Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Dersom Janus velger å sitte over INTIUM, må de da dekke in shorten derfra og fram til GF 20 april. Det burde jo kunne redusere kursfallet noe dersom studien ikke gir et optimalt resultat.

1 Like

Da vil de ha ca 4 uker til å dekke shorten og 1 mill aksjer kommer til å regne over dem allerede første dagen.

2 Likes

https://app.cristin.no/projects/show.jsf?id=2062306

God beskrivelse

1 Like

Og ved fullklaff fra INITIUM blir det fire uker minus påske på inndekning. Kan bli heftig.

2 Likes

Den kombinasjonen der er jo faktisk HELT sinnsyk.

Gitt gode data.

1 Like

Tipper at «slutten av mars» betyr 27. mars, etter børsens stengetid, dvs gode nyheter som kan fordøyes 5 og en halv fridager, en halv dag siden onsdag før skjærtorsdag er halv åpningstid på børsen. Intet tidspunkt gjennom et helt år gir lengere tid fra børsmelding til mulighet for å handle på børs.

Da blir det tid til lange og innsiktsfulle i intervjuer i aviser og på TV, så alle i vårt langstrakte land, og noen utenforr, vet hva verdien er på Ultimovacs.

9 Likes

Selv etter at styreleder lo av å gjøre det midt i påsken?

2 Likes

når de er såpass bobastiske som de er på at april ikke er aktuelt s å vet de at de er på trygg side av mars. jeg tipper de vet at absolutt max er 2 måneder. de har hatt lang tid på analyser allerede og de fleste tallene er sikkert klare. mello 1-15 har vi det nok.

3 Likes

Har de det?
Er ikke studiet blindt til det åpnes, slik de nå har gjort?

2 Likes

Open label?

Hvis det kombineres med krigstyper på påskeaften-tabloidene: “Kreftgåten løst”
sammen med NRK/Lørdagsmagasinet, Skavlan/Lindmo og midtnytt så trenger ikke det være det dummeste tidspunktet.

Holder selv en knapp på fredag 22. mars etter stengetid. Sørge for at Janus og algos ikke får hvile den stille uken.

1 Like

Mulig det allerede er delt, men ny episode av Radium er ute

1 Like

Bra omsetning, men begrenset oppgang.

Cro kan jobbe med tall pasienter forløpende for å ferdig stille mest mulig før cut off. Slik jeg har forstått det. Har vel lest det her og det har vært oppe på radium mener jeg.

CEO i Radium 241:

It is correct that a CRO monitors the study, but we have different CROs: one that monitors the study, one that independently reviews the imaging, and another one which does the lab-work. So there is not just one entity. It is very important that after we have 70 events, that the database is clean and confirmed. And that is a process we cannot really tell how long is going to take. Because it depends, you know, on discussions with the difference centers. But, what I can tell you is that as a company, we are in close contact with these CROs to make sure that they clean up this data as the study progresses, so that the final stage will not take as long, because some of that work is already done.

18 Likes

Visst du at du kan reservere deg mot galskapen?

Litt ned på siden her.

3 Likes

For 7 dager siden:

Kan data fra Initium komme raskere enn stipulert?

Ultimovacs pleier å være nøkterne - har de tatt for godt i med Initium når de sier mars /april ?

Før påske tror jeg er realistisk, det vil si medio mars - senest.

Se undersøkelsen - fra innlegg nr 1636 på Fundamenttråden:

Her er en stor internasjonal undersøkelse blant 250+ CROs og sponsorer.

881B6530-D229-47D8-BB28-1E2F126C6C3B
881B6530-D229-47D8-BB28-1E2F126C6C3B
1131×630 52.9 KB
Her ser man gjennomsnittstiden for å låse databasen, som er det vi kaller “datavask” / tiden fra antall events er oppnådd til data er ferdig kvalitetsikret.

Snitt for fase 2 og 3-studier:

CRO (N = 56) = 27-28 dager
Sponsor (N = 193) = 38-39 dager

Dataene åpnes medio januar (Einarsson sa slutten av januar i Radforsk podd i dag men det er et lite avvik fra det som tidligere er kommunisert så tror han bare husket feil? )så det er utgangspunktet.

Neste tips: ca 01 mars kommer resultatet.

Sikkert ikke den vanskeligste studien å analysere resultatet av.

Til raskere de kommer til verre kan det bli for shorten om resutatene går rette veien. Sannsynligheten for det er nå veldig høy.

17 Likes

Noe jeg har sett veldig ofte er at når en studie skal avleses et bestemt tidspunkt, så blir det sterk oppgang frem til datoen. Også gjerne sell off etterpå. Sier ikke det skjer her, det er bare veldig typisk.

Blir faktisk ikke sjokkert om primary endpoint ender med supersterk oppgang første minuttene også et gedigent sell off.

Buy the rumor sell the news.

Men følger nøye med her. Ingen tvil om at det fundamentalt bør gå til himmelen med veldig sterk data. I forhold til alt som da ligger til rette. Breakthrough designation og kanskje AA.

Dersom det er bra data men det må kjøres fase 3 studie og ingen AA så er jeg heller skeptisk. Emisjon på trappene i tillegg så blir det sikkert også sell off i det scenarioet.

Ting tyder jo på at effekten er formidabel med tanke på hvor lenge studien er på overtid. Kontra historisk, som man forøvrig har veldig god studiedata på hva man kunne forvente.

6 Likes

hvis Ulti lykkes - så er det en verdens sentation - en næsten “universel” cancer vaccine. Hvad er Ulti værd så…? på lang sigt kan de vel gå x100. Skal hilse og sige at jeg ikke sælger andet end små udbytter til smør på brødet over tid. Men Ulti kan blive opkøbt før vi ved det…

2 Likes

Studien har 156 (?) deltagere. Det er vel garantert at det må kjøres fase 3. Den tror jeg det blir lett å få finansiert på gode vilkår, dersom Ulti skal kjøre den selv. De som velger “sell the news” på validering av universell kreftvaksine tror jeg vil angre.

6 Likes