Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Pre-kommersielt biotek har stor usikkerhet by default. I tillegg til løpende behov for påfyll gjennom utvannende emisjoner. Som er selve essensen for hvorfor det er så uheldig at en så stor aktør som FTF gir tilgang til nærmest ubegrensede aksjer til shortaktører. Blir som å løpe med vektvest og tro at man får som fortjent til slutt.

9 Likes

Har hørt om tommelfingeregelen at en aksje skal falle i 3 dager etter en dårlig nyhet, men ikke at den skal kunne gjøre det samme på meget gode nyheter…

7 Likes

Blir velsig rask når man tar av vesten da. Det er kanskje spesielt i denne sektoren når det er feks snakk om å hente penger, men det er historisk sunt i biotek med ett motsvar til halleluja når man ser hvordan det ofteste går til slutt, på generelt grunnlag?

Jeg kjenner at jeg på et prinsipielt plan ønsker å være uenig.

Men etter de to siste ukene, så må jeg bare – på et rent pragmatisk plan – si meg enig.

Det er lett å se at man skulle solgt unna noe på 150, i stedet for å kjøpe mer.

For ordens skyld, jeg hadde kjøpt mer U for det jeg hadde solgt nå da.

Forutsetter at du får lov til å ta av vesten av shorterne det.
Får du enda en vest blir det tyngre

Shorten er den samme. Blir spennende å se i morgen hvem som har solgt

Vi får begynne med å selge ut masse før store nyheter, så vi faktisk har noen kjøpere om det går bra :stuck_out_tongue:

Forøvrig gratulerer til alle som har solgt på 102,2kr. Må det markere bunnen for all fremtid.

1 Like

Finner nesten bare en god forklaring og det er at en hel haug vettskremte høns har kjøpt på forventning om noe de ikke har greie på og lemper ut alt de klarer. Men så er det volumene. Om det ikke er short eller store eiere som vil ut.

Hvordan kan man egentlig tjene på å selge aksjene fram og tilbake til seg selv om en venn? Om det er tilfelle da? Må evt være massiv robot handel som er i sving?

Er det ikke markedsmanipulasjon? Man selger og driver med prisen, noen blir skremte og hiver seg på og presser prisen enda lengre ned. Så kjøper man på bunn og presser prisen opp, andre hiver seg med og presser den enda lengre opp. Så kan man gjenta.

Eller?

Ja hvem vet. Kan hende det er det som skjer siden det bare skal noen tusen aksjer til for å tømme ordreboka.

Ikke nødvendigvis Ultimovacs denne saken, men å handle aksjer med seg selv skal man generelt være litt forsiktig med.

"I et ferskt vedtak fra Finanstilsynet kommer det frem at den erfarne aksjetraderen Atle Sandvik Pedersen (56) får et overtredelsesgebyr på hele fem millioner kroner for å ha brukt sitt eget investeringsselskap til å handle aksjer med seg selv.

– Dette er det største overtredelsesgebyret Finanstilsynet har ilagt en investor, sier seksjonssjef Thomas Borchgrevink til DN"

https://www.dn.no/marked/finanstilsynet/anne-merethe-bellamy/rec-silicon/finanstilsynet-gir-investor-rekordgebyr-pa-fem-millioner-for-markedsmanipulasjon/2-1-1427904

Er påfallende når det ligger større poster på begge sider av boka som har identisk størrelse

2 Likes

Velkommen til Oslo Børs.

its hunting season for retails investors :smiley:

De siste dagene har vært preget av å finne grunner for et brutalt kursfall. Man skylder på shorting, «udugelige» analytikere, TA, markedssvikt, mangel på medieomtale osv osv. Da jeg investerte i Ultimovacs for første gang (over 1,5 år siden) var det mye på grunn av de dyktige skribentene på dette forumet. Dessverre har den siste tids hendelser ført til en del klaging (jeg skjønner frustrasjonen). Jeg tror dog ikke det hjelper for hverken humøret eller kursen. Måten det tidvis blir skrevet på her inne påvirker andre investorer - både nye og gamle. Håper vi kan gå tilbake til slik ting var - et meget saklig og kunnskapsrikt forum. La oss se fremover og ikke bakover. Vi har mye spennende i vente, og Ultimovacs som selskap har ALDRI vært bedre posisjonert enn akkurat nå. Takk til dere som deler og har delt all den gode informasjonen😊

51 Likes

Enig!
Ultimovacs er helt i rute. Resultatene er lovende så langt. Utvikling av medisiner tar tid - ingen grunn til at kursen skulle stige til værs med Nipu, den er fortsatt bare en bonus indikasjon og alt i alt ikke så stort marked når det kommer til mesotheliom. Mye mer spennende med Initium fremover ! Alt handler om forventninger så langt.

7 Likes

Tja. Hvis den kun var bonus og en suksess skulle vel det tilsi at man satt med en positiv utvikling nå?

1 Like

Men er jo kun fase lI resultater, lenge til de tjener penger…

U blir kjøpt opp / får partneravtale lenge før de kommer til å tjene penger.

Ev. så feiler INITIUM, og da kommer U aldri til å tjene penger.

1 Like

Det er jo det vi satser på😇