Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Den er uendret foreløbig.

1 Like

Helt enig - markedet er villig til at betale ballpark 175 - 200 nok for ulti. Det fik algo’s og shorting sat en effektiv stopper for. FTF er totalt til grin her. Sparker sig selv også…

3 Likes

Tror jeg opprettholder påstanden om at det vi fikk av motvind mandag var en short tsunami . Hvorfor kan man bare spekulere i.

1 Like

Jeg er nok en av de blåøyde som praktiserer å snitte ned en aksje og higer etter å få flere aksjer etter hver transaksjon, aldri mindre.

Jeg ser nå jeg har tatt jævla feil, så skjønner godt de som til slutt gir opp og begynner å fokusere mer på å ta avkasting ved hver lille oppgang selv om man risikerer å miste toget den dagen det kanskje tuter forbi…

3 Likes

Politisk nivå må inn og få slutt på idiotien. Direktør Houg og Co. kan ta rennefart og dra til de varmeste strøk med sine floskler om likviditet og «velfungerende» markeder.

16 Likes

Riktig. Men du må snu det hele på “hodet”. Hvis en pasient ikke har vært 30 mnd i studien, så kan pasienten ikke bli no. at risk ved 30 mnd heller.

Studien er nå ferdig rekruttert, så no. at risk ved start er greit. Husk at selv om pasienter har blitt rekruttert over flere år, så er alle i KM-plottet stilt opp på samme “startstrek”, nemlig 0 mnd.

Siste pasient i NIPU ble rekruttert i januar 2023. Alle pas. har dermed vært i studien i minimum 7 mnd ved cutoff i august. Så det er der må du sette streken. Alt før 7 mnd er spikret – f.eks no. at risk ved 6 mnd er spikra og kan ikke forandres lenger.

No. at risk ved 12 mnd vil forandre seg, helt til slutten av januar 2024, da har alle pas. vært i studien i 12 mnd osv…

Etter cutoff på 7 mnd ser du at det dukker opp en del kryss i plottet. Det er sensurerte pasienter, mange av dem trolig fortsatt deltakende i studien (de er da sensuerert fordi de er live ved cutoff). De vil etterhvert ble eventer. Og kan forandre plottene.

Edit: Bytta bildet til et med litt mer info på, korriger meg om jeg gjør noe feil her. Mener det skal være all good.

22 Likes

Korrekt - det må stoppes. Egentlig utroligt at en stor aktør ikke går kontra på dem. Bare suger op aktier stille og rolig imens de må fodre mere og mere ud…og så klapper fælden med voldsomt opkøb og fomo bullrun…

3 Likes

Tusen takk for oppklarende svar, da er jeg med.

1 Like

Ser listen. De lånte ut 100 000 ekstra til short fytti for noen svin.

3 Likes

Er jo bare til å fylle på her i dag, tenker jeg. 1/3 av selskapsverdien barbert vekk på noen dager på noe som overhodet ikke kan karakteriseres som en negativ nyhet, så her tømmes sparekontoen i dag.

3 Likes

Det er jo noen her som har direktekontakt med Gjelsten. Alle kjenner til hans motiv for å investere i Ultimovacs, han har sikkert ikke så varme tanker om aktiviteten hos FTF og effektene dette kan få for å fremme ønsket utvikling innen effektiv kreftbehandling.

Janus får man ikke stoppet, de spiller bare spillet. Man må stoppe de som slipper folket ut på banen.

Kanskje noen av de større er villige til å gjøre et omvendt stunt? Dra ut et par hundre K aksjer long og snu momentumet i aksjen?

Hjelper ikke på sentimentet at NYKD plutselig gikk til markedet i går (dog etter en plutselig skattesmell på 300 MNOK). De måtte ut med 15 % rabatt.

Når ikke data hjelper og større aktører kan herje fritt, da må større longs i så fall stille opp og vise at de misliker dette sterkt. Bra jobbet av de som har klart å løfte dette frem, men utøvende handling er ofte sterkere enn ord.

Må legge til at @fleksnes allerede har tatt en stor en for laget, men han klarer ikke fighten alene.

28 Likes

Kjører en liten poll her nå, kanskje på tide å begynne å vri fokuset frem mot INITIUM:

Hvor sannsynlig mener du det er at UV1 er det som gjør at INITIUM drøyer så voldsomt sammenlignet med historiske kontroller?

  • 90-100%
  • 80-90%
  • 70-80%
  • 60-70%
  • 50-60%
  • under 50%

0 stemmegivere

Tydelig at en POC i NIPU var verdt null niks nada…

Jepp. Verden bryr seg ikke om OSBX eller en potensiell kreftvaksine. Bedre p abre satse på oljeservice. Viktigere det :crazy_face::sweat_smile:

Da var piskandeusen meg jeg inne igjen med noen få aksjer også. Inne på samme nivå som jeg solgte meg ut, men med noe jeg anser som langt mindre risiko.
Da kan ferden gå nordover igjen :smiley:

2 Likes

Må bare le av den kursutviklingen etter alt av nyheter som har kommet i det siste!

You know what to do.

https://twitter.com/ProfessorLOLca7/status/1717082294584836315

23 Likes

Man bør vel heller ikke ha noe håp om at de ikke skal slippe ut på banen. Men gir ingen logisk mening at FTF betaler kontigenten for dem.

2 Likes

Jeg beklager å ha spredd usikkerhet rundt resultatene på lørdag men det er jo ikke bra med en så stor justering i HR (fra 0.81 til 0.73) som tyder på store forskjeller i armene mtp. prognose. Både pd-L1 status og histologi er mangelfullt registrert.

Uansett. Mine anslag er at om man korrigerer de ekstra unknown histologi tilfellene i eksperimentlarmen og ser hva det har å si om de får samme vekting som epitheloide eller sarcomatoide: så ser man at det ikke forklarer mer enn en brøkdel av forskjellen mellom HR 0.81 og 0.73 (lite utslag på gjennomsnittlig overlevelse).

Det meste av korreksjoner må komme av andre forhold som at eksempelvis de med størst svulster, mest spredning osv. har blitt systematisk selektert i eksperimentalarmen (som fort kan skje i open label studie).

Magefølelsen min er god medisin og litt dårlig (men kanskje bra nok?) studie. Vi har fått ufortjent stygge KM kurver pga. seleksjon av pasienter. Noe annet kan ikke forklare HR forskjellen mellom univariabel og multivariabel analyse.

10 Likes

Måtte dette gå veien for deg, det unner jeg deg virkelig :hugs:

2 Likes