Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

I det siste? Hvor langt har ikke selskapet kommet og hvor mye derisking har vi ikke hatt siden siste emisjon på 125,- Blitt en farse hele greia!!

Sjelden ser man et eksempel på hvordan ideologiske briller kan bidra til å skyte en selv i foten så godt som her med FTF.

Minner meg litt om stykkgodsdriften til gamle NSB Gods: De brukte 3 kr for hver krone de tjente der. Men det var visst viktig å tilby kundene muligheten :man_facepalming:

Edit: Skal sies at man kom på bedre tanker etterhvert og bare ble sånn “sorry ass, men du får minimum sende en kontainer”.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Alt er lov, eller?

13 Likes

Det tror jeg du har helt rett i. Og var derfor jeg sendte inn et spørsmål til Helland om dette:

«The reported multivariable or adjusted HR for overall survival was 0.73, while the univariable HR was 0.81. Does this imply a difference between the two arms which is greater than what can be read out from the KM-plot alone?»

Det ble ikke tatt med i callen (jeg tror de tre spørsmålene var forberedt i forkant). IR har lovet at alle spørsmål vil bli besvart på et vis, og jeg har fulgt opp med en mail hvor jeg skriver at jeg tror spørsmålet kan brukes til å få folk til å forstå er at den utregnede justerte HR med konfidensintervall er et mer presist uttrykk for effekt av UV1 enn det skjønnsmessige inntrykket man sitter igjen med etter å ha kastet et blikk på KM-plottet.

17 Likes

Har du kjøpt nå?
Var litt annen tone fra deg for kun kort tid siden, og posten din der du kalte folk truseskvettere m.m har du slettet:

De kunne jo laget en justert HR kurve hvor hver død ble vektet ut fra HR til de andre variablene… det ville vært morsomt om det var mulig. Eksempelvis at en ikke-epitheloid død teller 1/2.5 av epitheloid død osv.

Det finnes nok måter å korrigere KM på for å hensynta mulivariabel analyse.

1 Like

De korrigerer nok for alle tilgjengelige variabler i regresjonsanalysen, så jeg tror ikke det er mulig å lage en grafisk fremstilling av justert HR

2 Likes

image

https://twitter.com/radforsk/status/1717091944365539834

25 Likes
12 Likes

Er jo helt koko. Så mange tidsskrifter og aviser som deler dette, men børsen bare gir faen

Under finanskrisen i 2008 så ble shorthandling forbudt i nesten ett helt år i flere land, deriblant i USA og i Norge. Grunnen for forbudet var at shorthandelen skapte uro og spekulasjonsdrevet børsnedgang.

Jeg vil påstå at et biotekselskap i oppstarts og utviklingsfasen er i en nærmest konstant finanskrise. Biotek-selskap er avhengig av investorer som har troen og håpet. Shorthandel sammen med spekulativ algoritme-handel er rene giften for troen og håpet.
Det er merkelig at aktørene ikke ser dette.

28 Likes

Kanskje på tide å legge NIPU bak oss? Vi vet hva NIPU oppnådde og hva studien peker mot.
8/11 og nytt om INITIUM er neste delmål.
Takk til dere som er med på å løfte shortingen og FTF sin deltagelse ut i lyset.

4 Likes

https://www.newyorkfed.org/research/current_issues/ci18-5.html

n 2008, U.S. regulators banned the short-selling of financial stocks, fearing that the practice was helping to drive the steep drop in stock prices during the crisis. However, a new look at the effects of such restrictions challenges the notion that short sales exacerbate market downturns in this way. The 2008 ban on short sales failed to slow the decline in the price of financial stocks; in fact, prices fell markedly over the two weeks in which the ban was in effect and stabilized once it was lifted.

1 Like

Har noen en formening om når vi kan få en oppdatering av OS data/KM-plott. Var ikke innruleringshastigheten ca 5 pasienter pr måned, dog det må vel forventes at ikke så mange vil være tilgjengelig pga gradvis utflating av kurva samt sensurering.
Nå står jo de statistiske parametrene og formen på KM plottet og stanger mot hverandre, skal aksjekursen legges til grunn, er det KM oksen som stanger hardest for tida.
Vi er vel allerede et par måneder etter cut off for data som ble presentert på ESMO. Hadde Q3 vært et tidspunkt for en ny statistisk evaluering? Regner med at det ikke skal mange events til for å endre på det som ble presentert på ESMO. Kan selvsagt gå begge veier.

Jeg har også lest artikler og oppgaver som heller i retning av at forbud mot shortsalg svekker likviditeten og effektiviteten. Men jeg er usikker på det er så relevant fordi et viktig element i problemstillingen er robothandel. Sagt på en annen måte så er jeg ikke så sikker på at manglende likviditet er så dumt når robotene fisker nedover med ordre på én og én aksje.

1 Like

Jeg synes forbud mot shortsalg er en helt unaturlig inngripen i markedet, rett og slett. Det er kjipt for meg i akkurat denne aksjen, men mitt ønske om å tjene penger kan ikke gjøre at jeg endrer syn på hele markedsmekanismen, og begynne å be for min syke mor.

2 Likes

Hvorfor kan ikke ulti si hvor mange totalt som har hatt progresjon i INITIUM? De vet jo tallet der?

Gitt hva vi har fått så langt mht NIPU så tror jeg at vi heller får INITIUM-avlesning før NIPU ev. begynner å vise mer tilstrekkelig modne data.

Hvis vi sikter mot INITIUM i januar (kvalifisert gjetning på 18 mnd cutoff fra siste innrullerte pasient), så har NIPU hatt 12 mnd siden siste innrullerte pas (alle pas vil da være 12 mnd ute i KM-plottet). Når vi nå ser hvordan Hellaug har gått fram med NIPU (4 mnd vasketid, cutoff i august på ESMO-pres slutten av oktober) så virker det ikke som hun opererer med et voldsomt tidspress for å legge frem resultater, så data kan komme ganske på etterskudd.

Jeg tror slik sett at å tenke på mer modne NIPU-data som kursdriver for Ulti videre er ganske fåfengt.

1 Like