Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Kort og godt så vet vi ikke. Det er ingenting på topp 50 som i seg selv tilsier at kursen skulle ned fra 115 til 90, og det er ingenting der som tilsier at den skulle opp fra 90 til 115. Og volumet kursen går på er så lavt at det fint kan være bare shenanigans fra finansaktører.

Samtidig, så ligger det jo et veldig bullish bakteppe av fundamentale nyheter, med NIPU survival, og et narrativ om at jo lenger det gikk før avlesning for Initium, jo bedre. Dette ble etablert for lenge siden og har blitt guidet støtt på hele tiden. Altså et konsistent budskap over tid.

Så får det heller være at hver eneste gang jeg våger å ymte frempå om at det faktisk er en betydelig datarisiko i et så lite studie, så ser tråden ut som mobben har en eneste jobb å gjøre:

image

5 Likes

Der henger grisen på pig’en gitt :slight_smile:

Men mener du virkelig at vi har blitt narret til å tro at jo lenger tid det tar jo bedre?
Pasientene blir jo ikke sykere eller dør! er ikke det bra da?

Et narrativ betyr ikke at noen blir narret ffs.

I dette tilfellet mener jeg at dette er måten selskapet har lagt opp sin kommunikasjon rundt initium. De har en konsistent logikk som de ikke har snublet i, selv om tidslinjene har blitt strukket. Tillitsvekkende.

Fra Q4 21:

3 Likes

Kan du kvantifisere hva du legger i “betydelig” datarisiko? Ev. lage et anslag på denne, basert på hvordan verden ser ut fra ditt ståsted?

Så kan vi bruke det som utgangspunkt for en videre samtale og / eller diskusjon?

Kan jo være at man faktisk er mer enig enn man tror, bare at man snakker forbi hverandre pga ordlegging?

1 Like

Jeg har posisjonert meg ut i fra at det er en 60/40 risiko for at et eller annet uventet fluke skjer som gjør at avlesningen blir en skuffelse ift hva som trengs for å utløse disse herlige bullscenarioene man håper på. Brent barn skyr ilden.

Let the lynching commence.

14 Likes

Nøyaktig tusen ganger høyere risk enn @Martins opererer med.

Det budskapet kommer vel kun fra TI, selskapet har knapt våget å si dette fremtil veldig nylig, og det er kun fordi NIPU overrasket positivt, ikke tidsaspektet.

2 Likes

Husker Pcib, som hadde gode resultater, men der var det bare 16 stk, om jeg husker riktig.

Nano vet jeg ikke noe om, er det noen som har tallene der.

Det ordet narrativ har jeg tatt betydningen ut av ordet som det er og sett på blan annet Kremls narrativer som det de ønsker at folket skal tro selv om det ikke er sant.
Men oppslag tyder på at det er fortelling eller tolkning av fortelling gitt. beklager

For Betalutin var tallet 75 pasienter for Fase 1 og Fase 2a. Men ingen ekte randomisering, det er noe som virkelig skaper en klinten/hveten følelse med Ultimovacs, fordi de kanskje har sett på hva forgjengerene har trynet på og fokusert på mye randomisering.

6 Likes

I tillegg så kom det en del konkurranse inn i de indikasjonene nano hadde utprøving.
Produktet virket, men ikke like godt som man hadde grunne til å tro etter fase 1/2a. (Dette kan kanskje skyldes studieoppsettet/valgte populasjon å teste ut i)
Man valgte også å kun kjøre studie med Betalutin som stand alone produkt. Hadde de gått for en kombinasjon med SOC i første utprøving kunne kanskje det overgått konkurrenter.

2 Likes

Er ikke 10 millioner i omsetning en bra omsetning på en vanlig mandag uten noen nyheter?

1 Like

Er det mye i pipelinen for malignt melanom fra konkurrenter? Det er vel her det er viktigst siden det er her Ulti sannsynlig kommer til å kjøre fase tre alene???

Har ikke Ulti nettopp sagt at de IKKE skal kjøre fase 3 alene?

6 Likes

Jo de har vært tydelige på at de ikke ønsker å gå til fase3 alene. Så dersom de må gå til fase3 på egen hånd, så er det noe som ikke har gått helt etter planen.

2 Likes

Dvs at du er short med så lav chance for succes’s…? :wink:

Interessant kjøper på dagens lister da :slightly_smiling_face:

VERDIPAPIRFONDET EQUINOR AKSJER NO - KONTO #4

Har noen her historikk rundt dette?

Gode gamle Statoil pensjon, de er faktisk gamle travere i biotech

Edit:
Skal sies at jeg ikke er 100% sikker på at det er samme fond som het Statoil pensjon, men virker jo logisk da.

https://www.morningstar.no/no/funds/snapshot/snapshot.aspx?id=F00000XDZN

1 Like

Bra med andre ord ? :slightly_smiling_face:

Syns kursen steg litt mye i det siste, enda ett fond som kan låne ut til shortere! fryktet vi var ferdig med det… NOT

3 Likes

Skal ikke så veldig mange ekte topp 50 kjøpere inn i markedet før tilbudet tørker ut, så jada

3 Likes