Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Chancen man får her virker ret enestående for små investorer. Store fisk kan ikke købe stort ind her uden kursen brager til himlen.
Vi andre kan laste fint til hvor mye risk man tør tage ind. Tænker årsskiftet kan ha lagt lidt en dæmper på kurs udviklingen. Vi får se.

God Jul og Godt Nytår.

13 Likes

Jinxed it :grimacing::grimacing:

1 Like

Spennende å se om noen av shorterne ønsker å selge aksjen ned før årsslutt nå i dag. Ingen forvaltere ønsker jo å ha for store røde poster i porteføljene som skal vises frem til deres kunder! :eyes:

1 Like

Jeg er ingen shorter men for gudsskyld er dette rette dagen å falle. Trenger ikke mer formue enn nødvendig å skatte av neste år. Så kan den heller starte himmelferden 2. Januar…

7 Likes
9 Likes

No teller vi ned til året som sansynligvis blir det viktigste i Ultis historie :relaxed: Kjempe spennende tid!

14 Likes

Janus teller også ned til neste år for da…

Biotech sector is ripe with alpha: Janus Henderson - Fund Selector Asia

5 Likes

“And there are a lot of companies in the index that need to be cleaned up. We call them zombie companies that maybe they have some cash left, but not much else.”

Er det slik de ser på Ultimovacs tro? :thinking:

2 Likes

8as8kp

8 Likes

Så de gjør en grundig analyse av hvert case. Tro hvor de mener U feiler.

Although he is optimistic about the biotech companies in the fund’s long portfolio which he believes are “on sale” with “great drugs” and “great launches” ahead of them, he thinks there are a large set of biotech companies out there with much bleaker outlooks.

“They maybe have products that don’t have really good clinical validation, or products that are not competitive or too late to market – where the companies are burning too much capital relative to the market cap, or where they just have drugs that we think are going to fail during their clinical development, or that the FDA is not going to approve,” he said.

“We look for all those risk factors and we create a short portfolio of individual securities… and we use that short portfolio to help hedge our long book in cases of when the market sells off.”

8 Likes

Svaret ligger vel inni der et sted.

Vurderer JHI det til at peptid-vaksiner har “really good clinical validation” pr. dags dato?

Og dermed: Er de “competitive”?

Kanskje ikke.

Ev. så tror de at U havner i kategorien “where they just have drugs that we think are going to fail during their clinical development”, men det vil i så fall være passe slett research.

4 Likes

Eventuelt mesoteliom- og melanom pasienters overlevelse.:beers:

2 Likes

Det haster med å hoste opp noen gode og overbevisende data…

5 Likes

Det er for kreft fri pasienter og måler tiden fram til tilbakefall ,men det vet du vel. Blir vel mer sammenlignbart for TET?

1 Like

Dette så lovende ut :slightly_smiling_face: Spenningen blir ikke mindre rundt initium :open_mouth:

Var det ikke slik at man ikke så Modernas suksess som en dealbreaker for ulti men heller som en konkurrent som kan jobbe mot samme marked? Det er jo ofte slik at det er en fordel med flere som kan levere i samme marked som i denne sammenheng kan deriske vaksine behandling i sin helhet.

Kan det tenkes at dette gir økt interesse fra de store BP om å ha deres egen vaksine løsning de kan tilby?

Gjelder denne vaksinen bare fra man er frisk og skal hindre tilbakefall? Og såfall, UV1 har vel vist å ha effekt lenge etter man er frisk? :slightly_smiling_face: Trenger man denne da?

Kanskje det blir større oppmerksomhet mot vaksiner i media og potensielt gratis reklame for ulti🤞

Poenget er at fokuset virker å være helt og holdent på mrna og fremtidige persontilpassede vaksiner og det hjelper ikke oss så mye.

Utviklingen og mulighetene der virker å være enorme og det som har vært påpekt så ofte, at den ruten er kostbar, vanskelig å produsere, logistisk utfordrende etc etc, kan fort bli historie.

Som andre påpeker ovenfor, hva tror de store aktørene er fremtiden? Hvor skal de sette inn penger og ressurser?
De ser mange år frem i tid.

Jeg holder på mine U aksjer, men jeg kjøper ikke flere før vi blir revet av stolen - forhåpentligvis i Mars/April.
Føler tiden jobber imot oss nå.

2 Likes

3 måneder så har vi ihvertfall en del svar. Jeg føler jo at endelig er tiden litt på vår side.

2 Likes

Moderna og Mercks mRNA-baserte vaksinetilnærming prøves ut som behandling etter kirurgi (KEYNOTE-942), i motsetning til Ultimovacs sitt forsøk (INITIUM) som gjelder pasienter der kirurgi ikke er et behandlingsalternativ (for de som fortsatt var i tvil om det):

«The purpose of this study is to assess whether postoperative adjuvant therapy with mRNA-4157 and pembrolizumab improves recurrence free survival (RFS) compared to pembrolizumab alone in participants with complete resection of cutaneous melanoma and a high risk of recurrence.»

https://www.clinicaltrials.gov/study/NCT03897881

13 Likes

Nå har det vel aldri vært slik innen medisinsk forskning at det kun er en aktør som jobber mot samme mål. Kreftgåten jobbes det med i mange forskningsmiljø og det gjøres stadig fremskritt, heldigvis. Men kreft er tydeligvis en mangeslungen sykdom der det finnes en mangde forskjellige behandlingsopplegg og ditto medisiner.

Ulti har allerede oppnådd overbevisende gode resultater. Når selskaåpet nå måtte endre rpotokollen slik at de kunne fremskynde avlesning til jan 2024, så skyldes jo det, slik jeg har forstått det, at pasientene holder seg i live langt lengre enn det man hadde forventet. Noe som burde gi oss en indikasjon på at resultatene som kommer til våren blir mer enn overbevisende.

Jeg mener at Ulti går inn i et meget viktig år og kanskje det er 2024 Ulti virkelig skal gjøre det helt store. Men jeg har såpass mye erfaring fra biotec aksjer, at jeg er fullt på det rene med at dette er en aksje med betydelig risiko. Ingen andre segment er usikkerheten så stor som i Biotec og her kan det gå fra hiummel til helvete før man får blunket. Greit å være seg bevisst før man satser alt på ett kort.

Ha en riktig hyggelig nyttårshelg! Tirsdag til uken er vi i
gang!

19 Likes

Du om det. Tiden har nå jobbet for oss og gjør det fortsatt vil jeg påstå gitt Initium og NIPU sine forløp. mRNA har jo et begrenset nedslagsfelt, og det er ikke noe som tilsier at en pasient ikke kunne både bli behandlet med UV1 i første behandlingsløp, og deretter mRNA post-op, om man skal ha lange briller på.

24 Likes