Haha moro! Men dumt jeg i søvne tok ca 100x feil
Kommafeil er fort gjort
Fort gjort å blande kurs og prosentvis oppgang.
Særlig i søvne
Kanskje du har en gave, men du må bare bli bedre på å tyde drømmene? I dag traff du litt, men du har mer å gå på! Oppdater oss gjerne i morgen tidlig!
Noen her inne som har vurdert å gå all in i Jan-Mars og så ta potensiell gevinst etter forhåpentligvis gode nyheter i Mars-April?
Noen her inne vurderte å gå all inn sommeren 2022…
Jepp, og dagen etter tenker jeg at jeg skal ta ut halvparten av beholdningen tidlig mars for å slippe å misse all gevinst opparbeidet fordi grådigheten tok meg nok en gang dersom Janus faktisk vet noe vi andre dødelige ikke vet.
Etter å ha vært innom et ti-talls biotek i Norge og Sverige siste årene er det jaggu meg ikke mye selvtillit igjen, til tross for at statistikk og sannsynlighet etter alle solemerker tilsier at her snakker vi endelig Store-slem.
Kan hende de slipper tet nå til DnB healthcare 6-7 des. Har ingen forhåpninger selv men uansett.
DnB Healthcare Conference avholdes torsdag 14. des, med Ultimovacs sin presentasjon kl 11:15 - 11:35.
Ok, tenkte på denne
https://dnb.meetmax.com/sched/event_97231/conference_presentations.html?bank_access=0&event_id=97231
25 min presentasjoner er bare et nødvendig onde å møte opp på.
Det er tydeligvis BioArctic som DnB skal hausse denne gangen, de har fått 2 presentasjoner både dag 1 og 2 i USA og hovedinnlegg i Oslo 14.12.
Tja, hvis du hadde vært på disse arrangementene hadde du kanskje sett at det samles flere porteføljeforvaltere, high-net-worth investorer og tradere der en på noe annet arrangement i Norge. Det arrangeres også 1:1 møter, så det hadde vært lite smart og ikke stille der med fullt mannskap. I fjor var de i hvert fall 4-5 som møtte opp.
Ok da får vi se om resultatet blir bedre enn i fjor
Ser at mange snakker om at FTF skal hente inn aksjene igjen før generalforsamling. Er hypotesen her at alt av salgene til FTF egentlig er utlån til short?
FTF har redusert med ca 1 mill aksjer siden i vår. Samtidig har Janus Henderson lånt nesten 900.000 aksjer fra noen som de har shortsolgt. Det er vel det vi vet. Ingen andre store aksjonærer har redusert.
Greit nok, men det gir ikke mening mtp tid. Feks i høst:
Mellom 23-31 oktober ble det registert i aksjonærregisteret at FTF solgte rundt 460k aksjer.
På samme tidsintervall i SSR ble det registert at Janus sin short økte fra snaue 700k til 768k.
Janus økte altså shorten med rundt 69K samtidig som FTF solgte 460K.
Er “narrativet” at FTF låner ut aksjer til kontoer som ligger skjult med shortposisjoner under 0.5%?
Hypoteser og narrativer vil jeg ikke mene for mye om, men det har vært vist frem tall som tyder på at total short er kanskje det dobbelte av synlig short. Et sted må de ha hentet aksjene fra.
Shortposisjoner blir synlig når shorten tilsvarer 0.5% av selskapets aksjer. 0.5% av selskapets aksjer er rundt 175k. Det betyr at det må være minst 2 shortposisjoner på rett under 175k og en på rundt 18K? Hvor lovlig er det å med vilje skjule sin egentlige størrelse på shorten? Og selvom det var lovlig, hvor sannsynlig er det at FTF ville vært med på noe så grisete?
Ord som narrativ og hypotese er litt ubehgalige å bruke, men vet ikke hva slags andre ord man burde bruke… <3
Det er lovlig. Dessuten vet vi jo ikke om det er samme aktør som står bak. FTF mener at shorting fører til et “velfungerende marked” og gir nok f. Hvis du leser tilbake i tråden ser du at de har vært konfrontert i media.