Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Da vil du motta utbytte

3 Likes

Neinei, er bare et stikk til olje, fisk og utbytte-aksje-børsen Oslo Børs, som ikke vil prissette noe optimisme før det er et regnskap med inntekter man kan regne ut ifra. Bortsett fra flyselskaper da.

I de 10 årene som har gått etter Algeta-oppkjøpet, kan man vanskelig påstå noe annet enn at investorenes manglende appetitt på norsk biotek har vært relativt fornuftig. I alle fall vurdert ut fra lønnsomhet.

Uten noen ultrarike idealister og oss andre risikoperverse hadde Radforsk klappet sammen.
Nå er det opp til blant andre Ultimovacs å vise ny vei i vellinga.

2 Likes

https://link.springer.com/collections/gbebhcebai

Sara og en av oppfinnerene bak UV1 har æren av å være gjesteredaktører i en kommende utgave av anerkjente Cancer Immunology, Immunotherapy (CII).

23 Likes

Jeg tror det finnes en mulighet for at JHI har sikret tilbakekjøpene sine med call-opsjoner via et meglerhus/broker. Meglerhuset på den andre siden netter sin eksponering med å finne andre investorer som ønsker put-opsjon, og de tjener selve opsjon-premien. Dette vil isåfall være en relativt kostbar hedge litt avhengig av hvor høyt de har valgt å sette callen på, men når de better på store utfall som i Ultimo så kan det være en fornuftig strategi. Men det vil i effekt være noen, om ikke JHI, som må kjøpe tilbake aksjene som skal leveres tror jeg. JHI vil i dette tilfellet ha en payoff ala dette:
image

7 Likes

Får man da utbytte in kind? Altså, noen flasker med UV1 hvert kvartal?

2 Likes

Hvem vet hva fremtiden bringer😊

2 Likes

mye snak om JHI er kjæmpe store. Hvis de investerer enorme summer for en Australsk pension kasse kan Ulti være et lille krydderi i deres pensions PF…?
Hvis sådan vil folk ikke opdage tabet. Personligt ser jeg ikke detaljerne på investeringen af mine pensions midler. Blot netto forrentningen.

Angående shorting. Det blir vel ikke en mer råtten bransje.

9 Likes

I natt drømte jeg om at Ulti stod i 317kr, hvorfor akkurat den kursen vites ikke. Og rett etter jeg våknet var jeg litt usikker om det var en drøm eller om det faktisk skjedde :sweat_smile:

9 Likes

Skulle ønske jeg hadde evnen til å se fire måneder frem i tid også. :wink:

8 Likes

Rekord i antall røde dager på rad siden notering om den stenger rødt i dag, smått utrolig.

Meget velfungerende marked mvh. FTF.

1 Like

Syns den der kosepraten FTF duden hadde i Nordnet podden nettopp var skammelig for Nordnet. De pleier å være kvassere enn denne gang. Tipper han bare stillte om han slapp kvasse spørsmål…

2 Likes

Hva tenker vi om konkurransen her da fra BioNTech. Og er BioNTech en av BP som potensielt ville vært interessert i å samarbeide/kjøpe Ultimovacs? Vil ikke de miste noe interesse om de har sitt eget vaksineløp? Og hvem andre BP er mest sannsynlig interessert i Ulti “når” Initium kommer inn med gode tall?

1 Like

Det er svart på få poster over her, sånn ish forrige uke.

2 Likes

Hva tror dere kursen til U er en uke etter positive INITIUM-data, kom med forslagene her inne:
https://innsamling.barnekreftforeningen.no/team/tekinvestors-juleaksjon-2023

Selv har jeg gjettet 1282
image

42 Likes

Flott initiativ Solskimm :relaxed: :pray:

2 Likes

I disse litt stille småprattider; jeg kom over en presentasjon av Gaudernack fra 2011 som var litt fornøyelig å lese:

EDIT: og avisutklippet som er i presentasjonen stammer fra disse to «nyhetene» fra år 2000:

TTT, det skal sies.

12 Likes

Burde være obligatorisk lesning.

3 Likes

Den er vel på ULTI1001-pensumet, hvis jeg husker rett?

1 Like