesis innenfor kreftvaskine-spacet?

1 Like

Vad anspelar detta på?

Polygon og min prosent for at INITIUM går bra, fra en prat tidligere som resulterte i litt krangling :slight_smile: Det er en del antakelser knyttet til hvert tall, så ikke noe vits i å ta det opp igjen. Heller lese tilbake om man vil få det med seg. :slight_smile:

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

7 Likes

Har noen her skrevet om et ev. salg / oppkjøp av Ultimovacs tidligere?

Hva vil gangen i det være for oss vanlige småaksjonærer? Noen som har erfaring med å få aksjene sine kjøpt opp og kan tenke seg å lage en kort sammenfatning?

Redeye holder et Q&A event på torsdag, med Ultimovacs kl. 14:40-15:00.
“Each company will give a 1-2 minute pitch and then a 20-minute Q&A, and we’ll also facilitate 1-to-1 meetings”.

https://www.redeye.se/events/915984/redeye-life-science-day-2023

15 Likes

Det som vanligst skjer er at det blir børsmeldt at det er kommet et bud på selskapet som styret anbefaler, og så vil aksjekursen hoppe til et par prosenter under der budet ligger.

Så ligger det profesjonelle aktører og kjøper alt de kan få tak i på den kursen, som er en enkel og grei måte for alle som er happy med budet å gjøre sin exit. De som kjøper på denne kursen henter da inn noen kroner på arbitrasje.

Fallgruvene er at budet kan regelrett gå i vasken, og da har i tilfelle de som solgte gjort et kupp.
Eller det kan plutselig skje at det kommer et høyere bud underveis, og da har de som vært for raske på ballen med å selge gått glipp av litt gevinst.

Evt kan man sitte til the bitter end og aksjene blir tvangsskjøpt, men det er ikke så vanlig å gidde det for småfisk.

På Algeta økte budet med 10% underveis

14 Likes

Jevn økning den siste uken uten noen fundamentale nyheter bak. Ser ingen indikasjoner på at det er short som dekkes inn heller, i alle fall ikke fra Janus? Hva tenker folk driver denne oppgangen? Er det shorterne som har gitt opp å drive kursen nedover, eller har markedet plutselig begynt å våkne?

Er masse fundamentalt bak, er bare at shorten har roet seg, så det får priset seg inn sakte men sikkert.

Salgssiden (les: shortsalget) har avtatt og er ikke lenger større enn kjøpersiden. At de har valgt å sitte så tungt på «feil» side er og blir dels uforståelig gitt andel av omsetning og hvor lav float er.

3 Likes

Kursen har fått jobbe seg relativt uforstyrret oppover (på ganske lavt volum) og jeg prøver å tenke minst mulig på disse daglige kursbevegelsene. Teknisk ligger vi meget spennende til og vi vet alle (tror jeg?) at det fundamentale er rimelig spennende også. Sågar shorten er spennende - i form av “øker Janus eller reduserer de?” Ad short så er det nå 6 dager siden forrige oppdatering - vi får svar idag eller de neste dagene om det er synlige (rapporteringspliktige) bevegelser i dette eller ei.

1 Like

Longbanden/longpakket som manipulerer kursen oppover.

8 Likes

Når det bare er de som eier aksjer selv som selger, og ikke det selges aksjer i tillegg fra de som ikke eier aksjer, så er det kanskje større etterspørsel enn tilbud til en gitt pris og prisen stiger.

Gitt at short faktisk har roet ned.

1 Like

Jeg har vanskelig for å tro at de gir helt opp. men de har jo ikke så mange alternativer enn å henge på til avlesningsresultatene i mars april neste år og håpe at de på et mirakuløst vis vinner veddemålet.

Ser at robotene kjemper desperat for å holde oppgangen igjen så mye som mulig.

Helt greit at man fant det opportunt å shorte da kursen føk opp fra rundt kr115,- til kr150,-. Mye tilsa at det gapet skulle tettes, rent teknisk,

Men da de hadde klart å presse kursen ned i kr90,- ville det vel vært smart å innse at nok er nok og at det var på tide å rake inn gevinsten. Det har de tydeligvis ikke gjort, forunderlig nok. Nå øker risikoen fir at de ender opp med en postkasse full i skjegg og salte tårer. Og det er neppe pga julenissen er kommet på besøk. :wink:

3 Likes